• Najnowsze

Test: używany Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris po roku eksploatacji

2018-11-27

Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna

2021-04-14

Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce

2021-04-14
Dacia Sandero Euro NCAP

Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?

2021-04-14
Renault Arkana

Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej

2021-04-14

Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim

2021-04-14

Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody

2021-04-14
Dacia Spring

Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!

2021-04-14
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14
czwartek, 15 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: używany Renault Espace 1.6 TCe Initiale Paris po roku eksploatacji

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2018-11-27
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania8 mins read
1.2k 38
11
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.6k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

Dacia Duster 2018 1.5 dCi 4×4 – opinie i spalanie: do miasta i na autostradę?

Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie

Doskonałe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, ogromna przestrzeń wewnątrz i wyjątkowo przyjemne podróżowanie. Z drugiej strony nieco za mały zbiornik paliwa i duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. To nasze wnioski po ponad tysiącu kilometrów w używanym Renault Espace. Po roku od zakupu oraz intensywnej eksploatacji we wnętrzu nie widać najmniejszych śladów zużycia.

Renault Espace piątej generacji pojawił się na rynku w 2015 roku. Był nieco niższy od poprzednika i zmienił swój kształt, przez co wiele osób, przyzwyczajonych do sylwetki poprzednika, krytykowało producenta. Jednak w rzeczywistości to bardzo duże auto.

Renault Espace – dane techniczne

ParametrRenault Espace IVRenault Espace V
Długość4856 mm4857 mm
Szerokość1894 mm2128 mm
Wysokość1746 mm1677 mm
Rozstaw osi2868 mm2884 mm
Średnica zawracania11,4 m12,4 m
Pojemność bagażnika456 l680 l (siedzenia przesunięte do tyłu)

 

Mamy więc do czynienia ze sporym rodzinnym samochodem, którego podstawową cechą jest duże wnętrze, wielki bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu osób – o ile będzie taka potrzeba.

Reklama Renault Espace IV – bezpieczeństwo 

Jazda tam dużym samochodem powoduje, że trzeba jednak planować niektóre manewry – samo parkowanie w zatłoczonym mieście już powoduje konieczność zwiększonej uwagi. Bardzo pomagają czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera, która nawet nocą daje obraz bardzo dobrej jakości.

Renault Espace 2015 – premiera

Wnętrze Renault Espace V

To co zwraca uwagę w środku wersji Initiale Paris to jakość wykonania i wygoda. Materiały takie jak skóra są wysokiej jakości a podgrzewane i wentylowane fotele z przodu – bajecznie wygodne. Jest komfortowo, miękko i wygodnie. Sylwetka za kierownicą nie jest już taka jak kierowca autobusu, wręcz przeciwnie – Espace daje wrażenie kierowania prawie osobówką. Prawie, bo jednak siedzimy wyżej.

W środkowym rzędzie do dyspozycji trzy oddzielne fotele. Siedzi się wygodnie, ale oczywiście nie jest tak dobrze jak to co oferuje Espace z przodu.

Wyposażenie takiej wersji jest zwykle bardzo bogate a większością funkcji steruje się z centralnego ekranu. Wśród gadżetów znajdziemy nawet zmianę koloru podświetlenia wnętrza. Sam projekt deski rozdzielczej jest zgodny z aktualnymi modelami Renault a jeśli ktoś zna markę, to korzystanie z setek funkcji jest proste, wygodne oraz intuicyjne.

Samochód, który testowaliśmy, miał na liczniku ponad 33 tysiące kilometrów. Nie jest to dużo, ale z drugiej strony przechodził przez wielu użytkowników i miał prawo pokazać po sobie jakieś ślady zużycia. Nie miał żadnych. Dobrze to świadczy i o jakości użytych materiałów jak oraz jakości montażu.

We wnętrzu jest sporo pomysłowych rozwiązań – m.in. dużo miejsca pod szeroką konsolą środkową czy szuflada w miejscu schowka pasażera, otwierana elektrycznym przyciskiem.

Renault Espace V – silnik TCe 200 KM

Ta jednostka była montowana w Espace do 2017 roku. Teraz jest już niedostępna, producent zmienił ją na nowszy silnik 1.8 o mocy 225 KM. Być może dlatego, że 200 KM w tak dużym samochodzie zapewnia przyjemną jazdę, ale nie są to wrażenia sportowe. Włączenie trybu sport zmienia podświetlenie, dźwięk i charakterystykę silnika ale jest to chyba za mało, by nazwać Espace samochodem sportowym. Za to genialnie działa 4Control, dostępny w wersjach Initiale Paris. Auto wchodziło w zakręty z wielką przyjemnością.

