Niemiecki przewoźnik Fehrenkötter, kupując siedem ciężarówek pochodzących od siedmiu różnych producentów postanowił sprawdzić, która z nich wykaże się najniższymi kosztami eksploatacji, ale także w ślad za którą pójdzie wysoka jakość obsługi serwisowej połączona z doskonałymi kontaktami między użytkownikiem a personelem Renault Trucks.
Po trwającej trzy lata eksploatacji wszystkich konkurencyjnych pojazdów, ogłoszono zwycięstwo Renault Premium Route. Wygrało pod względem ogólnych kosztów eksploatacji, w tym rewelacyjnego zużycia paliwa. Liczby mówiły same za siebie: dla całkowitego przebiegu uzyskanego podczas testu, to jest 401.325 km, średni koszt pokonania kilometra był najniższy i wynosił tylko 63,34 eurocenta / km. Zużycie paliwa, które ukształtowało się na poziomie 32,4 dm³/100 km również okazało się najniższe. Taki wynik dowodzi, że w rzeczywistych warunkach eksploatacji Renault Premium Route przewodzi stawce – to fakt, z którego Klienci zdają sobie sprawę już od dłuższego czasu.
„Zużycie paliwa jest rewelacyjne” – oświadczył Rolf Liepe, kierowca – „Pomimo trzech osi, apetyt na paliwo jest niewielki. Co więcej, prowadzi się niezwykle przyjemnie: zautomatyzowana skrzynia biegów jest bardzo komfortowa."
Grupa Fehrenkötter ma flotę liczącą około 200 pojazdów, które dotychczas były zamawiane u jednego dostawcy. Przewoźnik specjalizuje się w międzynarodowym transporcie maszyn rolniczych, samochodów kempingowych i ciężarówek. Ten „prywatny” test jest niezwykle reprezentatywny ze względu na porównanie podobnych pojazdów w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Siedem ciężarówek o konfiguracji 6×2 napędzanych było silnikami o mocach w zakresie 400-420 KM. Renault Trucks było reprezentowane przez Premium Route 410.25 6×2 i prowadzone przez jednego kierowcę w transporcie krajowym po obszarze Niemiec i dwóch innych w przewozach międzynarodowych na terenie Europy.
Sam test był przygotowany przez „Spedition Fehrenkötter” oraz wydawnictwo ETM Verlag. Wyniki są przedstawione na podstawie ich własnych obliczeń i szacunków: ani Renault Trucks, ani żaden z innych producentów, nie „interweniował” podczas testu. Wszystkie koszty, które pojawiały się w czasie próby (zakupy, obsługa, naprawy itp.) były osobno notowane, a następnie uwzględnione w końcowym wyniku.
Oprócz samych osiągów i kosztów, przewoźnik porównał poziom obsługi serwisowej i stosunki pomiędzy nim (Klientem), a warsztatem. I znowu, koszty każdej interwencji były rejestrowane i miały wpływ na końcowy wynik. Na koniec warto zaznaczyć, że wszystkie ciężarówki zostały zakupione bez kontraktów obsługowych.
To zwycięstwo jest efektem pracy zespołowej Renault Trucks: wartości, z której firma jest dumna w związku z fantastycznym wynikiem osiągniętym przez Premium Route. Renault Trucks postrzega to jako dalszą zachętę do stałego udoskonalania i podnoszenia jakości swych produktów i serwisu.
Źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze