fiat multipla Wiadomości
Wiadomości

Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
opel frontera namiot dachowy Wiadomości
Wiadomości

Opel rozgrzewał Rock am Ring: Frontera z namiotem hitem 40. edycji kultowego festiwalu

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
jeep zwiekszyl sprzedaz w maju 2025 o 594 jeep avenger 4xe Wiadomości
Wiadomości

Jeep zwiększył sprzedaż w maju 2025 o 59,4%

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
dacia duster extreme 1 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Duster – ryzyko uszkodzenia ABS i ESP. Rusza akcja serwisowa modeli 4×4 z produkcji 2024

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
ds7 19 Wiadomości
Wiadomości

Luksusowy DS 7 1.5 BlueHDi 130 KM kontra DS 7 300 KM AWD Plug In Hybrid. Porównanie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-08
dacia bigster nagroda 2025 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster nagrodzona tytułem „Najlepszego hybrydowego samochodu” na eTrophées 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-06-07
Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110
Testy

Test: Nowy Fiat Grande Panda 1.2 Hybrid 110 nudny? W żadnym wypadku. Stylowy, przystępny i we włoskim klimacie. Pierwsza jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-06

Najnowsze komentarze

  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Clio IV 1.5 dCi 2013 – auto dla oszczędnej kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Jola Leszczyńska testuje Clio, rynkowy hit Renault.

Jola Leszczyńska autor Jola Leszczyńska
2013-09-19
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
797
A A
4
renault clio iv 105 Wiadomości

Renault Clio 1.5 dCi z silnikiem o mocy 90 KM jest oszczędne, komfortowe i wygląda bardzo biznesowo. To zasługa koloru. Samochód może się podobać a klienci bardzo lubią ten model.

renault-clio-iv-101Czarne Clio wygląda jak auto służbowe. To skojarzenie, które towarzyszyło mi od samego początku testowania. Było wiele momentów, w których miałam wrażenie, że to jest właśnie taki samochód. Pozytywny, ale często pojawiało się jakieś „ale”.

Po pierwsze: wygląd
Klasyka. Według mnie ten samochód nie przyciąga uwagi, nie wyróżnia się specjalnie na ulicy. Nie onieśmiela właścicieli innych samochodów, nie jest ani za duże, ani za małe. Dokładnie tak powinno wyglądać auto służbowe, które nie nasuwa skojarzeń, że za pieniądze klientów firmy kupują sobie drogie zabawki. Mamy tu do czynienia z dość klasyczną linią (w sensie nieekstrawagancką – niestety Renault czasami potrafi poszaleć ;) w opływowym kształcie. W sumie na pierwszy rzut oka trudno odróżnić nowe Clio od Megane. Ciekawym elementem testowanego egzemplarza były ozdobne groszki na dachu. No i klamki tylnych drzwi umieszczone z boku szyby, co jest rozwiązaniem znanym wszystkim doskonale z Alfa Romeo. Większość widzianych przeze mnie Clio nie miało metalicznego lakieru i podejrzewam, że to celowy zabieg, który ma podbić wizualnie załamanie światła na wygięciach karoserii podkreślających jej opływowe modelowanie– szczególnie na masce, dolnej partii drzwi i tylnej części.

Warto przeczytać!

renault clio Wiadomości

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12
renault twingo concept 22 Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

2025-06-11

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

2025-06-11

Nowy Renault Master to nie tylko transport towarów. 8 wersji do zadań specjalnych

2025-06-11

renault-clio-iv-100Wygląd wnętrza również jest wyważeniem między wyższą i niższą półką. Są elementy identyczne z wyposarzeniem np. Fluence, dla przykładu wskażę uchwyty pasów bezpieczeństwa, srebrne, bardzo ciekawie wyprofilowane klamki, podobny wyświetlacz mediów… Z drugiej strony mamy też elementy typowo „plastikowe”. W środku możemy się jednak poczuć całkiem komfortowo. Kierownica jest jednym z fajniejszych elementów wnętrza. Skórzana w części, na której najczęściej spoczywają ręce, posiadająca elementy dekoracyjne (i miłe w dotyku) w jej dolnej połowie, o średnicy dobrze pasującej do damskich dłoni. I tu pojawia mi się kolejne skojarzenie z autem służbowym (wiem, wiem, w innych modelach Renault jest podobnie), dlaczego zamiast sterować tempomatem manetkami , a mediami przyciskami umieszczonymi w/na kierownicy jest dokładnie odwrotnie? Tempomat chyba służy po to, żeby go raz ustawić i dalej już sobie jechać zgodnie z tymi ustawieniami. Stacje radiowe, głośność czy kolejność piosenek zmieniamy podczas jazdy dużo częściej.

