Broniący tytułu Francuz wraz ze swym pilotem z Monaco wystartują z komfortową przewagą 34 punktów i z nadzieją, że właśnie w Japonii zapewnią sobie tytuł mistrzowski. Aby tak się stało, potrzebują zdobyć 6 punktów, czyli zająć co najmniej 3 miejsce.
Yokoso! Witajcie na Hokkaido! Japońska runda WRC odbywa się na najbardziej na północ wysuniętej wyspie Kraju Kwitnącej Wiśni. Baza rajdu znajduje się w mieście Obihiro, położonym w sercu rozległej niziny Tokachi, która jest ważnym regionem rolniczym kraju. Miasto położone jest w odległości 50 – 100 km na południe od zalesionych wzgórz, wśród których organizatorzy zaplanowali odcinki specjalne. To sprawia, że załogi będą miały codziennie do pokonania długie sekcje dojazdowe. Na trasie etapu 1 organizatorzy wytyczyli wyjątkowo długi, ponad 50-kilometrowy odcinek specjalny. Aby urozmaicić długie “dojazdówki” etapu 2, zaplanowano kilka nowych, krótkich odcinków po drodze. OS-y etapu 3 są identyczne jak przed rokiem.
Japońskie odcinki specjalne są zdaniem załóg szybkie i wąskie. Wrażenie to potęgują charakterystyczne, wysokie trawy, rosnące tuż przy drogach. Nawierzchnia, która w zeszłym roku wydawała się zapewniać dobrą przyczepność, stawała się śliska już po przejeździe kilku pierwszych samochodów, wskutek cięć zakrętów i nanoszenia na drogę luźnego żwiru z poboczy.
Wielkim znakiem zapytania podczas Rajdu Japonii jest pogoda. Wrzesień na wyspie Hokkaido stoi zwykle pod znakiem ulewnych deszczów. W zeszłym roku pogoda nie rozpieszczała kierowców, chociaż rajd odbywał się niemal miesiąc wcześniej. Teraz, po zmianie terminu na późniejszy, pogoda jest tym bardziej niepewna.
„Ustawienie samochodu jest podobne, jak w Rajdzie Wielkiej Brytanii”, mówi dyrektor techniczny zespołu, Xavier Mestelan-Pinon. „Na bazie ustawień używanych w Walii opracowaliśmy szereg rozwiązań na Rajd Japonii. Przydatne okazały się także doświadczenia z ogumieniem różnego typu firmy Michelin.”
W roku 2004, Seb i Daniel walczyli o zwycięstwo aż do połowy drugiego etapu, kiedy podjęto decyzję, by dowieźć do mety cenne 8 punktów. François Duval wygrał jeden OS i zajmował 6 miejsce, zanim nie odpadł z rajdu w niedzielę rano. To wszystko, w zestawieniu z coraz lepszymi z rajdu na rajd osiągami Xsary WRC oraz doskonałymi własnościami opon Michelin Z BTO, pozwala zespołowi Citroëna myśleć z nadzieją o nadchodzącym Rajdzie Japonii.
Najnowsze komentarze