Od prawie 125 lat Renault nigdy nie przestaje wprowadzać innowacji. Od skrzyni biegów z napędem bezpośrednim w 1899 roku do silnika hybrydowego E-tech w 2020 roku, marka była w stanie przekazać pomysłowość swoich wynalazców swoim klientom. Dzięki Nowemu Mégane E-Tech Electric, pierwszemu pojazdowi ze swojej „Nowej Fali”, Renault przełamuje schematy.
Podczas projektowania pojazdu i jego platformy zgłoszono ponad 300 patentów! Inżynierom Renault udało się zaprojektować wydajną, kompaktową maszynę z zastosowaniem innowacyjnego systemu chłodzenia olejowego silnika elektrycznego. Bo układ napędowy Nowego Mégane E-Tech Electric oferuje niespotykane dotąd osiągi dzięki systemowi chłodzenia olejem, który stał się przedmiotem dwóch zgłoszeń patentowych.
„Aby silnik elektryczny dobrze spełniał swoją rolę, musi mieć bardzo dobry układ chłodzenia. Dlatego wraz z moimi kolegami z Japonii i Cléon opracowaliśmy dwie opatentowane innowacje w tym kierunku: Pierwszą z nich jest chłodzenie olejem naszego silnika synchronicznego z nawiniętym wirnikiem. W strategicznych punktach umieściliśmy wtryskiwacze, które spryskują uzwojenie maszyny elektrycznej i jednocześnie chłodzą wirnik i stojan. Drugie rozwiązanie polega na wykorzystaniu dynamiki wirnika za pomocą układu pierścieniowego do zwiększenia chłodzenia stojana poprzez rozpylanie oleju” – mówi jeden z twórców rozwiązania, Fabrice Bernardin.
Układ chłodzenia jest kluczem do maksymalnego wykorzystania silnika Nowego Mégane E-Tech Electric podczas długich podróży autostradowych. Mégane E-tech w wersji z akumulatorem 60 kWh oferuje zasięg 450 km. Renault Mégane Electric jest już w sprzedaży w Polsce. Jego cena zaczyna się od 169 tysięcy zł.
Obecnie jest to najpopularniejszy samochód elektryczny we Francji.
Najnowsze komentarze