„Auto Świat” nr 41 (790) z 4.X.2010
Stron: 60 (z okładką) + 16 (autoporadnik w małym formacie)
Cena: 2,50 zł (licząc bez dodatku)
Koszt 1 strony: blisko 4,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, DS3, i0n, Fluence, Megane, Twingo, sportowe
Marcin w swoim liście do „AŚ” opublikowanym na stronie 4. dopomina się testu „małych sedanów”, w tym… Renault Fluence. Oprócz tego samochodu wypisał Hondę Civic i Fiata Lineę. Nie wiem, czemu miałyby to być małe sedany, w dodatku pochodzące z jakby różnych klas. Honda City V (odpowiednik Civic’a w wersji trzybryłowej) ma osie oddalone od siebie tylko o 2.550 mm. Fiat Linea może się pochwalić rozstawem osi 2.603 mm, co przy Fluence jest i tak rezultatem mizernym – nowy francuski sedan w klasie kompakt ma osie oddalone od siebie o 2.702 mm. Fluence jest też autem najdłuższym z trzech wymienionych – mierzy aż 462 cm wobec 456 cm Fiata i 439,5 cm City. Trudno go więc nazwać „małym” sedanem…
Na stronie 4. można dostrzec jeszcze dwa francuskie autka – kampera zbudowanego na bazie Citroëna 2CV oraz dostawcze Renault sprzed kilku dekad.
Teraz chwila o… Passacie. Nie uwierzycie, ale w najnowszej wersji tego samochodu można mieć system monitorowania ciśnienia w każdym kole!!! Ech, ta awangarda motoryzacji…
Peugeota i0n zaprezentowano na stronie 10. Auto jest jednym z trojaczków (Mitsubishi i-MiEV, Citroën C-Zero i właśnie Peugeot i0n), które opracowali wspólnie Francuzi i Japończycy, a teraz planują nawet budowę małych aut dostawczych. Citroën, o ile wiem, nie zaprezentował jeszcze w Polsce swojego C-Zero (miałem okazję oglądać ten samochód w Genewie w marcu tego roku), ale i0na pokazano już w naszym kraju, podobnie, jak i-MiEVa. Tekst w „Auto Świecie” wsparty jest jednak ilustracjami z „Auto Bilda”.
Czego można się dowiedzieć z Jazdy testowej w tygodniku? Przede wszystkim można poznać – jeśli ktoś tego jeszcze nie wiedział – koszt przejechania 100 km. Wynosi on ok. 1,5 euro. To sporo taniej, niż na jakimkolwiek innym paliwie – benzynie, oleju napędowym, czy gazie. Czy jednak znajdą się chętni na wydanie ponad 20.000 euro na taki niewielki samochodzik? Pewine tak – można wziąć je w 4-letni leasing płacąc 499 euro miesięcznie. To sporo pieniędzy, zwłaszcza na polskie warunki, ale w cenie otrzymuje się gwarancję na 5 lat, serwis, assistance i auto zastępcze w razie problemów. Sądzę, że we Francji i0n na takich zasadach będzie się nieźle sprzedawał. „Auto Świat” pierwszych klientów oczekuje w samorządach i firmach, które dbają o swój ekologiczny image o wystarczy im mniej więcej 150-kilometrowy zasięg samochodu.
Niesamowite w całym tym tekście jest to, że Peugeot i0n otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek!
Krótka notatka o limitowanej serii Renault Twingo Miss Sixty, skierowanej w zasadzie tylko do kobiet, znajdziecie na stronie 18. Samochód ten przedstawimy na naszych łamach nieco bliżej w przyszłym tygodniu. Będzie można obejrzeć sporo zdjęć, w tym takich, które prezentują detale tej ciekawej odmiany.
Na tej samej stronie zamieszczono w „AŚ” tabelkę z danymi dotyczącymi importu aut używanych do Polski w sierpniu br. Renault wciąż jest na miejscu trzecim (5.713 sztuk), trzy oczka przed Peugeotem (2.596 aut).
W doniesieniach sportowych zamieszczonych na stronie 19. uważny Czytelnik natrafi na wzmianki o Robercie Kubicy, Sebastienie Loebie, bolidzie Red Bull-Renault i Peugeocie 207 S2000, którym Paolo Andreucci wygrał Rallye Sanremo.
Polacy, to raczej kiepscy klienci na auta nietuzinkowe. Motoryzacyjnie niewielu z nas lubi się wyróżniać, dlatego niewielu klientów sięgnie po Citroëna DS3 lub Hondę CR-Z. A właśnie te dwa samochody porównano na stronach 24-26. I stała się rzecz niesamowita – wygrało auto francuskie! Designerski DS3 znokautował hybrydową Hondę zbierając 443 punkty przy 410-punktowym dorobku rywala. W zasadzie tylko w kwestiach napędu i zawieszenia CR-Z zbliżył się nieco do Citroëna. W ocenie nadwozia bezdyskusyjnie wygrała DS-trójka. Citroën pokonał Hondę również pod względem kosztów. Kupujmy więc Citroëny!
W materiale wspomniano też Citroëna C3.
Renault Twingo pojawiło się na stronie 39. jako konkurent dla testowanego przez „AŚ” Chevroleta Sparka.
W dziale Interwencje pojawia się sprawa Renault Megane. Właścicielka miała problemy z silnikiem 1.6 w swoim samochodzie. Serwis walczył długo, ale bezskutecznie, wobec czego Renault Polska postanowił wymienić silnik na nowy, co bardzo pochwalił „Auto Świat”. Poczytać o tym możecie na stronie 50.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto-Świecie” w tym tygodniu. Można kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze