Stellantis zakończył pierwszy kwartał 2024 roku jako lider na portugalskim rynku z łącznie 19.678 zarejestrowanymi pojazdami marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot, które łącznie reprezentują znaczący udział w rynku wynoszący 29,5%.
Od 1 stycznia Peugeot jest wiodącą marką na całym rynku (w kategorii pojazdów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych i obu rodzajów pojazdów). Grupa umieściła także Citroëna na podium na rynku krajowym (3. pozycja), a za nim plasują się Opel (9. miejsce) i Fiat (11. miejsce) wśród marek o najwyższym wolumenie sprzedaży w Portugalii.
W pierwszych trzech miesiącach roku Stellantis zajmował także pierwsze miejsce w rankingu na rynku pojazdów osobowych z liczbą 16.045 sztuk i udziałem na poziomie 27,2%.
W segmencie pojazdów użytkowych Stellantis również utrzymuje w Portugalii niekwestionowaną pozycję lidera, sprzedając w tym okresie 3.633 samochody dostawcze, co stanowi 47,9% udziału w tym rynku.
W przyszłym miesiącu cała gama pojazdów profesjonalnych marek Stellantis zostanie odnowiona wraz z pojawieniem się najbardziej zaawansowanych samochodów dostawczych, jakie kiedykolwiek pojawiły się na rynku.
Jeśli chodzi o elektryfikację, Stellantis opracował szeroką gamę pojazdów, które wyróżniają się wysokimi osiągami oraz poziomem komfortu i przestrzeni wewnętrznej identycznej z wersjami spalinowymi. Dzięki temu Grupa jest liderem na portugalskim rynku pojazdów niskoemisyjnych (BEV + PHEV) z 3.089 sprzedanymi w pierwszym kwartale autami, co stanowi rynkowy udział na poziomie 18,0%.
Ta pozycja lidera znajduje dalsze odzwierciedlenie w ofercie w 100% elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych, w której Grupa uzyskała udział na poziomie 34,6% odpowiadający dostawie 222 akumulatorowo-elektrycznych samochodów dostawczych.
Wśród nowych ofert mobilności główną atrakcją jest w pełni elektryczny czterokołowiec Citroën Ami, który znalazł 147 nabywców w pierwszych trzech miesiącach roku, co stanowiło 37,6% portugalskiego rynku pojazdów czterokołowych.
To ciągłe dostarczanie pozytywnych wyników sprzedażowych przyczynia się do realizacji celów określonych w planie strategicznym „Dare Forward 2030” firmy Stellantis, grupy, której celem jest stać się niekwestionowanym liderem elektryfikacji w Portugalii i na świecie.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafika; Stellantis
Najnowsze komentarze