Wczorajszy etap Loeb kończył ze stratą do kierowcy Forda na poziomie 6,4 sekundy. To niewiele, niemniej jednak liczy się każda różnica. Drugie miejsce z pewnością średnio zadowoliłoby mistrza świata – miło byłoby po raz trzeci z rzędu wygrać Rajd Cypru…
Dziś, podobnie, jak wczoraj, zawodnicy mieli do przejechania osiem odcinków specjalnych. Jak sobie na poszczególnych OSach radzili kierowcy samochodów francuskich? Zapraszam do szybkiego przeglądu ich dokonań.
Pierwszy dzisiejszy odcinek, to Kellaki 1 liczący sobie niespełna 9,5 km. Niestety Sebastien najwyraźniej lubi pospać (to widać po oczach) i najwyraźniej nie wybudził się jeszcze na dobre (start było o 7:38), w związku z czym stracił kolejne 2,9 sekundy do swojego największego rywala z Finlandii. Francuz zajął drugie miejsce.
Zobacz: Rajd Cypru 2009 – pięćdziesiąte zwycięstwo Loeba i Eleny
Ubiegłoroczna niespodzianka Rajdu Cypru – Manfred Stohl – zakończył 9. OS na czwartym miejscu i tą lokatę zajmował wówczas również w klasyfikacji generalnej. Trzy Xsary pojawiły się na mecie na miejscach od siódmego do dziewiątego – po kolei były to samochody Toniego Gardemeistera, Daniela Sordo i Xaviera Ponsa. Dziesiątkę zamknął Henning Solberg w Peugeocie 307 WRC.
0,9 sekundy, to strata Loeba na mecie OS nr 10. Nie zmieniło to układu klasyfikacji generalnej, ale czas chyba był najwyższy, by włączyć Sebowi głośny budzik. Cypr musi być nasz!!!
Manfred Stohl w Peugeocie 307 WRC przygotowanym przez Boziana znów zajął swoje „ulubione inaczej” czwarte miejsce. Również Toni Gardemeister okupował siódmą pozycję, tuż przez Vevim Ponsem. Danni Sordo stracił 45 sekund, co równało się z dopiero 13. lokatą na odcinku. Henning Solberg wywalczył dziewiąty czas, ale to i tak niezły wynik, bo załogę zalewała gorąca woda z komory silnikowej!
Zobacz: Trzy rajdy Loeba – Citroën przed sezonem WRC 2018
Na trzecim dzisiejszym OSie Sebastien zaczął się budzić – zwyciężył ten odcinek, ale tylko o 0,1 sekundy. Z 45-sekundową stratą do Loeba na metę wjechał Toni Gardemeister, ale i tak był to trzeci czas OSu. 0,7 sekundy wolniej przejechał Foini 1 Manfred Stohl po raz kolejny uzyskując czwarty czas. Xavier Pons znów był siódmy, a Danni Sordo dziewiąty. Dziesiątkę zamknął Henning Solberg wciąż uskarżający się na nieszczelności w układzie chłodzenia.
Solberg miał zresztą dodatkowy problem na kolejnym – dwunastym odcinku Rajdu. Stracił do zwycięskiego Loeba aż 59 sekund z powodu kłopotów z dyfrem i ukończył odcinek na miejscu 12. Stohl opuścił swoją standardową pozycję uzyskując tym razem piąty czas OSu. Siódme miejsce wciąż należało do Ponsa, a na kolejnych lokatach wylądowali Gardemeister i Sordo.
13. OS ponownie wygrał już na dobre rozbudzony Loeb ;-) Wprawdzie zyskał tylko 0,6 sekundy, ale małymi kroczkami piął się do góry. Wciąż nieźle radził sobie Toni Gardemeister plasując się na piątej pozycji. Stohl wywalczył dopiero siódmy czas, nie zmieniło to jednak jego pozycji w klasyfikacji generalnej. Tuż za nim przyjechał drugi Peugeot z Henningiem Solbergiem za kierownicą. Dziesiątkę zamknęli Sordo (na miejscu dziewiątym) i Pons.
Niespełna ośmiokilometrowy 14. odcinek specjalny przyniósł niemal dziewięciosekundową przewagę Loeba nad Grönholmem. Pozwoliło to jednocześnie na przejęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej przez kierowcę Citroëna, wprawdzie tylko o ulotną sekundę, ale jakiż to miało wydźwięk psychologiczny! Manfred Stohl przyjechał piąty, tuż przed Tonim Gardemeisterem. Pons był tym razem ósmy, a Sordo dziewiąty. Dziesiątkę zamknął Henning Solberg.
Przewaga Loeba wzrosła znacznie na mecie piętnastego OSu – Francuz przejechał przeszło 30-kilometrowy Foini o 16,7 sekundy szybciej od Fina. Trzeci był Gardemeister, dzięki czemu awansował na piątą pozycję w klasyfikacji generalnej. Danni Sordo zaczął odrabiać straty – wywalczył czwarty czas odcinka. Stohl był dopiero siódmy, a bezpośrednio za nim uplasowali się Xavier Pons i Henning Solberg.
Ostatni dzisiejszy OS również należał do Loeba. Sebastien odskoczył Marcusowi o kolejne 4,1 sekundy. Sordo walczył, jak lew i uzyskał piąty czas, ale ciągle jest poza punktowaną ósemką w klasyfikacji generalnej. Za Dannim przyjechał Gardemeister wyprzedzając z kolei siódmego na mecie Solberga. Osmy czas należał do Stohla, a dziewiąty do Ponsa.
W ten sposób pierwsza dziesiątka klasyfikacji generalnej po drugim etapie Rajdu Cypru przedstawia się następująco:
1. Sebastien Loeb – Citroën Xsara WRC
2. Marcus Grönholm – Ford Focus WRC (strata do lidera: 21,8 s)
3. Mikko Hirvonen – Ford Focus WRC (strata do lidera: 4:06,1 s)
4. Manfred Stohl – Peugeot 307 WRC (strata do lidera: 5:02,9 s)
5. Toni Gardemeister – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 7:14,8 s)
6. Xavier Pons – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 8:06,2 s)
7. Henning Solberg – Peugeot 307 WRC (strata do lidera: 12:46,2 s)
8. Chris Atkinson – Subaru Impreza WRC (strata do lidera: 15:14,0 s)
9. Daniel Sordo – Citroën Xsara WRC (strata do lidera: 15:58,6 s)
10. Matthew Wilson – Ford Focus WRC (strata do lidera: 17:53,7 s)
Jutro przed zawodnikami jeszcze sześć odcników specjalnych. Mamy nadzieję, że Loeb utrzyma do końca prowadzenie w Rajdzie Cypru i wygra go po raz trzeci z rzędu. Liczymy też po cichu na awans Sordo do ósemki – musi odrobić „jedynie” nieco ponad 44,5 sekundy do Atkinsona. Przydałyby się Danniemu jakieś punkty – po pechu w Finlandii i kontrowersyjnej dyskwalifikacji w Japonii.
Będziemy w dalszym ciągu trzymać kciuki za załogi jadące francuskimi samochodami. Was namawiamy do tego samego ;-) A jeśli chcecie obejrzeć skróty filmowe z dzisiejszych zmagań, to polecamy program Eurosport – relacja z Rajdu Cypru dziś o 23:30.
Zobacz: Aktualna oferta Citroën
KG
Najnowsze komentarze