Liczba 2.611 sztuk sprzedanych samochodów zapewniła Peugeotowi w marcu czołowe miejsca w portugalskich rankingach sprzedaży całego rynku samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.
W marcu Peugeot był także pierwszą marką popularną w rankingu sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych i hybryd typu plug-in.
Na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku Peugeot jest liderem na trzech frontach rynku krajowego (samochody osobowe, samochody dostawcze i oba segmenty łącznie), z sumaryczną liczbą 8.109 pojazdów i globalnym udziałem w rynku na poziomie 12,2%.
Według danych ACAP, po zakończeniu pierwszego kwartału 2024 roku Peugeot utrzymuje pozycję lidera na portugalskim rynku motoryzacyjnym, sprzedając w tym okresie 8.109 samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, co stanowi wzrost o 8,1% w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku. Wynik ten zapewnił marce pozycję lidera rynku z udziałem na poziomie 12,2%.
Sprawdź polską ofertę na samochody Peugeot
Wiodąca pozycja Peugeot w pierwszym kwartale roku objęła także oba segmenty rynku rozpatrywane oddzielnie. Peugeot wyprzedził całą konkurencję na rynku samochodów osobowych sprzedając 6.854 samochody (+12,2%) i uzyskując udział w rynku na poziomie 11,6%, a także na rynku lekkich pojazdów użytkowych sprzedając 1.255 samochodów dostawczych i zdobywając 16,5% udziału w tym segmencie portugalskiego rynku.
Także w marcu Peugeot był marką, która sprzedała najwięcej samochodów osobowych i dostawczych w Portugalii – łącznie było to 2.611 pojazdów i przełożyło się na udział w rynku na poziomie 10,2%. Wyczyn ten powtórzono w segmencie lekkich samochodów dostawczych, gdzie sprzedano 468 pojazdów, a udział w rynku wyniósł 16,5%.
Na portugalskim rynku aut zelektryfikowanych Peugeot po raz kolejny wyróżnił się w marcu jako wiodąca marka popularna, zarówno na rynku pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorowo, jak i na rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in. W pierwszym przypadku w pełni elektryczne propozycje Peugeot wyniosły 371 sztuk sprzedanych w miesiącu i miały 9,5% udziału w tym rynku, co zapewniło marce drugą pozycję wśród najlepiej sprzedających się marek. Wśród hybryd typu plug-in, gdzie Peugeot był także liderem w segmencie generalnym, sprzedaż wyniosła 183 sztuki, co stanowi udział 7,2%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze