„Auto Świat” nr 19 (869) z 7.V.2012
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,4 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4, 107, 208, 3008, Urban Crossover Concept, Scenic, Twingo, sportowe
Na okładce bieżącego wydania wspomnianego pisma widnieje zdjęcie studyjnego modelu nazwanego przez Peugeota Urban Crossover Concept. To coś w stylu Peugeota 208 nieco uniesionego w górę – miejskie auto wielozadaniowe Francuzi pokazali w Chinach, na Salonie Samochodowym w Pekinie. Samochód ten będzie o niespełna 20 cm dłuższy od 208-ki, ale sporo od niej wyższy. Powinien zostać dobrze przyjęty, bo moda na SUV-y i crossovery nie tylko trwa, ale zdaje się wciąż rozkwitać.
A co wewnątrz numeru? Na stronie 3. znalazł się – we „wstępniaku” Redaktora Sewastianowicza – wzmianki o autkach segmentu A, m.in. Citroënie C1, Peugeocie 107 i Renault Twingo.
Te same autka miejskie w kontekście potencjalnego zakupu rozpatruje jeden z czytelników pisma, którego list wydrukowano na stronie 5.
Wspomnianego wcześniej Peugeota Urban Crossover Concept opisano na stronie 10., ale tak naprawdę nie ma tam nic, czego byście już nie wiedzieli z naszego tekstu poświęconego tej ciekawej koncepcji. W „Auto Świecie” wspomniano przy okazji o innych modelach Peugeota, jak najbardziej seryjnych: 208 i 3008.
Peugeota 107 wspomniano jeszcze raz – na stronie 12. Z kolei w tym samym materiale, ale na stronie 13., pojawiły się wzmianki o koncernach PSA Peugeot Citroën oraz Renault.
Strona 17. przynosi z kolei doniesienia sportowe. Znajdziecie tam wzmianki o Citroënie DS3 R3 i Peugeotach 207 S2000 w relacji z Rajdu Świdnickiego-Krause, a także krótkie podsumowanie wyników Grand Prix Bahrajnu w Formule 1 (całe podium dla bolidów napędzanych silnikami Renault) oraz problemom, jakie dotknęły Michała Sołowowa i Maćka Barana w 36. Rajdzie Mille Miglia, powracającym na rajdowe odcinki w najnowszej specyfikacji Peugeota 207 S2000.
Co jakiś czas w samochodzie trzeba wymienić sprzęgło. Koszty nie są duże, tym bardziej, że zdarza się to raz na ładnych parę lat, ale warto wiedzieć, iż można stosować nie tylko zamienniki, ale i sprzęgła regenerowane. Również ASO oferują tego typu części. Poczytać na ten temat możecie na stronach 34-35, a pisze o tym z trzech powodów. Pierwszym jest fakt wymienienia wśród kilkunastu przykładowych samochodów także Citroëna C4 1.6 HDi (w swojej klasie ma jedną z najniższych cen sprzęgła w ASO, ale i zamienników). Drugim – wymienienie w tej samej tabelce Renault Scenic’a. Trzecim zaś coś, co zdaje się umykać przy zachwytach nad skrzyniami dwusprzęgłowymi. Na taki element w Golfie V 1.9 TDI 105 KM trzeba w ASO wydać przeszło trzykrotnie więcej pieniędzy, niż na tradycyjne sprzęgło we wspomnianej C4-ce. Zamiennik będzie droższy mniej więcej dwuipółkrotnie, a naprawa (regeneracja) – nawet ośmiokrotnie!
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze