sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Używany Renault Espace 1.6 TCe EDC 200 KM – komfort dla rodziny i dynamika

Espace jest udanym samochodem. Mimo kilku minusów bardzo lubię nim jeździć.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-05-18
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
2.9k 119
20
2.6k
UDOSTĘPNIEŃ
8.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Renault Espace to samochód nastawiony na komfort. Dobre wyciszenie, komfortowe zawieszenie, ogromna przestrzeń wewnątrz i wyjątkowo przyjemne podróżowanie. Z drugiej strony nieco za mały zbiornik paliwa i duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. To nasze wnioski po ponad tysiącu kilometrów w używanym Renault Espace. Po roku od zakupu oraz intensywnej eksploatacji we wnętrzu nie widać najmniejszych śladów zużycia.

Renault Espace piątej generacji pojawił się na rynku w 2015 roku. Był nieco niższy od poprzednika i zmienił swój kształt, przez co wiele osób, przyzwyczajonych do sylwetki poprzednika, krytykowało producenta. Jednak w rzeczywistości to bardzo duże auto.

Renault Espace – dane techniczne

Parametr Renault Espace IV Renault Espace V
Długość 4.856 mm 4.857 mm
Szerokość 1.894 mm 2.128 mm
Wysokość 1.746 mm 1.677 mm
Rozstaw osi 2.868 mm 2.884 mm
Średnica zawracania 11,4 m 12,4 m
Pojemność bagażnika 456 l 680 l (siedzenia przesunięte do tyłu)

 

Mamy więc do czynienia ze sporym rodzinnym samochodem, którego podstawową cechą jest duże wnętrze, wielki bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu osób – o ile będzie taka potrzeba.

Reklama Renault Espace IV – bezpieczeństwo 

Jazda tam dużym samochodem powoduje, że trzeba jednak planować niektóre manewry – samo parkowanie w zatłoczonym mieście już powoduje konieczność zwiększonej uwagi. Bardzo pomagają czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera, która nawet nocą daje obraz bardzo dobrej jakości.

Renault Espace 2015 – premiera

Wnętrze Renault Espace V

To co zwraca uwagę w środku wersji Initiale Paris to jakość wykonania i wygoda. Materiały takie jak skóra są wysokiej jakości a podgrzewane i wentylowane fotele z przodu – bajecznie wygodne. Jest komfortowo, miękko i wygodnie. Sylwetka za kierownicą nie jest już taka jak kierowca autobusu, wręcz przeciwnie – Espace daje wrażenie kierowania prawie osobówką. Prawie, bo jednak siedzimy wyżej.

W środkowym rzędzie do dyspozycji trzy oddzielne fotele. Siedzi się wygodnie, ale oczywiście nie jest tak dobrze jak to co oferuje Espace z przodu.

Wyposażenie takiej wersji jest zwykle bardzo bogate a większością funkcji steruje się z centralnego ekranu. Wśród gadżetów znajdziemy nawet zmianę koloru podświetlenia wnętrza. Sam projekt deski rozdzielczej jest zgodny z aktualnymi modelami Renault a jeśli ktoś zna markę, to korzystanie z setek funkcji jest proste, wygodne oraz intuicyjne.

Samochód, który testowaliśmy, miał na liczniku ponad 33 tysiące kilometrów. Nie jest to dużo, ale z drugiej strony przechodził przez wielu użytkowników i miał prawo pokazać po sobie jakieś ślady zużycia. Nie miał żadnych. Dobrze to świadczy i o jakości użytych materiałów jak oraz jakości montażu.

We wnętrzu jest sporo pomysłowych rozwiązań – m.in. dużo miejsca pod szeroką konsolą środkową czy szuflada w miejscu schowka pasażera, otwierana elektrycznym przyciskiem.

Renault Espace V – silnik TCe 200 KM

Ta jednostka była montowana w Espace do 2017 roku. Teraz jest już niedostępna, producent zmienił ją na nowszy silnik 1.8 o mocy 225 KM. Być może dlatego, że 200 KM w tak dużym samochodzie zapewnia przyjemną jazdę, ale nie są to wrażenia sportowe. Włączenie trybu sport zmienia podświetlenie, dźwięk i charakterystykę silnika ale jest to chyba za mało, by nazwać Espace samochodem sportowym. Za to genialnie działa 4Control, dostępny w wersjach Initiale Paris. Auto wchodziło w zakręty z wielką przyjemnością.

