„Auto Świat” nr 41 (841) z 10.X.2011
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 2,30 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C3, DS3, 308, RCZ, Clio, Megane, Twizy, sportowe
Zajrzyjcie koniecznie na stronę 10., gdzie w krótkim teście przedstawiono 200-konną odmianę Citroëna DS3 – wersję Racing. Rzadko bowiem się zdarza, by któryś z motoryzacyjnych tygodników ocenił jakieś francuskie auto na maksymalną notę, a tak właśnie stało się tym razem. Może dlatego, że DS3 Racing powstało w tak niewielkiej liczbie egzemplarzy, że i tak mało kto będzie miał okazję takie auto kupić, więc można je pochwalić. Ba – nawet testowany egzemplarz miał słowackie numery rejestracyjne…
Pochwalono delikatne, gustowne wręcz zmiany designerskie, potem zaś wspomniano o znacznie ważniejszych modyfikacjach technicznych. Obniżone zawieszenie, zwiększony rozstaw kół, skuteczniejsze, niż seryjne, hamulce, inne oprogramowanie ESP i przede wszystkim mocniejsza wersja znakomitego silnika 1.6 THP, to najważniejsze zmiany. W efekcie DS3 Racing przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy, i przestaje się rozpędzać po osiągnięciu 228 km/h. Rewelacyjnie zestrojone zawieszenie zapewnia znakomitą przyczepność, nieodzowną przy tej mocy. W parze z tymi cechami idą jeszcze świetne fotele i brak oszczędzania na materiałach, co w serii DS jest zresztą czymś normalnym. I tylko cena może zaboleć – ponad 121.000 zł…
O Renault Clio „Ange & Démon” możecie poczytać zaglądając na stronę 18.
Relację z Rajdu Francji znajdziecie z kolei na stronie 20. Nie mogło zabraknąć wzmianek oraz zdjęcia Citroëna DS3 WRC.
Na tej samej stronie znajdziecie krótką relację z wyścigu w Atlancie zwanego Petit Le Mans, gdzie triumfował Peugeot.
Ciekawych aut francuskich ciąg dalszy – Peugeota RCZ Asphalt został zaprezentowany na stronach 26-27. Niestety nie spotkał go taki zaszczyt, jak DS3 Racing – stylowe coupe Peugeota oceniono na tylko cztery gwiazdki krytykując je przede wszystkim za komfort, bo „auto jest bardzo twarde”. Ta, a zupa była za słona… Nie przesadzajmy – bardzo twarde nie jest, a poza tym przecież od tego typu samochodu pewnej sztywności zawieszenia jednak się oczekuje. Nawet ja ;-)
Bazujący na kompaktowym Peugeocie 308, RCZ jest samochodem całkowicie odmiennym. No, może prawie całkowicie. Deska rozdzielcza jest bowiem zbliżona do standardowego hatchbacka, acz wykończono ją lepszymi materiałami.
Układ jezdny jednak, to już zupełnie inna bajka. Został podporządkowany stylowi auta, uwzględnia osiągi 200-konnego silnika 1.6 THP doskonale współpracującego z precyzyjną zmianą biegów i jako całość – daje ogromną radość z jazdy tym stylowym samochodem. Co ciekawe w tekście napisano, że zawieszenie jest „twarde, ale bez przesady”, więc czemu wierzyć – tekstowi, czy uzasadnieniu ocen przy gwiazdkach? A może to dwie opinie?
Wśród potencjalnych konkurentów wymieniono m.in. Renault Megane Coupe 2.0 180 KM.
Citroëna DS3 wymieniono, jako konkurenta dla testowanego na stronie 34. Mini Coopera SD Clubmana.
Koncern PSA wspomniano na stronie 40.
Wśród najciekawszych samochodów używanych w segmencie B, jakie można kupić dysponując kwotą 15.000 zł, na stronie 52. wymieniono Renault Clio II i Citroëna C3.
Renault Twizy pokazano na małym zdjęciu na stronie 57.
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w „Auto Świecie” w tym tygodniu.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze