Kilka francuskich aut trafiło tym razem na okładkę tygodnika MOTOR. To niewielkie zdjęcia Citroëna C4 Cactusa i Peugeota 2008, a także Renault Captura. Barw koncernów, w których działają francuskie marki, bronią też Nissan Juke, Opel Insignia oraz Fiat 500X. Czy to jednak wystarczy, by polecić Wam to pismo do zakupu?
MOTOR nr 42 (3669) z 16.X.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4 Cactus, 207, 2008, e-5008, 5 EV, Captur, Clio, K-ZE, Kwid, Megane E-Tech Electric, R4, Trafic, Bigster, Duster, Jogger, Sandero, Spring, Corsa, Crossland X, Mokka
Na pierwsze wzmianki o interesujących nas samochodach trafiamy na stronie 8., gdzie znajdziecie dział Przyszłe premiery. Wspomniano w nim Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego elektrycznego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-5008 oraz Renault 4.
Na stronach 8-9 MOTOR opublikował materiał podsumowujący sprzedaż nowych samochodów w Polsce w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku. „Nasi” uplasowali się na następujących pozycjach:
8. Dacia Duster
20. Dacia Sandero
26. Nissan Qashqai
31. Renault Clio
34. Renault Captur
45. Fiat 500
47. Renault Trafic
48. Dacia Jogger
49. Opel Corsa
Wśród samochodów z napędem elektrycznym na pozycji 9. znalazła się Dacia Spring, a Top 10 zamyka Renault Megane E-Tech Electric.
Porównanie Renault Captura z Kią Niro MOTOR opublikował na stronach 16-19. W szranki stanęły modele z napędami hybrydowymi o mocach rzędu 141-145 KM. Captur oferuje tę wyższą moc i okazuje się być autem odrobinę lżejszym, ale jest też wyraźnie krótszy i nieco węższy. W efekcie jest ciaśniejszy i oferuje sporo mniejszy bagażnik od rywala.
W zamian oferuje lepszą dynamikę, odrobinę lepsze wyciszenie i nieco skuteczniejsze hamulce, a do tego nieco większy zasięg. Kia jest za to lepiej wyposażona, ale znajduje to też odzwierciedlenie w dużo wyższej cenie. Za te elementy wyposażenia otrzymała jednak – moim daniem – niewspółmiernie więcej punktów, niż powinna i wygrała porównanie bardzo dużą liczbą punktów.
Renault Megane E-Tech Electric wystąpiło w roli potencjalnego rywala dla opisanego na stronach 20-21 Volkswagena ID.3.
Test Dacii Duster ECO-G 100 Extreme znajdziecie z kolei na stronach 22-23. MOTOR pochwalił stylistykę tej wersji (przy okazji wymienił modele, dla których jest ona dostępna), a później docenił ogromny zasięg dzięki aż 50-litrowemu zbiornikowi LPG i praktycznie takiemu samemu na benzynę. Instalacja gazowa jest świetnie zintegrowana z resztą samochodu, w tym z komputerem pokładowym.
MOTOR utyskuje z kolei na ograniczoną dynamikę samochodu, brak płaskiej podłogi po złożeniu kanapy i brak nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Generalnie jednak testowany samochód, to interesujące auto, choć niewątpliwie nie dla każdego. Jak w przypadku każdego innego pojazdu zresztą ;-)
Wśród potencjalnych rywali wymieniono Renault Captura.
W artykule traktującym o chińskich autach w Europie (strony 24-27) pojawia się Dacia Spring, jest bowiem siostrą bliźniaczką m.in. Renault K-ZE, który z kolei jest zbliżony do spalinowego Kwida oferowanego m.in. w Indiach.
Na stronie 34. opublikowano pytanie czytelnika o dobre i niewiele tracące na wartości używane autko miejskie potrzebne owemu czytelnikowi na pół roku. Wśród propozycji podanych przez MOTOR znalazł się Fiat Punto.
Kolejna strona przynosi publikację rankingu niezawodności wg brytyjskiego magazynu What Car? Z interesujących nas marek najwyżej znalazło się Mitsubishi, dobrze (o wiele lepiej, niż w rankingach niemieckich) wypadła Dacia, dość wysoko jest też Alfa Romeo. Renault, to już trochę poniżej połowy stawki, niżej mamy też Opla (Vauxhalla), Nissana, Fiata i Peugeota, a ranking zamyka Citroën.
W dziale Używane MOTOR – na stronach 36-40 – prezentuje 22 crossovery. Wśród nich znalazły się Citroën C4 Cactus, Dacia Sandero Stepway, Fiaty 500X, 500L i Panda, Jeep Renegade, Nissan Juke, Opel Mokka, Opel Crossland X, Peugeoty 207 SW Outdoor i 2008 oraz Renault Captur. Całkiem niezła reprezentacja.
Kolejne cztery strony MOTOR poświęca na prezentację Opla Insigni Country Tourera 2.0 CDTI. Samochód wypadł średnio – ostateczna nota, to 3/5, głównie z uwagi na słabą trwałość podzespołów, usterkowość, ale też irytujące rozwiązania, ocenę mechanika i ocenę silnika, w tym dynamiki i zużycia paliwa.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze