OS13 – Loutraki 1
Dzisiejsze zmagania rozpoczął przejazd przez zaledwie 8,98 Loutraki. Dość niespodziewanie wygrał go Mads Østberg. Wśród Citroënów najszybszy był ten prowadzony przez Daniego Sordo wracającego w systemie SupeRally – Hiszpan uplasował się na trzeciej pozycji i awansował na szesnaste miejsce w generalce.
Pewien stresik przeżył Żenia Nowikow – awarii uległ środkowy dyferencjał i Rosjanin zameldował się na mecie z przeszło 30minutową stratą, na ostatnim miejscu. W efekcie spadł na siódme miejsce w generalce.
Wiceliderem rajdu był w dalszym ciągu Sebastien Ogier, szósty na Loutraki. Conrad Rautenbach, mimo dwunastego czasu na tej próbie, wciąż zajmował piątą pozycję w generalce.
Niestety na starcie do trzeciego etapu nie pojawił się Petter Solberg – wycofał się z walki jeszcze wczoraj z powodu awarii skrzyni biegów i bliżej nieokreślonych w komunikatach prasowych problemach z nadwoziem. Norweg dotarł wczoraj do serwisu z 8-minutowym spóźnieniem i nie miał ochoty na dalszą walkę. Pytanie tylko, czy nie zraził się do Citroëna w ogóle… Ale może po prostu – dzięki pieniądzom od Shella – przesiądzie się do C4 WRC?
OS14 – Aghii Theodori 1
Druga dzisiejsza próba, to słynna Aghii Theodori o długości 33 km. Citroëny pojawiły się na miejscach piątym, szóstym i siódmym – kolejno były to rajdówki prowadzone przed Sordo, Ogiera i Rautenbacha. Sabestien odzyskał 7,9 sekundy do prowadzącego w łącznej klasyfikacji Hirvonena, ale praktycznie nie miał już szans na wygranie rajdu – do odrobienia pozostało jeszcze niemal 1,5 minuty. Może poszłoby ciut lepiej, gdyby nie… kolizja z krową, w wyniku której trochę ucierpiał przód C4-ki.
Sordo wskoczył na czternaste miejsce w generalce, Rautenbach zbliżył się na 8,1 sekundy do Villagry. Nowikow jechał z urwaną przednią półosią z prawej strony i stracił do najszybszego na próbie Henninga Solberga niemal 5 minut wypadając z punktowanej ósemki.
OS15 – New Pissia
Dani Sordo stracił tylko 0,2 sekundy do Matthew Wilsona, najszybszego kierowcy na trzecim dzisiejszym OS-ie. Czwartym czasem błysnął Conrad Rautenbach, który zbliżył się na 0,9 sekundy w łącznych wynikach do Federico Villagry. Ogier był szósty znowu wyprzedzając Hirvonena, ale Fin nie zamierzał oddać rajdu młodemu Francuzowi – pozwolił się wyprzedzić jedynie o 4,7 sekundy.
Nowikow wciąż spadał w klasyfikacji – straciwszy na tej 11,3-kilometrowej próbie 76,3 sekundy zsunął się w generalce na jedenaste miejsce.
OS16 – Loutraki 2
Powtórny przejazd przez Loutraki został odwołany z powodu zbyt dużej ilości kibiców przy trasie rajdu, co stanowiło potencjalne zagrożenie.
OS17 – Aghii Theodori 2
Tegoroczny Rajd Akropolu zakończył powtórny przejazd przez Aghii Theodori. Morderczą próbę wygrał Latvala kończąc całą imprezę na trzecim miejscu. Drugi czas należał do Daniego Sordo, który odrobił nieco czasu, ale przez wczorajsze straty za nieukończone odcinki spadł ostatecznie na dwunaste miejsce w generalce. Sebastien Ogier był na Aghii Theodori siódmy, ale nie stracił najlepszej w karierze WRC drugiej pozycji. O powodach do niezadowolenia może za to mówić Conrad Rautenbach – uległ Villagrze o 10,6 sekundy i nie wskoczył na czwarte miejsce generalki, które przecież było w jego zasięgu. Nowikowa sklasyfikowano na 32. miejscu próby i 16. w generalce.
W efekcie klasyfikacja generalna (pierwsza ósemka plus „nasi”) wygląda następująco:
1. Mikko Hirvonen, Ford Focus WRC, 4:09:42,5
2. Sebastien Ogier, Citroën C4 WRC, +0:01:12,9
3. Jari-Matti Latvala, Ford Focus WRC, +0:01:45,0
4. Federico Villagra, Ford Focus WRC, +0:03:48,3
5. Conrad Rautenbach, Citroën C4 WRC, +0:03:59,8
6. Khalid Al Qassimi, Ford Focus WRC, +0:07:04,3
7. Mads Østberg, Subaru Impreza WRC, +0:12:24,9
8. Lambros Athanassoulas, Škoda Fabia S2000, +0:12:47,6
…
12. Dani Sordo, Citroën C4 WRC, +0:18:41,0
…
16. Jewgienij Nowikow, Citroën C4 WRC, +0:21:18,1
Tak więc Grecji nie będziemy wspominać specjalnie miło w tym roku, choć na pewno powodów do radości Sebastienowi Ogierowi odmówić nie można. Junior Citroëna wygląda na naprawdę zdolnego człowieka i już wiadomo, że zobaczymy go za niespełna dwa tygodnie na mazurskich szutrach.
Podobała mi się też postawa Jewgienija Nowikowa – w tym młodym człowieku tkwi prawdziwy rajdowy brylant, który po drobnym oszlifowaniu na pewno zalśni mocnym blaskiem. Liczę, że Citroën obejmie go swym patronatem – to się na pewno opłaci!
Wkrótce opublikujemy – gdy tylko się pojawi – oficjalny komunikat prasowy Citroën Racing, a tymczasem żegnamy Was sugestią – nie martwcie się – na Polskim będzie lepiej!!!
KG
Najnowsze komentarze