Wiadomości

Alfa Romeo Giulia „Samochodem Roku 2023 z napędem na cztery koła”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-04
Wiadomości

20 najpopularniejszych aut elektrycznych z dotacją – ranking Carsmile

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-31
Wiadomości

Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Wiadomości

Znamy finalistów konkursu DS Automobiles na nowy grill w DS 3

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Dacia zbadała zakupy samochodów przez internet: 50% nabywców czuje się z tym pomysłem niekomfortowo!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-29
Jeep Camp, Jeep Avenger
Wiadomości

Nowy Jeep Avenger atrakcją imprezy Camp Jeep PL 2023

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
Wiadomości

Do 442 KM mocy, 700 km zasięgu. Nowy elektryczny SUV Stellantis pojawi się w 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2023-06-02
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault przedłuża produkcję w fabryce Oyak w Turcji

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2018-06-30
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
261 5
A A
1

Renault Fluence, Clio IV, silniki K4, K9, H4 i B4, skrzynie JHQ, JRQ oraz przednie i tylne zawieszenia to produkty fabryki Oyak w Bursie, w Turcji. Teraz Renault przedłuża umowę o współpracy na kolejne lata. Grupa Renault ma bardzo silną obecność w basenie Morza Czarnego, oprócz Turcji posiada też fabrykę w Rumunii, gdzie powstają tak popularne modele jak Dacia Duster.

Historia tureckiej fabryki jest bardzo ciekawa:

1969: Utworzenie firmy Oyak-Renault: 44% udziałów w posiadaniu Renault, 43% udziałów w firmie Oyak i 13% w rękach Yapi Kredi.
1971: Utworzenie fabryki Bursa, która produkuje model Renault 12.
1985: Rozpoczęcie produkcji modelu Renault 9.
1987: Rozpoczęcie produkcji Renault 11.
1990: Rozpoczęcie produkcji Renault 21.
1992: Renault przejmuje pakiet Yapi Kredi i zostaje większościowym udziałowcem Oyak-Renault.
1994: Rozpoczęcie produkcji Renault 19.
1996: Oyak-Renault jest pierwszym tureckim producentem samochodów z przyznanym certyfikatem ISO 9001.
1998: Rozpoczęcie produkcji Mégane.
1999: Rozpoczęcie produkcji Clio. Przyznany certyfikat ISO 14001.
2003: Rozpoczęcie produkcji Mégane II.
2006: Rozpoczęcie produkcji Clio III.
2007: Rozpoczęcie produkcji Clio Grandtour
2008: Rozpoczęcie produkcji modelu Symbol.
2009: Rozpoczęcie produkcji Fluence i Megane hatchback.
2010: Produkcja 3-milionowej skrzyni biegów.
2011: Rozpoczęcie produkcji Fluence Z.E.
2011: Produkcja 3-milionowego silnika.
2012: Rozpoczęcie produkcji Clio nowej generacji.
2012: Produkcja 4-milionowego pojazdu.
2012: Rozpoczęcie produkcji Clio Estate.
2014: 2 miliony podwozi i 4 miliony skrzyń biegów wyprodukowanych w Bursie.
2015: Rekord produkcji w Bursie: 5 milionów pojazdów i 4 miliony silników.

Umowa została podpisana przez Suleymana Savasa Erdema, dyrektora generalnego tej fabryki oraz Thierry’ego Bollore’a, dyrektora ds. Operacyjnych Grupy Renault.

Motoryzacja stanowi aż 21% wartości eksportu Turcji. Fabryka Oyak zajmuje pierwsze miejsce pod względem ilości wysyłanych za granicę samochodów. Rocznie to ponad 288 tysięcy sztuk. Turcja jest szóstym co do wielkości rynkiem Grupy Renault.

Na ulicach tamtejszych miast krok można napotkać znane nam modele. Gdy jeździliśmy po Stambule niemiłosiernie przeładowane modele Thalia czy Fluence były widokiem bardzo powszechnym.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Setny wyścig DS Automobiles w Jakarcie. Wypadek na torze i uszkodzony bolid

2023-06-04

Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

2023-06-04

Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

2023-06-04

6. generacja Renault Espace – pierwsza jazda

2023-06-04
Tagi: 11121921AzjaClioDusterFluenceMeganeR9RenaultSymbolZ.E.
Udostepnij91Tweet57Udostepnij16
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Rusza sprawa sądowa przeciwko Renault za wadliwe silniki 1.2 TCe. Dotyczy 400 tysięcy aut w Europie!

    6628 udostępnienia
    Udostepnij 2651 Tweet 1657
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    1309 udostępnienia
    Udostepnij 524 Tweet 327
  • Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

    2941 udostępnienia
    Udostepnij 1176 Tweet 735
  • Rekordowa kara dla Stellantis. Aż 235 milionów USD za niespełnianie norm spalania

    684 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 171

Testy samochodów

Renault Master
Renault - testy i opinie

Test: Renault Master L2H2 2.3 dCi 180 KM – Ebacamp Traveller: jaki kamper na wakacje? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-01-30
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 5008 Allure 2.0 BlueHDi 150 KM – modny duży SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-26
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C4 Picasso 1.6 THP 165 KM Exclusive – nowoczesny i szybki samochód rodzinny

autor Tomasz Nowicki
2020-03-18
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-03-24
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur E-Tech 160 KM: noga z gazu, oszczędzamy prąd. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-30

Najnowsze komentarze

  • Jacek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad
  • Sławek - Przegląd rynku. Używany Peugeot 307 SW czy 407 SW?
  • Sławek - Ile kosztuje Citroën GSA, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?
  • Anonimowo - DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

Zobacz też

Grupa Renault i nowa era samochodów dostawczych

Stronniczy przegląd prasy: „Top Gear” nr 07/2009

Peugeot 2008 Urban Cross

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.