shakedown
Wczorajszy odcinek testowy zdecydowały się przejechać 23 załogi, czyli przeszło 60% całej stawki z listy startowej. Już podczas shakedownu błysnął Włoch Basso. Trzeci czas należał do Michała Sołowowa, którego o 0,3 sekundy pokonał Luca Betti. Za Polakiem uplasowali się m.in. Fontana, Di Benedetto i – to spora niespodzianka – Krum Donczew wolniejszy od Michała o 3,3 sekundy.
OS1 – Lakavitsa 1
Zmagania rozpoczęły się dziś przed południem na blisko 20,5-kilometrowym odcinku Lakavitsa. Pogoda dopisywała – temperatura przekraczała 30°C – choć z tego cieszyli się głównie kibice. W rajdówce jest przy takiej temperaturze zewnętrznej nieco mniej przyjemnie… Po pierwsze odcinkowe zwycięstwo sięgnął Giandomenico Basso. Włoch o 9,2 sekundy wyprzedził swojego rodaka Corrado Fontanę jadącego Peugeotem. Co ciekawe Fontana, jak i czwarty w wynikach Sołowow, narzekali na niedostatki mocy swoich silników. Być może problemem była wysokość i w związku z tym za mała ilość tlenu w powietrzu.
Polacy stracili do Basso 16,7 sekundy, ale pokonali o 1,1 sekundy Kruma Donczewa i o 2,1 sekundy Lukę Bettiego. Di Benedetto był dopiero dziewiąty, a Brian Lavio (również w Peugeocie, również klasyfikowany w ME) – trzynasty. Czternasty czas wywalczył Antonin Tlustak w Citroënie C2 S1600 pokonując o 3,2 sekundy Todora Slavova w Renault Clio R3.
OS2 – Muhovo 1
Basso wygrał również pierwszy przejazd przez liczące sobie 28,51 km Muhovo. Drugim czasem błysnął Krum Donczew, co w perspektywie klasyfikacji łącznej Mistrzostw Europy cieszyć nas specjalnie nie może, ale fakt, że Bułgar jeździ Peugeotem, trochę nasz żal koi ;-)
Trzeci czas wywalczył Luca Betti. Michał Sołowow był dopiero piąty, a strata do Bettiego spowodowała, że spadł na takąż pozycję również w klasyfikacji generalnej. Fontata, szósty na próbie, spadł na trzecią pozycję w generalce za Donczewa.
Di Benedetto zanotował niezłą ósmą lokatę, ale w generalce był wciąż dziewiąty. Todor Slavov w Clio R3 wywalczył trzynastą lokatę, Tlustak w C2 S1600 był piętnasty.
OS3 – Slavovitsa 1
Kończąca przedpołudniową pętlę Slavovitsa 1 wytyczona została na odcinku 18,12 km. Komplet zwycięstw na pętli uzupełnił Giandomenico Basso. Donczew znowu był drugi i powiększył o 3,3 sekundy swoją przewagę nad Sołowowem, czwartym w wynikach odcinka. Polska załoga awansowała jednak na trzecie miejsce w generalce dzięki słabszej jeździe dwóch włoskich załóg Peugeotów – Betti uzyskał siódmy, a Fontana ósmy rezultat. Straty były jednak na tyle niewielkie, że Sołowow wyprzedza Fontanę tylko o 1,3 sekundy, trzecia lokata jest więc mocno ulotna… Z kolei do Donczewa Polakom brakuje aż 22,1 sekundy, zaś Basso wydaje się być poza zasięgiem – jest w wynikach o 52,6 sekundy przed Sołowowem.
Di Benedetto zakończył trzeci odcinek na dziewiątym miejscu. Slavov w Clio był dwunasty i powolutku odzyskiwał cenne ułamki sekund dzielące go od takiejż pozycji w generalce. Po pętli brakowało mu jeszcze 8,7 sekundy do dwunastego w generalce Jana Cernego w Subaru Imprezie WRX-STI.
Brian Lavio (Peugeot 207 S2000) przegrał Slavovitsę z Antoninem Tlustakiem (Citroën C2 S1600), ale nie oddał jeszcze Czechowi czternastej pozycji w generalce – kierowcy Citroëna zabrakło jeszcze 4,1 sekundy. Czy mała Cytrynka dogoni mocnego Peugeota?
OS4 – Lakavitsa 2
Druga pętla rozpoczęła się po 15:00 lokalnego czasu powtórnym przejazdem przez 20,41-kilometrową Lakavitsę. Na Włocha w Punto nie było dziś mocnych – wygrał czwarty odcinek z czterech przejechanych. Drugi czas, ze stratą tylko 7,8 sekundy, należał do Corrado Fontany w Peugeocie. Trzeci był Krum Donczew, nieźle radzący sobie na „swoich” trasach, ale jednak nie potrafiący do tej pory wyprzedzić Basso. Luca Betti, wolniejszy o 20,2 sekundy od swojego rodaka, zdobył w swoim Peugeocie czwartą lokatę. Dopiero piąty, ze stratą 22,3 sekundy do Basso, był Michał Sołowow.
Siódmy rezultat zanotował Davide Di Benedetto w 207-ce. Brian Lavio w kolejnym Peugeocie (dwunasty czas) rozpoczął ucieczkę przed Antoninem Tlustakiem (C2 S1600), tym razem piętnastym w tabeli wyników.
OS5 – Muhovo 2
Przedostatnia dzisiejsza próba również należała do Giandomenico Basso. Fiata nie dało się dziś po prostu dogonić, obojętne czym kto jechał. Spora strata (16,4 sekundy) Donczewa i tak okazała się wystarczająca do uzyskania drugiego czasu na tej próbie. Trzeci czas, słabszy od wyniku Bułgara o 6,3 sekundy, należał do Fontany. Trzeci Peugeot i czwarty czas należały do Michała Sołowowa, który dzięki temu umocnił się na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej oddalając się o kolejnych 5 sekund od Luki Bettiego (szósty rezultat na Muhovie).
Di Benedetto finiszował na przedostatniej próbie z piątym czasem. Antonin Tlustak, autor trzynastego czasu, sukcesywnie powiększał swoją przewagę nad Todorem Slavovem w Clio R3.
OS6 – Slavovitsa 2
Ostatnia próba pierwszego etapu dopełniła szczęścia Giandomenico Basso – Włoch wygrał dziś wszystkie odcinki specjalne Rajdu Bułgarii i zapewnił sobie przed dniem jutrzejszym przewagę 62,6 sekundy nad drugim w tabeli Krumem Donczewem. Bułgar okazał się na OS6 wolniejszy od Włocha tylko o 2,6 sekundy i wywalczył po raz kolejny drugie miejsce. Trzeci czas należał do Michała Sołowowa. Polak był wolniejszy od zwycięskiego kierowcy Punto o 11,2 sekundy.
Czwarty czas ostatniego dzisiejszego odcinka wywalczył Corrado Fontana. W generalce Włoch wyprzedzał jednak Polaka o 11,7 sekundy (na tej próbie ta przewaga stopniała o 3,6 sek.).
Di Benedetto wywalczył siódmy czas przejazdu i korzystając z gorszej dyspozycji Luki Bettiego (dwunasty wynik i strata do Basso 35,9 sekundy), zbliżył się do rodaka na 7,2 sekundy.
Todor Slavov w Clio R3 był trzynasty i zbliżył się w generalce na 12,7 sekundy do Antonina Tlustaka w C2 S1600 (15. czas próby).
Na koniec zostawiamy Was z klasyfikacją generalną (pierwsza czternastka) po dzisiejszym etapie Rajdu Bułgarii:
1. Giandomenico Basso, Fiat Grande Punto Abarth S2000, 1:17:18,6
2. Krum Donczew, Peugeot 207 S2000, +0:01:02,6
3. Corrado Fontana, Peugeot 207 S2000, +0:01:39,2
4. Michał Sołowow, Peugeot 207 S2000, +0:01:50,9
5. Dimitar Iliew, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:02:12,6
6. Jassen Popow, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:02:21,7
7. Luca Betti, Peugeot 207 S2000, +0:02:25,5
8. Davide Di Benedetto, Peugeot 207 S2000, +0:02:32,7
9. Ignat Isajew, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:03:15,1
10. Marco Cavigioli, Fiat Grande Punto Abarth S2000, +0:03:45,7
11. Brian Lavio, Peugeot 207 S2000, +0:04:48,3
12. Antonin Tlustak, Citroën C2 S1600, +0:05:58,4
13. Petar Gioshew, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:05:58,7
14. Todor Slavov, Renault Clio R3, +0:06:11,1
KG
Najnowsze komentarze