W dniu dzisiejszym zawodnicy mieli do pokonania sześć odcinków specjalnych podzielonych na dwie pętle. Zmagania rozpoczął OS8 Wilanowo 1, w którym Kuzi pokazał, że nie ma sobie równych. Wielu kibiców, niekoniecznie dobrze życzących Leszkowi, spodziewało się, iż krakowski kierowca nie wytrzyma presji, ale Kuzi w Peugeocie najwyraźniej odzyskał dawną świetność i pokonał wszystkich rywali. Najmniejszą stratę zanotował do Leszka Bryan Bouffier – 5,5 sekundy na 13,43-kilometrowej próbie, to całkiem niezły rezultat. Trzeci wynik zanotowano przy nazwisku Tomka Kuchara – strata kierowcy Peugeot Polska wyniosła 7,9 sekundy. Z czwartym czasem finiszował Michał Sołowow, wciąż siódmy w generalce, ale zbliżający się coraz bardziej do szóstego w stawce Kajetanowicza, dla którego Lotos Baltic Cup nie był najlepszym występem…
Maciek Oleksowicz zanotował dopiero ósmy czas, a jadący również Peugeotem 207 S2000 Szymon Ruta zamknął pierwszą dziesiątkę.
Standardowe czasy przejazdu zaliczono jedynie dwunastu załogom, bowiem odcinek przerwano po wypadku Marcina Abramowskiego.
OS9 Kosowo 1
Nie, nie – rajd nie przeniósł się do serbskiej prowincji ;-) Kosowo o długości 4,94 km, to drugi z dzisiejszych odcinków specjalnych i kolejny w rajdzie, który wygrał Leszek Kuzaj. Niespełna dwie sekundy wolniej pokonał tę trasę Bryan Bouffier, który zapowiada – o ile pozyska odpowiednie środki – powrót do S2000. Czy do Peugeota? Oby! Trzecim wynikiem pochwalić się mogli Michał Sołowow i Tomek Kuchar. Kielczanina dzieliło po tej próbie tylko 1,5 sekundy od szóstego miejsca w generalce. Oleksowicz popisał się szóstym wynikiem, zaś Ruta był dopiero jedenasty.
Trzynasty czas próby, najlepszy w klasie R2B, wywalczył Tomek Porębski. Drugim wynikiem popisał się prowadzący w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Janek Chmielewski, a trzeci był Szymon Kornicki.
Maciek Lubiak był dopiero trzeci w kategorii A7, ale stracił jedynie 2,9 sekundy do najszybszego zawodnika w klasie.
OS10 Sianowska Huta 1
Poranną pętlę kończyła niespełna 15,5-kilometrowa Sianowska Huta. Komplet zwycięstw na tych trzech odcinkach zaliczył Kuzi. Kolejne Peugeoty sklasyfikowano na miejscach czwartym, piątym i szóstym, które zajęli kolejno Kuchar, Sołowow i Oleksowicz. Sołowow w łącznych wynikach przeskoczył Kajetanowicza i znalazł się na szóstym miejscu.
Maciej Lubiak miał kłopoty, stracił do Kuziego ponad 7 minut, a do zwycięzcy swojej klasy – przeszło 5,5 minuty.
Wśród Citroënów najszybszy był tym razem Sawicki przed Grycem i Dobrowolskim. Z powodu kłopotów Chmielewskiego to właśnie bracia Dobrowolscy objęli prowadzienie w CRT.
OS11 Wilanowo 2
Druga pętla rozpoczęła się zwycięstwem Bouffier, który pokonał Kuziego o równe 2 sekundy. Leszek musiał oszczędzać samochód – miał kłopoty z silnikiem, w którym spadało ciśnienie oleju. Czterokrotny Mistrz Polski bał się, czy w ogóle uda mu się ukończyć rajd.
Czwarty czas wywalczył Michał Sołowow, który skorzystał z dopiero siódmego czasu Oleksowicza (i jego blisko półminutowej straty) i wskoczył na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Kuchar ze stratą niemal 40 sekund do Bouffiera był dopiero ósmy i stracił trzecie miejsce w rajdzie na rzecz Zbyszka Staniszewskiego :-(
Tomek Porębski zaszalał i ukończył Wilanowo z dwunastym czasem, najlepszym wśród Citroënów C2R2. O 8,5 sekundy pokonał Janka Chmielewskiego, który Lotosu nie zaliczy do swych najlepszych występów – po stracie sprzed przerwy serwisowej znajdował się na ostatnim miejscu klasyfikacji R2B.
Lubiak w Clio R3 znowu był drugi w klasie A7. O awansie nie miał co marzyć – tracił do Stefanickiego przeszło 6,5 minuty – ale i spadek na trzecią pozycję raczej mu nie groził – przewaga nad Saksem wynosiła dobrze ponad 4 minuty.
OS12 Kosowo 2
Drugi przejazd przez Kosowo miał dwóch zwycięzców – Sołowowa i Bouffiera. Kuzi jednak nie dawał za wygraną – stracił do najszybszych załóg tylko 1,1 sekundy i wciąż miał nad Francuzem ponad 15 sekund przewagi. Z powodu dopiero dwunastego miejsca Kuchara Sołowow zbliżył się do kierowcy Peugeot Polska na 5,8 sekundy – czy Tomek obroni się przed Michałem na ostatniej próbie?
Tomek Porębski w Citroënie C2R2 wdarł się do pierwszej dziesiątki! Janek Chmielewski – drugi w R2B – uzyskał taki sam czas, jak Tomek Kuchar. Trzeci czas w tej klasie wywalczył Ariel Piotrowski.
OS13 Sianowska Huta 2
Ostatnia próba rajdu przyniosła ostateczne rozstrzygnięcia – inaczej być nie mogło. Zwycięstwem na Sianowskiej Hucie Kuzi przypieczętował swoje zwycięstwo w Lotos Baltic Cup 2009. Sołowow był drugi na mecie tego odcinka i zakończył rajd na czwartym miejscu korzystając z kłopotów Kuchara, którego sklasyfikowano na pozycji jedenastej na odcinku i dopiero siódmej w generalce :-(
Oleksowicz uzyskał siódmy czas próby i zakończył zmagania na szóstym miejscu w łącznej klasyfikacji.
Wśród Citroënów najszybszy na Sianowskiej Hucie był Janek Chmielewski, który pokonał Tomka Porębskiego i Ariela Piotrowskiego. W takiej też kolejności załogi te zakończyły zmagania w ramach Citroën Racing Trophy w Lotos Baltic Cup.
I na koniec generalna klasyfikacja (pierwsza ósemka):
1. Leszek Kuzaj, Peugeot 207 S2000, 1:28:53,4
2. Bryan Bouffier, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:00:24,5
3. Zbigniew Staniszewski, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:02:08,6
4. Michał Sołowow, Peugeot 207 S2000, +0:02:30,2
5. Kajetan Kajetanowicz, Subaru Impreza N14, +0:03:02,2
6. Maciej Oleksowicz, Peugeot 207 S2000, +0:03:21,4
7. Tomasz Kuchar, Peugeot 207 S2000, +0:03:26,0
8. Tomasz Czopik, Mitsubishi Lancer Evo IX, +0:04:04,0
No i klasyfikacja Citroën Racing Trophy:
1. Jan Chmielewski, 1:41:11,5
2. Tomasz Porębski, +0:12,3
3. Ariel Piotrowski, +7:19,2 (w tym 0:40 kary za spóźnienie na PKC-4 i 0:30 kary od ZSS)
4. Sławomir Sawicki, +14:33,0 (załoga korzystała z SupeRally podczas I etapu)
5. Marcin Dobrowolski, +15:11,1 (załoga korzystała z SupeRally podczas II etapu)
6. Szymon Kornicki, +18:27,9 (załoga korzystała z SupeRally podczas obu etapów)
7. Tomasz Gryc, +19:46,2 (załoga korzystała z SupeRally podczas II etapu)
KG
Najnowsze komentarze