renault-clio-iv-102

Po drugie: wyposażenie.
Jakie? Optymalne. Kolejną rzeczą po kierownicy, która zasługuje na dużą pochwałę są siedzenia. Każde z nich (za wyjątkiem kierowcy ;-) ) miało mocowanie ISO FIX dla fotelika dziecięcego. Są świetnie wyprofilowane i wykonane z materiału, który zdaje się lekko „odbijać” i amortyzować każdy drobny ruch. Osobiście kojarzyło mi się to z uczuciem odbijania się od żelowej wkładki. Uczucie bardzo przyjemne, relaksujące do tego stopnia, że się zwalnia! Clio relaksuje.

Podczas odbioru Clio usłyszałam, że powinnam zwrócić uwagę na wyświetlacz i nawigację. Więc zwróciłam. Od razu widać, kto wyposażył auto w monitor, ponieważ po uruchomieniu silnika widać logo producenta. Po chwili pojawia się sześć kolorowych ikon: radio, media, telefon, mapa, nawigacja, ustaw. Fantastycznie, że ekran jest duży i dotykowy! Najlepiej to docenić kiedy wyszukuje się punkt docelowy w nawigacji, bo większość innych ustawień łatwo zmienić manetkami przy kierownicy. Każdy kto usiłował wpisać adres podczas jazdy używając pokrętła, doceni to udogodnienie.

renault-clio-iv-104

Ciekawym rozwiązaniem, możliwym po zamontowaniu takiego wyświetlacza, jest nawigowanie się od razu do miejsc wskazanych na mapie, bezpośrednio po ich dotknięciu. Na przykład widzimy ikonkę apteki, dotykamy ją i już po chwili mamy wskazana drogę jak tam dojechać, choć nie znamy adresu. Fajne!

Kolejna aspiracja do auta z wyższej półki – pokryty skórą drążek zmiany biegów. I tu mam poważne zastrzeżenia do wykończenia szycia „nitką” z zupełnie innej bajki. Mam też nadzieję, że to wyjątkowa sytuacja tylko i wyłącznie w tym egzemplarzu (albo jestem prawdziwą księżniczką), ale to szycie było ostre i wystające. Po krótkim czasie prowadzenia samochodu i ciągłej zmianie biegów (Warszawa by piątek – mieszkańcy Stolicy wiedzą o co chodzi) autentycznie bolała mnie wewnętrzna część dłoni.
Kolejne elementy, które zwróciły moją uwagę już tylko wymienię – na francuskie.pl pojawił się wcześniej męski tekst o tym samochodzie ;-)

renault-clio-iv-106

Nagłośnienie – całkiem ok, od razu rzucają się w oczy duże głośniki w przednich drzwiach. Wydaje mi się jednak, że dźwięk dobywający się z radia bądź telefonu, czasami trochę się rwie. Nie wiem jak brzmiałaby płyta, ponieważ wg Renault era cd już minęła (?) i nie ma możliwości jej odtworzenia. Nie mogłam przetestować mojej kolekcji. Mamy za to wejście usb, aux no i oczywiście bluetooth. Bardzo miękkie w ustawieniu lusterko i rzeczywiście widać w nim „wtyczkę” pasa bezpieczeństwa. Nie psuje to widoczności, ale trzeba się przyzwyczaić. Bagażnik dość duży, ale właściwie należy go zamykać trzymając rękę na karoserii po zewnętrznej stronie. Specjalnie do tego zainstalowane otwory na dłonie po wewnętrznej stronie drzwi mogą ułatwić zadanie jedynie wtedy gdy zamykający siedziałby w bagażniku Widocznie na projekcie wyglądało, że jest dobrze i już nikt tego nie sprawdził.

renault-clio-iv-107

Po trzecie: ekonomia jazdy.
To już pewnie ostatni moment, żeby wspomnieć, że jeździłam 5-cio biegową wersją ECO, z silnikiem diesel. To główny powód, dla którego uważam to auto za stworzone do bycia „flotowym”. Po przejechaniu powyżej 250 km wskaźnik paliwa zmienił jedynie miejsce na drugą stronę kreski. Po późniejszym ustawieniu się na wersję eco, średnie spalanie już po mieście to 5,3 l. Po raz pierwszy zwracałam auto z bakiem zapełnionym w 80% pojemności. Przy moim trybie jazdy spokojnie dojechałabym nad morze i z powrotem bez dodatkowego tankowania. W trybie eco mamy też automatyczne wyłączanie silnika, ale z tej funkcji tez się chyba trzeba nauczyć, bo ze 2 razy silnik mi się wyłączył do końca, tzn. musiałam go uruchamiać już STARTem.

renault-clio-iv-108

Osobiście w ogóle nie odczułam braku 6 biegu. Uważam nawet, że dzięki temu sprawniej się jeździ, bo wrzucanie wstecznego nie wymaga dodatkowego wciskania czy wyciągania drążka.

Podsumowując: Renault Clio IV jest estetyczne, bardzo komfortowe i ekonomiczne prawie do przesady. Nie jest to auto moich marzeń, ale na pewno warte zastanowienia jeśli już kierujemy się przy zakupie rozsądkiem.

dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

testowała: Jola Leszczyńska
zdjęcia: Jędrzej Chmielewski

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault clio iv 101 Wiadomościrenault clio iv 100 150x150 Wiadomościrenault clio iv 120 Wiadomościrenault clio iv 119 Wiadomościrenault clio iv 118 Wiadomościrenault clio iv 117 Wiadomościrenault clio iv 116 Wiadomościrenault clio iv 115 Wiadomościrenault clio iv 114 Wiadomościrenault clio iv 113 Wiadomościrenault clio iv 112 Wiadomościrenault clio iv 111 Wiadomościrenault clio iv 110 Wiadomościrenault clio iv 109 Wiadomościrenault clio iv 108 Wiadomościrenault clio iv 107 Wiadomościrenault clio iv 106 Wiadomościrenault clio iv 105 Wiadomościrenault clio iv 104 Wiadomościrenault clio iv 103 Wiadomościrenault clio iv 102 Wiadomościrenault clio iv 100 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultClio
Udostepnij276Tweet173Udostepnij48
Jola Leszczyńska

Jola Leszczyńska

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1317 udostępnienia
    Udostepnij 527 Tweet 329
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1705 udostępnienia
    Udostepnij 682 Tweet 426
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1177 udostępnienia
    Udostepnij 471 Tweet 294
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    596 udostępnienia
    Udostepnij 238 Tweet 149

Testy samochodów

0634 01 Wiadomości
Testy

Test: Używany Peugeot 306 XN 1.4 75 KM – opinie, awaryjność, spalanie, wady i zalety.

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-31
Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC 2022
Testy

Test: Nowa Dacia Duster TCe 150 EDC. Jak radzi sobie wersja z automatem? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-01-15
01. Renault Espace Initiale Paris TCe 200 EDC Wiadomości
Renault

Test: Renault Espace Initiale Paris TCe 200 KM EDC. Przestrzeń z automatem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-31
016 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi Prestige 107 KM 2012 – samochód siedmomiejscowy z oszczędnym dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-06
citroen xm Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen XM 2.1 TD 1993. Samochód za miliard złotych! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-06-13

Najnowsze komentarze

  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

Zobacz też

Ile Citroën płacił za reklamę na wieży Eiffla?

Citroën DS jako daily. Czy zabytkowym samochodem można jeździć na co dzień?

Dobre wyniki Stellantis wpływają na wzrost cen akcji

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz