Cel Renault TV
Opierając się na nowym haśle „Drive the change”, Renault pragnie realizować wyzwania, jakie w przyszłości będą stały przed koncernem, w związku z oczekiwaniami ludzi. Otwarta na świat telewizja Renault jest witryną koncernu, prezentującą jego historię, produkty i ważne wydarzenia. Celem programu jest zapewnianie rozrywki i informacji. Renault tworzy nowatorskie rozwiązania dla wszystkich. Renault TV proponuje szerokim rzeszom odbiorców nowatorski sposób kontaktu z marką – podkreśla Stephen Norman, dyrektor marketingu Grupy Renault.
Renault TV wykorzystuje sukces strony www.renault.tv uruchomionej w marcu 2009 roku
Program telewizyjny Renault, nadawany w internecie w języku francuskim i angielskim, cieszy się rosnącą oglądalnością. Średni czas odwiedzin na stronie wynosi 15 minut, co jest wynikiem porównywalnym z najlepszymi stronami wyświetlającymi programy wideo w internecie (np. średnia oglądalność BBC Player wynosi 20 minut). Renault jako pierwszy producent samochodowy uruchomił własny program telewizyjny (na platformach Sky i CanalSat oraz w internecie). Potencjalna widownia wynosi prawie 30 milionów osób, tak więc Renault TV to prawdziwa okazja, by poszerzyć naszą grupę klientów docelowych – wyjaśnia Patrick Fourniol, dyrektor marketingu i komunikacji Renault.
Renault TV i telewizja internetowa Renault.tv są przykładem realizacji jednej z najważniejszych misji w strategii marketingowej Renault mającej na celu wzmacnianie relacji klienta z marką.
Zawartość tematyczna programu
Na platformach CanalSat i Sky Renault TV emituje codziennie i przez całą dobę znakomite programy telewizyjne, prezentując widzom wszystko, co należy do świata Renault.
> Programy informacyjne – testy najnowszych modeli Renault lub prezentujące kulisy firmy.
> Imprezy i widowiska – sport samochodowy, m.in. World Series by Renault i kulisy Formuły 1.
> Emocje – najszerszy dostęp do ważnych wydarzeń w życiu koncernu Renault.
> Podróże w czasie – dzięki archiwom Renault, opowiadającym o ponad stu latach historii marki.
> Prawdziwe historie – portrety osób, które użytkują Renault na co dzień.
> Rozrywka – oryginalne programy, emitowane codziennie wieczorem w Renault TV; część z nich jest poświęcona spotkaniom z rozmaitymi znanymi postaciami, takimi jak:
– aktor i były piłkarz Eric Cantona,
– mistrz świata w łyżwiarstwie artystycznym Gwendal Peizerat,
– gracz rugby Benjamin Kaiser.
Telewizja Renault TV jest również obecna na You Tube, Dailymotion, Facebooku oraz iTunes.
Opis przykładowych programów:
Za kierownicą (Au volant): testy najnowszych modeli Renault.
Ikony Renault (Les icônes Renault): program przedstawiający historię najważniejszych modeli tej marki.
Wiek historii samochodu (Un Siècle d’histoire automobile): program prezentujący historię Renault.
Zoom: magazyn zapewniający widzom możliwość oglądania największych imprez, w jakich bierze udział Renault (Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, międzynarodowe salony samochodowe, Women’s Forum itd.).
Mój Renault i ja (Ma Renault et moi): portrety miłośników Renault.
Horyzonty (Horizons): magazyn dla wszystkich, którzy użytkują na co dzień samochody Renault (Michel et Augustin, Paris Roller, paryska straż pożarna, taksówki dla zwierząt).
Klucz do innowacji (Les clés de l’innovation): magazyn o tajnikach technologii.
Tournée mistrzów kuchni (La tournée des Chefs): dwóch mistrzów kuchni przemierza samochodem południową Anglię w poszukiwaniu produktów, z których gotują posiłek. Najlepsze danie wybiera jury.
Klucz (La clé): program rozrywkowy, w którym można wygrać samochód. Uczestnicy muszą odpowiedzieć na szereg pytań i wykonać określone zadania za kierownicą Renault Espace.
Przerwa na surfing (Surf break): czteroodcinkowy program opisujący przygody trzech surferów podróżujących Renault Koleos.
Partnerzy
Publicis Entertainment: Publicis Entertainment jest filią Publicis Worldwide, założoną w celu powiązania reklamy, produkcji programów i ich dystrybucji. Publicis Entertainment oferuje producentom innowacyjne środki reklamy i komunikacji, takie jak programy audiowizualne czy product placement w grach komputerowych i filmach.
RDF: RDF Media Group zajmuje się produkcją i dystrybucją programów rozrywkowych dla telewizji i innych środków przekazu na całym świecie. Założona w 1993 roku spółka RDF działa w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Jej główna siedziba znajduje się w Londynie. RDF jest jedną z największych niezależnych firm zajmujących się produkcją i dystrybucją programów rozrywkowych w Wielkiej Brytanii.
Programy RDF zdobyły wiele nagród: BAFTA Awards, RTS Awards, La Rose d’Or w Montreux i Emmy International.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze