Na pierwszy rzut oka w stosunku do pierwszego miesiąca ubiegłego roku sytuacja może wyglądać kiepsko. Gdy jednak uwzględni się fakt, że francuski rynek nowych samochodów w dalszym ciągu przeżywa regres, to okaże się, że pierwsze wrażenie jest mylne, a Renault zwiększa swój udział rynkowy na rodzimym rynku.
Nie zmienia to oczywiście faktu, że sprzedaż spada, ale to trend ogólnorynkowy. Należy się też spodziewać, że wkrótce sytuacja się odmieni, bo ileż w końcu może trwać kryzys? ;-) Zanim to jednak nastąpi, popatrzmy jak radziła sobie Grupa Renault nad Sekwaną w styczniu bieżącego roku.
Styczniowy udział Grupy Renault na rynku samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych wyniósł we Francji 26,1%, o 1,4 punktu procentowego więcej, niż w styczniu ubiegłego roku. Jednocześnie Dacia awansowała na piąte miejsce w rankingu najpopularniejszych marek nad Sekwaną. Cały francuski rynek w ujęciu rok do roku spadł w styczniu br. o 13,9% – do poziomu najniższego od 1997 roku. Grupa Renault odnotowała w tym okresie spadek o 9,2%.
Grupa Renault wykroiła dla siebie 24,3% we francuskim rynku samochodów osobowych, o 2 punkty procentowe więcej, niż rok wcześniej. Renault jest w dalszym ciągu liderem na rodzimym rynku z udziałem na poziomie 18,2%. Do Dacii należy 6,1% tamtejszego rynku, a marka zanotowała kolejny wzrost sprzedaży (o 9,9%) w gamie aut osobowych. Nowe Clio i Nowe Sandero zajmują miejsca odpowiednio pierwsze i czwarte w sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych. Potwierdzają się zatem odczucia Jędrzeja co do znakomitej poprawy w nowej generacji Sandero.
W styczniu Twingo, Megane i Scenic były liderami w swoich segmentach. Nowe Clio, numer jeden w sprzedaży do klientów indywidualnych, znalazł się na drugim miejscu w swojej klasie, a pamiętać należy, że producent nie wprowadził jeszcze do sprzedaży wersji Grandtour ani R.S., które zaczną trafiać do klientów od marca.
W gamie lekkich aut użytkowych Renault pozostaje liderem z udziałem 32,3% w rodzimym rynku. Łączny styczniowy udział Grupy Renault w rynku aut użytkowych wyniósł 33,3%, o 2,1 punktu procentowego mniej, niż rok wcześniej, ale pamiętać należy, że styczeń’2012 był bardzo dobrym miesiącem w sprzedaży tych samochodów. Najlepiej sprzedającym się lekkim samochodem użytkowym we Francji w styczniu było Renault Kangoo. Również Trafic i Master są bardzo poważnymi graczami w swoich segmentach.
W ramach komentarza Bernard Cambier, starszy wiceprezes w dziale sprzedaży we Francji, powiedział: „W ponurym otoczeniu rynkowym jesteśmy zadowoleni z naszych styczniowych wyników, które zdają się sugerować, że powoli rozpoczyna się proces ożywienia”.
KG
Najnowsze komentarze