Używane Renault Laguna z silnikiem 2.0 dCi to niedrogi w użytkowaniu samochód z dość oszczędnym silnikiem diesla. Sprawdza się w roli auta rodzinnego.
Wielu kierowców uważa, że doskonałym sposobem na wysokie ceny samochodów także używanych jest zakup egzemplarza do pewnych poprawek mechanicznych tudzież blacharskich. Taki – wybrakowany – egzemplarz będzie sprzedawany znacznie poniżej rynkowej wartości. Sprawdzamy dalej na przykładzie Renault Laguny III czy w tym szaleństwie jest metoda.
Nasz egzemplarz pochodzi z 2013 roku, od nowości eksploatowany jest w Polsce, co potwierdza skrzętnie gromadzona dokumentacja i ogólnie doskonały stan mechaniczny. Pod maską pracuje czterocylindrowy diesel 2.0 dCI o zupełnie wystarczającej mocy 150 KM współpracujący z sześciostopniową przekładnią manualną. Atrakcyjna cena, o której za chwilę wynikała z licznych defektów nadwozia.
Najwidoczniej poprzedni właściciel był postrachem parkingów i lubował się w przestawianiu betonowych elementów infrastruktury i innych pojazdów. Interwencji wymaga przedni zderzak, lewy próg, lewe przednie i tylne drzwi, tylni prawy błotnik, oraz prawy zestaw drzwi. Przed talentem starszego Pana uchował się tylko dach, maska i pas tylny.
Co zaskakujące wnętrze zachowało się w praktycznie idealnym stanie. Pół skórzana tapicerka czy tworzywa nie noszą śladów zużycia. Tylko metalowa – dobrze leżąca w dłoni – gałka zmiany biegów ma kilka subtelnych zarysowań prawdopodobnie od obrączki. Wszystkie elementy wyposażenia funkcjonują prawidłowo. Po zakupie Laguna wymagała oczywiście podstawowych wymian eksploatacyjnych – oleju, filtrów, serwisu klimatyzacji czy nowych opon i kontroli zbieżności, nic poza tym.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów Renault. Opinie, pomiary, spalanie
Idziemy więc dalej i postaramy się doprowadzić Lagunę do perfekcji. Pozostała więc wizyta u lakiernika. Cenieni fachowcy, zwłaszcza w okresie zimowym, każą długo czekać w kolejce na swoje usługi. Wycena daje nadzieję, że cała operacja okaże się strzałem w dziesiątkę – wstępne podliczenie wszystkich kosztów napawa optymizmem. Przy okazji regeneracji poddane zostaną przednie reflektory, które po dziesięciu latach są w fatalnej kondycji. Plastikowe klosze są wypłowiałe co drastycznie ogranicza ich efektywność. Warsztat zaczyna prace nad Laguną tuż po nowym roku, o rezultatach i ostatecznym podsumowaniu wydatków oczywiście napiszemy.
Zobacz: Wiadomości ze świata. Renault. Codziennie
Jak na razie Laguna okazała się niezawodna, wygodna i praktyczna. Mając w domu jeszcze dwa lwy – Peugeot 508 2.0 blueHDi oraz Peugeot 605 V6, będę miał okazję je porównywać do Renault.
Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.
Najnowsze komentarze