Renault Espace to samochód nastawiony na komfort. Dobre wyciszenie, komfortowe zawieszenie, ogromna przestrzeń wewnątrz i wyjątkowo przyjemne podróżowanie. Z drugiej strony nieco za mały zbiornik paliwa i duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. To nasze wnioski po ponad tysiącu kilometrów w używanym Renault Espace. Po roku od zakupu oraz intensywnej eksploatacji we wnętrzu nie widać najmniejszych śladów zużycia.
Renault Espace piątej generacji pojawił się na rynku w 2015 roku. Był nieco niższy od poprzednika i zmienił swój kształt, przez co wiele osób, przyzwyczajonych do sylwetki poprzednika, krytykowało producenta. Jednak w rzeczywistości to bardzo duże auto.
Renault Espace – dane techniczne
Parametr |
Renault Espace IV |
Renault Espace V |
Długość |
4.856 mm |
4.857 mm |
Szerokość |
1.894 mm |
2.128 mm |
Wysokość |
1.746 mm |
1.677 mm |
Rozstaw osi |
2.868 mm |
2.884 mm |
Średnica zawracania |
11,4 m |
12,4 m |
Pojemność bagażnika |
456 l |
680 l (siedzenia przesunięte do tyłu) |
Mamy więc do czynienia ze sporym rodzinnym samochodem, którego podstawową cechą jest duże wnętrze, wielki bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu osób – o ile będzie taka potrzeba.
Reklama Renault Espace IV – bezpieczeństwo
https://youtu.be/eEql8Pfw2yc
Jazda tam dużym samochodem powoduje, że trzeba jednak planować niektóre manewry – samo parkowanie w zatłoczonym mieście już powoduje konieczność zwiększonej uwagi. Bardzo pomagają czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera, która nawet nocą daje obraz bardzo dobrej jakości.
Renault Espace 2015 – premiera
Wnętrze Renault Espace V
To co zwraca uwagę w środku wersji Initiale Paris to jakość wykonania i wygoda. Materiały takie jak skóra są wysokiej jakości a podgrzewane i wentylowane fotele z przodu – bajecznie wygodne. Jest komfortowo, miękko i wygodnie. Sylwetka za kierownicą nie jest już taka jak kierowca autobusu, wręcz przeciwnie – Espace daje wrażenie kierowania prawie osobówką. Prawie, bo jednak siedzimy wyżej.
W środkowym rzędzie do dyspozycji trzy oddzielne fotele. Siedzi się wygodnie, ale oczywiście nie jest tak dobrze jak to co oferuje Espace z przodu.
Wyposażenie takiej wersji jest zwykle bardzo bogate a większością funkcji steruje się z centralnego ekranu. Wśród gadżetów znajdziemy nawet zmianę koloru podświetlenia wnętrza. Sam projekt deski rozdzielczej jest zgodny z aktualnymi modelami Renault a jeśli ktoś zna markę, to korzystanie z setek funkcji jest proste, wygodne oraz intuicyjne.
Samochód, który testowaliśmy, miał na liczniku ponad 33 tysiące kilometrów. Nie jest to dużo, ale z drugiej strony przechodził przez wielu użytkowników i miał prawo pokazać po sobie jakieś ślady zużycia. Nie miał żadnych. Dobrze to świadczy i o jakości użytych materiałów jak oraz jakości montażu.
We wnętrzu jest sporo pomysłowych rozwiązań – m.in. dużo miejsca pod szeroką konsolą środkową czy szuflada w miejscu schowka pasażera, otwierana elektrycznym przyciskiem.
Renault Espace V – silnik TCe 200 KM
Ta jednostka była montowana w Espace do 2017 roku. Teraz jest już niedostępna, producent zmienił ją na nowszy silnik 1.8 o mocy 225 KM. Być może dlatego, że 200 KM w tak dużym samochodzie zapewnia przyjemną jazdę, ale nie są to wrażenia sportowe. Włączenie trybu sport zmienia podświetlenie, dźwięk i charakterystykę silnika ale jest to chyba za mało, by nazwać Espace samochodem sportowym. Za to genialnie działa 4Control, dostępny w wersjach Initiale Paris. Auto wchodziło w zakręty z wielką przyjemnością.
O ile silnik jest cichy i dynamiczny to jego apetyt na paliwo nie do końca lubi się zgodzić z naszą kieszenią. Przejazd autostradą oznaczał spalanie na tyle duże, że po 400 kilometrach trzeba było tankować. Chociaż komputer samochodu pokazywał jeszcze 100 kilometrów zasięgu, to woleliśmy nie ryzykować. W Renault Espace IV zbiornik miał ponad 80 litrów, nowy Espace to 58 litrów. To nie jest mało, ale też paliwa ubywa na tyle szybko, że warto rozważyć jazdę ekonomiczną. W przypadku Renault Espace optymalne spalanie na autostradzie osiąga się w okolicach 130 km/h. Większa prędkość oznacza skokowy wzrost. Uroki silnika z turbo i masywnego nadwozia. Spalanie średnie z blisko 1100 kilometrów wyszło równo 10 litrów na sto, z czego około 700 kilometrów to autostrada, 200 miasto i reszta drogami krajowymi.
Renault Espace V – wrażenia z jazdy
Dobre wyciszenie, komfortowe siedzenia, dobre i do miasta i do długiej podróży, łatwość kierowania, łatwość wchodzenia w zakręty. Espace uosabia wszystko to, co lubimy we francuskich samochodach. Auto pewnie wchodzi w zakręty, nie pochyla się zanadto a jednocześnie daje dużą dawkę komfortu. Chce się jechać dalej i dalej. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, wrażenie przestronności poprawia ogromny rozstaw osi. Dorosła osoba w środkowym rzędzie ma odpowiednio dużo miejsca nad głową i na szerokość.
Wręcz zaskakująco miękko i płynnie działa skrzynia biegów. Nie ma żadnych szarpnięć czy gwałtowniejszych zachowań. Espace przyspiesza równomiernie, pewnie. 200 koni mechanicznych pod maską jest dobrze zagospodarowanych, chociaż przy pięciu osobach na pokładzie i dużej ilości bagażu, przydałoby się już ich trochę więcej. Stąd zapewne decyzja Renault u wprowadzeniu nowej generacji silnika 1.8 TCe o mocy 225 KM.
Espace V w wersji Initiale Paris ma na pokładzie aktywny tempomat. Rozwiązanie bardzo dobrze działa na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Pewną wadą dla osób wyjeżdżających poza Polskę może być fakt, że funkcjonuje do 150 km/h. W momencie, gdy radar wykryje pojazd przed nami, auto miękko zwolni a potem przyspieszy, gdy przeszkoda zjedzie już na drugi pas. Jedyne czego można byłoby sobie życzyć, to nieco szybsza reakcja na zwolnienie pasa.
Warto podkreślić, że mimo sporej masy i dużego rozmiaru kół (w testowanym egzemplarzu były 20”) praca zawieszenia jest wręcz wzorowa. Różnica z niemieckimi markami jest ogromna – na korzyść Espace. Nierówności nikną a jazda jest bardzo płynna.
Ile kosztuje używany Renault Espace V?
Używany Espace V z 2016 roku z silnikiem 1.6 200 KM zaczyna się w ogłoszeniach od 85.500 złotych. Górna granica przekracza 120 tysięcy. To jednak i tak zaledwie część ceny nowego auta, często jeszcze będącego na gwarancji. Ofert nie ma zbyt dużo,
Model, silnik, wersja |
Przebieg |
Cena |
Renault Espace V 1.6 TCe , Zen |
60.000 km |
99.900 zł |
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris |
22.100 km |
85.500 zł |
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris |
40.000 km |
98.000 zł |
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris |
50.000 km |
90.000 zł |
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris |
11.000 km |
103.000 zł |
Originally posted 2018-11-27 21:06:37.
Najnowsze komentarze