Stellantis, właściciel marek Citroën i DS, stoi przed poważnym wyzwaniem prawnym związanym z wadliwymi poduszkami powietrznymi Takata w samochodach Citroën C3 i DS 3. Francuski adwokat Christophe Lèguevaques ogłosił, że złoży zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa do 10 lipca.
Prawnicy, dążąc do szybkiego działania, zamierzają też złożyć pozew zbiorowy. Planują jego rozpoczęcie po zarejestrowaniu 1.000 skarżących na platformie MyLeo — obecnie do pozwu przystąpiło 726 osób.
Zobacz: Aktualności ze świata Citroëna
Lèguevaques wskazał, że zgromadzono wystarczająco dużo dowodów do wszczęcia od 3 do 5 procesów, obejmujących zarzuty od śmierci i uszkodzeń ciała po narażenie życia na niebezpieczeństwo i oszustwa. Prawnicy podkreślają powagę sytuacji, wskazując na 7 ofiar śmiertelnych w departamentach zamorskich i jedną ofiarę oraz rannego w metropolii francuskiej.
Zobacz: Testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
Prokurator w Wersalu ma trzy miesiące na podjęcie decyzji o dalszych krokach. Jeśli nie dojdzie do reakcji, mecenas rozważy składanie skarg bezpośrednio do organów ścigania. Dodatkowo, Lèguevaques nawiązał współpracę z organizacją UFC-Que Choisir oraz innymi prawnikami, w tym z Antyli, aby skoordynować działania i wzmocnić pozycję prawna ofiar.
Akcja serwisowa Citroëna i DS dotyczy aut z roczników 2009-2019, użytkowanych w gorącym i wilgotnym klimacie.
Akcja wymiany poduszek Takata: Citroën otrzymał formalne wezwanie od stowarzyszenia konsumentów.
Najnowsze komentarze