• Najnowsze

Test: używany Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris po roku eksploatacji

2018-11-27

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

2021-01-16
Fiat, Peugeot, PSA

Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona

2021-01-16

Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!

2021-01-16

Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii

2021-01-16

Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch

2021-01-16

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

2021-01-16
Citroen Xantia

Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?

2021-01-16

Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne

2021-01-16

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

2021-01-15

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

2021-01-15
sobota, 16 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: używany Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris po roku eksploatacji

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2018-11-27
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania8min czytania
868 27
11
811
UDOSTĘPNIEŃ
2.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Test: Renault Talisman Grandtour Intens – elegancki, praktyczny i dobrze wyceniony

Citroen DS4 dla kobiety czy faceta? We dwoje o luksusowej Cytrynie

Doskonałe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, ogromna przestrzeń wewnątrz i wyjątkowo przyjemne podróżowanie. Z drugiej strony nieco za mały zbiornik paliwa i duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. To nasze wnioski po ponad tysiącu kilometrów w używanym Renault Espace. Po roku od zakupu oraz intensywnej eksploatacji we wnętrzu nie widać najmniejszych śladów zużycia.

Renault Espace piątej generacji pojawił się na rynku w 2015 roku. Był nieco niższy od poprzednika i zmienił swój kształt, przez co wiele osób, przyzwyczajonych do sylwetki poprzednika, krytykowało producenta. Jednak w rzeczywistości to bardzo duże auto.

Renault Espace – dane techniczne

ParametrRenault Espace IVRenault Espace V
Długość4856 mm4857 mm
Szerokość1894 mm2128 mm
Wysokość1746 mm1677 mm
Rozstaw osi2868 mm2884 mm
Średnica zawracania11,4 m12,4 m
Pojemność bagażnika456 l680 l (siedzenia przesunięte do tyłu)

 

Mamy więc do czynienia ze sporym rodzinnym samochodem, którego podstawową cechą jest duże wnętrze, wielki bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu osób – o ile będzie taka potrzeba.

Reklama Renault Espace IV – bezpieczeństwo 

Jazda tam dużym samochodem powoduje, że trzeba jednak planować niektóre manewry – samo parkowanie w zatłoczonym mieście już powoduje konieczność zwiększonej uwagi. Bardzo pomagają czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera, która nawet nocą daje obraz bardzo dobrej jakości.

Renault Espace 2015 – premiera

Wnętrze Renault Espace V

To co zwraca uwagę w środku wersji Initiale Paris to jakość wykonania i wygoda. Materiały takie jak skóra są wysokiej jakości a podgrzewane i wentylowane fotele z przodu – bajecznie wygodne. Jest komfortowo, miękko i wygodnie. Sylwetka za kierownicą nie jest już taka jak kierowca autobusu, wręcz przeciwnie – Espace daje wrażenie kierowania prawie osobówką. Prawie, bo jednak siedzimy wyżej.

W środkowym rzędzie do dyspozycji trzy oddzielne fotele. Siedzi się wygodnie, ale oczywiście nie jest tak dobrze jak to co oferuje Espace z przodu.

Wyposażenie takiej wersji jest zwykle bardzo bogate a większością funkcji steruje się z centralnego ekranu. Wśród gadżetów znajdziemy nawet zmianę koloru podświetlenia wnętrza. Sam projekt deski rozdzielczej jest zgodny z aktualnymi modelami Renault a jeśli ktoś zna markę, to korzystanie z setek funkcji jest proste, wygodne oraz intuicyjne.

Samochód, który testowaliśmy, miał na liczniku ponad 33 tysiące kilometrów. Nie jest to dużo, ale z drugiej strony przechodził przez wielu użytkowników i miał prawo pokazać po sobie jakieś ślady zużycia. Nie miał żadnych. Dobrze to świadczy i o jakości użytych materiałów jak oraz jakości montażu.

We wnętrzu jest sporo pomysłowych rozwiązań – m.in. dużo miejsca pod szeroką konsolą środkową czy szuflada w miejscu schowka pasażera, otwierana elektrycznym przyciskiem.

Renault Espace V – silnik TCe 200 KM

Ta jednostka była montowana w Espace do 2017 roku. Teraz jest już niedostępna, producent zmienił ją na nowszy silnik 1.8 o mocy 225 KM. Być może dlatego, że 200 KM w tak dużym samochodzie zapewnia przyjemną jazdę, ale nie są to wrażenia sportowe. Włączenie trybu sport zmienia podświetlenie, dźwięk i charakterystykę silnika ale jest to chyba za mało, by nazwać Espace samochodem sportowym. Za to genialnie działa 4Control, dostępny w wersjach Initiale Paris. Auto wchodziło w zakręty z wielką przyjemnością.

O ile silnik jest cichy i dynamiczny to jego apetyt na paliwo nie do końca lubi się zgodzić z naszą kieszenią. Przejazd autostradą oznaczał spalanie na tyle duże, że po 400 kilometrach trzeba było tankować. Chociaż komputer samochodu pokazywał jeszcze 100 kilometrów zasięgu, to woleliśmy nie ryzykować. W Renault Espace IV zbiornik miał ponad 80 litrów, nowy Espace to 58 litrów. To nie jest mało, ale też paliwa ubywa na tyle szybko, że warto rozważyć jazdę ekonomiczną. W przypadku Renault Espace optymalne spalanie na autostradzie osiąga się w okolicach 130 km/h. Większa prędkość oznacza skokowy wzrost spalania. Uroki silnika z turbo. Spalanie średnie z blisko 1100 kilometrów wyszło równo 10 litrów na sto, z czego około 700 kilometrów to autostrada, 200 miasto i reszta drogami krajowymi.

Renault Espace V – wrażenia z jazdy

Dobre wyciszenie, komfortowe siedzenia, dobre i do miasta i do długiej podróży, łatwość kierowania, łatwość wchodzenia w zakręty. Espace uosabia wszystko to, co lubimy we francuskich samochodach. Auto pewnie wchodzi w zakręty, nie pochyla się zanadto a jednocześnie daje dużą dawkę komfortu. Chce się jechać dalej i dalej. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, wrażenie przestronności poprawia ogromny rozstaw osi. Dorosła osoba w środkowym rzędzie ma odpowiednio dużo miejsca nad głową i na szerokość.

Wręcz zaskakująco miękko i płynnie działa skrzynia biegów. Nie ma żadnych szarpnięć czy gwałtowniejszych zachowań. Espace przyspiesza równomiernie, pewnie. 200 koni mechanicznych pod maską jest dobrze zagospodarowanych, chociaż przy pięciu osobach na pokładzie i dużej ilości bagażu, przydałoby się już ich trochę więcej. Stąd zapewne decyzja Renault u wprowadzeniu nowej generacji silnika 1.8 TCe o mocy 225 KM.

Espace V w wersji Initiale Paris ma na pokładzie aktywny tempomat. Rozwiązanie bardzo dobrze działa na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Pewną wadą dla osób wyjeżdżających poza Polskę może być fakt, że funkcjonuje do 150 km/h. W momencie, gdy radar wykryje pojazd przed nami, auto miękko zwolni a potem przyspieszy, gdy przeszkoda zjedzie już na drugi pas. Jedyne czego można byłoby sobie życzyć, to nieco szybsza reakcja na zwolnienie pasa.

Warto podkreślić, że mimo sporej masy i dużego rozmiaru kół (w testowanym egzemplarzu były 20”) praca zawieszenia jest wręcz wzorowa. Różnica z niemieckimi markami jest ogromna – na korzyść Espace. Nierówności nikną a jazda jest bardzo płynna.

Ile kosztuje używany Renault Espace V?

Używany Espace V z 2016 roku z silnikiem 1.6 200 KM zaczyna się w ogłoszeniach od 85.500 złotych. Górna granica przekracza 120 tysięcy. To jednak i tak zaledwie część ceny nowego auta, często jeszcze będącego na gwarancji. Ofert nie ma zbyt dużo,

Model, silnik, wersjaPrzebiegCena
Renault Espace V 1.6 TCe , Zen60.000 km99.900 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris22.100 km85.500 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris40.000 km98.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris50.000 km90.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris11.000 km103.000 zł

 

 

 

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenaultużywane
Udostepnij351Tweet192Udostepnij54
Poprzedni

Alpine A110 Samochodem Roku Playboya 2018 w kategorii Wielki Powrót

Następny

PSA Retail uruchamia pierwszą w Europie Self-Reception w obsłudze posprzedażnej

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

PSA Retail uruchamia pierwszą w Europie Self-Reception w obsłudze posprzedażnej

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2018

Renault Twingo po face liftingu przyłapane na publicznej drodze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Gość o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Jozek o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • ekonomowe o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Texas910Gus o Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Texas910Gus o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • mctk o Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!
    • Igor o Nowa 7-osobowa Dacia Bigster zaprezentowana. Grand Duster nadchodzi – to następca Lodgy!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio
    • Fiat Chrysler i Grupa PSA oficjalnie razem. Fuzja zakończona
    • Koniec silników benzynowych? Nowe Peugeot 208 i 2008 będą wyłącznie elektryczne!
    • Peugeot 5008 dla francuskiej żandarmerii
    • Dacia Duster 6×6 na bazie modelu Oroch
    • Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż
    • Citroën Xantia: Ile kosztuje renowacja lakieru i blacharki w 20 letnim samochodzie?
    • Renault Trucks D Wide Z.E. wyposażony w panele słoneczne
    • Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”
    • Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    11
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.