Renault dąży do obniżenia kosztów samochodów elektrycznych poprzez zastosowanie technologii LPF (litowo-żelazowo-fosforanowej). Nowe akumulatory będą produkowane przez firmę LG Energy Solution w Polsce oraz CATL na Węgrzech.
Ampere, czyli dział Grupy Renault odpowiedzialny za pojazdy elektryczne ogłosił rozszerzenie oferty akumulatorów o technologię LFP (litowo-żelazowo-fosforanową) do obecnie stosowanych przez francuskiego producenta baterii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowych). Jest to odpowiedź na zmienność rynków i ewolucję technologii.
W celu pozyskania akumulatorów, Ampere współpracuje z firmą LG Energy Solution i CATL. Obaj partnerzy będą dostarczać baterie LFP do kilku modeli gamy Renault i Alpine, pokrywając zapotrzebowanie do 2030 roku. Grupa Renault wciąż będzie korzystała z akumulatorów NCM od firm AESC i Verkor z Francji.
Zobacz także: Nowy Renault Scenic 2024 podsumowanie testu. Realne zużycie energii, zalety i wady
Technologia Cell-to-Pack w pojazdach Renault
Firma Ampere wspólnie z LG Energy Solution opracowały nową technologię Cell-to-pack, która pozwala na zintegrowanie większej liczby ogniw w akumulatorze, co przekłada się na poprawę autonomii samochodów oraz obniżenie kosztów o ok. 20%. Samochody Renault wyposażone w nowe akumulatory trafią na rynek na początku 2026 roku. Technologia znajdzie zastosowanie w szczególności w małych i średnich samochodach francuskiego producenta.
„W niezwykle konkurencyjnym i stale rozwijającym się środowisku nasza strategia dotycząca akumulatorów demonstruje pełną skuteczność otwartego i horyzontalnego podejścia Ampere we współpracy z najlepszymi partnerami, zapewniając inteligentną alokację kapitału, elastyczność i szybkość realizacji. Plan ten stanowi część strategii Ampere mającej na celu zmniejszenie kosztów samochodów nowej generacji o 40%” – powiedział Josep Maria Recasens, dyrektor operacyjny Ampere.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën
„Prace prowadzone wspólnie z firmą LG Energy Solution pozwoliły nam zlokalizować cały łańcuch wartości związany z technologią LFP w Europie i znacząco zwiększyć jego konkurencyjność, także w zakresie technologii „cell-to-pack”. Nieustannie poszukujemy innowacji w zakresie akumulatorów i współpracujemy z wyprzedzeniem, szczególnie w przypadku „Laboratoire Innovation Cellule Batterie” (laboratorium innowacji w zakresie ogniw akumulatorowych), które zostanie zainaugurowane w Lardy w 2025 r., dzięki zaangażowaniu naszych partnerów od wczesnych etapów przyszłych wielkich przemian” – powiedział Philippe Brunet, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych i inżynierii mechanicznej w Ampere.
Najnowsze komentarze