O ile silnik jest cichy i dynamiczny to jego apetyt na paliwo nie do końca lubi się zgodzić z naszą kieszenią. Przejazd autostradą oznaczał spalanie na tyle duże, że po 400 kilometrach trzeba było tankować. Chociaż komputer samochodu pokazywał jeszcze 100 kilometrów zasięgu, to woleliśmy nie ryzykować. W Renault Espace IV zbiornik miał ponad 80 litrów, nowy Espace to 58 litrów. To nie jest mało, ale też paliwa ubywa na tyle szybko, że warto rozważyć jazdę ekonomiczną. W przypadku Renault Espace optymalne spalanie na autostradzie osiąga się w okolicach 130 km/h. Większa prędkość oznacza skokowy wzrost spalania. Uroki silnika z turbo. Spalanie średnie z blisko 1100 kilometrów wyszło równo 10 litrów na sto, z czego około 700 kilometrów to autostrada, 200 miasto i reszta drogami krajowymi.

Renault Espace V – wrażenia z jazdy

Dobre wyciszenie, komfortowe siedzenia, dobre i do miasta i do długiej podróży, łatwość kierowania, łatwość wchodzenia w zakręty. Espace uosabia wszystko to, co lubimy we francuskich samochodach. Auto pewnie wchodzi w zakręty, nie pochyla się zanadto a jednocześnie daje dużą dawkę komfortu. Chce się jechać dalej i dalej. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, wrażenie przestronności poprawia ogromny rozstaw osi. Dorosła osoba w środkowym rzędzie ma odpowiednio dużo miejsca nad głową i na szerokość.

Wręcz zaskakująco miękko i płynnie działa skrzynia biegów. Nie ma żadnych szarpnięć czy gwałtowniejszych zachowań. Espace przyspiesza równomiernie, pewnie. 200 koni mechanicznych pod maską jest dobrze zagospodarowanych, chociaż przy pięciu osobach na pokładzie i dużej ilości bagażu, przydałoby się już ich trochę więcej. Stąd zapewne decyzja Renault u wprowadzeniu nowej generacji silnika 1.8 TCe o mocy 225 KM.

Espace V w wersji Initiale Paris ma na pokładzie aktywny tempomat. Rozwiązanie bardzo dobrze działa na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Pewną wadą dla osób wyjeżdżających poza Polskę może być fakt, że funkcjonuje do 150 km/h. W momencie, gdy radar wykryje pojazd przed nami, auto miękko zwolni a potem przyspieszy, gdy przeszkoda zjedzie już na drugi pas. Jedyne czego można byłoby sobie życzyć, to nieco szybsza reakcja na zwolnienie pasa.

Warto podkreślić, że mimo sporej masy i dużego rozmiaru kół (w testowanym egzemplarzu były 20”) praca zawieszenia jest wręcz wzorowa. Różnica z niemieckimi markami jest ogromna – na korzyść Espace. Nierówności nikną a jazda jest bardzo płynna.

Ile kosztuje używany Renault Espace V?

Używany Espace V z 2016 roku z silnikiem 1.6 200 KM zaczyna się w ogłoszeniach od 85.500 złotych. Górna granica przekracza 120 tysięcy. To jednak i tak zaledwie część ceny nowego auta, często jeszcze będącego na gwarancji. Ofert nie ma zbyt dużo,

Model, silnik, wersjaPrzebiegCena
Renault Espace V 1.6 TCe , Zen60.000 km99.900 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris22.100 km85.500 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris40.000 km98.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris50.000 km90.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris11.000 km103.000 zł

 

 

 

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenaultużywane
Udostepnij482Tweet274Udostepnij77
Poprzedni

Alpine A110 Samochodem Roku Playboya 2018 w kategorii Wielki Powrót

Następny

PSA Retail uruchamia pierwszą w Europie Self-Reception w obsłudze posprzedażnej

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

PSA Retail uruchamia pierwszą w Europie Self-Reception w obsłudze posprzedażnej

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2018

Renault Twingo po face liftingu przyłapane na publicznej drodze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marcin o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Daniel o Luksusowy DS9 kontra BMW 5 – porównanie dwóch różnych wizji samochodu klasy premium
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Citro Fan o Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Anonimowo o Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Niesamowita podróż przez Polskę w 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna: zabytkowym C4 ze Szczecina do Głowna
    • Nowe Renault Arkana – znamy datę debiutu w Polsce
    • Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Renault Arkana z nowym cennikiem we Francji. Jest… taniej
    • Nowa Dacia Spring – ceny najbardziej przystępnego samochodu elektrycznego na rynku polskim
    • Nowa Dacia Spring za 49 zł dziennie. Traficar zyskuje nowe samochody
    • Nowa Dacia Spring wchodzi na polski rynek. Jest naprawdę tanio!
    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    11
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.