W celu przygotowania jak najlepszego przyjęcia, samochód został dostosowany do wymagań klientów z kontynentu południowoamerykańskiego. 408-kę wyposażono bardzo dobrze w elementy uprzyjemniające korzystanie z tego auta, a cały samochód objęto 3-letnią gwarancją mechaniczną i 3-letnim assistance’em.
Pod maskę trafi jeden z dwóch silników:
– 2.0 16v Flex generujący 151 KM;
– 1.6 THP o mocy 165 KM (dostępny będzie w drugiej połowie roku).
Peugeot 408, łączący w sobie niepowtarzalny styl, przestronność wnętrza, nowoczesne technologie, bogate wyposażenie i szczególną dbałość o jakość wykończenia, jest pierwszym modelem marki noszącym nowe logo.
Dużą ilość miejsca zapewnia obszerna karoseria. Samochód mierzy 469 cm długości i 181,5 cm szerokości. Miejsca na nogi nie powinno zabraknąć dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 271 cm. To tylko minimalnie mniej od tego, z czym mieliśmy do czynienia w przypadku modelu 407. Bagażnik pomieści aż 526 litrów, co jest jednym z najlepszych wyników w swojej klasie!
Peugeot 408 dostępny w Brazylii oferowany będzie z naprawdę niezłym poziomem bezpieczeństwa. Klienci otrzymają w standardzie ABS i ESP ze wspomaganiem hamowania awaryjnego i elektronicznym rozdziałem siły hamowania, a w przypadku kolizji zadba o nich do sześciu poduszek powietrznych. Układ jezdny zestrojono znajdując udany kompromis pomiędzy komfortem, a pewnością prowadzenia. Sztywność konstrukcji zapewnia stabilną jazdę.
Zadbano też o komfort akustyczny i termiczny pasażerów.
Kierowcę wspomagać może fabryczna nawigacja z kolorowym 7-calowym ekranem chowanym w desce rozdzielczej, jeśli użytkownik nie chce z niej korzystać. Widoczność poprawią opcjonalne bi-ksenonowe reflektory kierunkowe, a w zaparkowaniu pomogą przednie i tylne czujniki zbliżeniowe.
Brazylia, to kraj, w którym popularne jest paliwo alternatywne. Nic więc dziwnego, że 2-litrowy silnik generujący 151 KM przy 6.000 obr./min. Jest zasilany etanolem. Kompaktowy, wykonany ze stopów lekkich silnik może być łączony z 5-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów albo z nową skrzynią automatyczną AT8.
Za kilka miesięcy klienci mogą wybrać także 165-konną wersję znanego w Europie silnika 1.6 THP, który oferowany będzie z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią automatyczną.
Nowy Peugeot 408 produkowany jest w zakładach PSA Peugeot Citroën w Palomar w aglomeracji Buenos Aires (Argentyna). Samochód trafi do całej sieci dealerskiej Peugeota w Brazylii i oferowany będzie od drugiej połowy marca br.
KG
Najnowsze komentarze