O ile silnik jest cichy i dynamiczny to jego apetyt na paliwo nie do końca lubi się zgodzić z naszą kieszenią. Przejazd autostradą oznaczał spalanie na tyle duże, że po 400 kilometrach trzeba było tankować. Chociaż komputer samochodu pokazywał jeszcze 100 kilometrów zasięgu, to woleliśmy nie ryzykować. W Renault Espace IV zbiornik miał ponad 80 litrów, nowy Espace to 58 litrów. To nie jest mało, ale też paliwa ubywa na tyle szybko, że warto rozważyć jazdę ekonomiczną. W przypadku Renault Espace optymalne spalanie na autostradzie osiąga się w okolicach 130 km/h. Większa prędkość oznacza skokowy wzrost. Uroki silnika z turbo i masywnego nadwozia. Spalanie średnie z blisko 1100 kilometrów wyszło równo 10 litrów na sto, z czego około 700 kilometrów to autostrada, 200 miasto i reszta drogami krajowymi.

Renault Espace V – wrażenia z jazdy

Dobre wyciszenie, komfortowe siedzenia, dobre i do miasta i do długiej podróży, łatwość kierowania, łatwość wchodzenia w zakręty. Espace uosabia wszystko to, co lubimy we francuskich samochodach. Auto pewnie wchodzi w zakręty, nie pochyla się zanadto a jednocześnie daje dużą dawkę komfortu. Chce się jechać dalej i dalej. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, wrażenie przestronności poprawia ogromny rozstaw osi. Dorosła osoba w środkowym rzędzie ma odpowiednio dużo miejsca nad głową i na szerokość.

Wręcz zaskakująco miękko i płynnie działa skrzynia biegów. Nie ma żadnych szarpnięć czy gwałtowniejszych zachowań. Espace przyspiesza równomiernie, pewnie. 200 koni mechanicznych pod maską jest dobrze zagospodarowanych, chociaż przy pięciu osobach na pokładzie i dużej ilości bagażu, przydałoby się już ich trochę więcej. Stąd zapewne decyzja Renault u wprowadzeniu nowej generacji silnika 1.8 TCe o mocy 225 KM.

Espace V w wersji Initiale Paris ma na pokładzie aktywny tempomat. Rozwiązanie bardzo dobrze działa na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Pewną wadą dla osób wyjeżdżających poza Polskę może być fakt, że funkcjonuje do 150 km/h. W momencie, gdy radar wykryje pojazd przed nami, auto miękko zwolni a potem przyspieszy, gdy przeszkoda zjedzie już na drugi pas. Jedyne czego można byłoby sobie życzyć, to nieco szybsza reakcja na zwolnienie pasa.

Warto podkreślić, że mimo sporej masy i dużego rozmiaru kół (w testowanym egzemplarzu były 20”) praca zawieszenia jest wręcz wzorowa. Różnica z niemieckimi markami jest ogromna – na korzyść Espace. Nierówności nikną a jazda jest bardzo płynna.

Ile kosztuje używany Renault Espace V?

Używany Espace V z 2016 roku z silnikiem 1.6 200 KM zaczyna się w ogłoszeniach od 85.500 złotych. Górna granica przekracza 120 tysięcy. To jednak i tak zaledwie część ceny nowego auta, często jeszcze będącego na gwarancji. Ofert nie ma zbyt dużo,

Model, silnik, wersja Przebieg Cena
Renault Espace V 1.6 TCe , Zen 60.000 km 99.900 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris 22.100 km 85.500 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris 40.000 km 98.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris 50.000 km 90.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris 11.000 km 103.000 zł

 

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2018-11-27 21:06:37.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenault
Udostepnij1064Tweet638Udostepnij179
Poprzedni

Używany Citroën C5 V6 2004 – przygotowujemy samochód po zakupie

Następny

Nowa Dacia Duster 2021 FL: znamy datę premiery i otwarcia zamówień

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Duster 2021 FL: znamy datę premiery i otwarcia zamówień

Nowa Dacia Logan jest ciekawą propozycją! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 20/2021

Opel Vivaro-e Hydrogen

Nowy Opel Vivaro-e Hydrogen - tankowanie w 3 minuty i 400 km zasięgu

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Piotr001 - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Krzysiek - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022
  • Co to jest samochód, dlaczego arkusze ujęte są w chomąty oraz inne ciekawostki o autach z przedwojennej Polski


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.