Wśród silników o pojemności skokowej do 1 dm3 najlepsza okazała się jednostka montowana m.in. w trojaczkach z Kolina, czyli Citroënie C1, Peugeocie 107 i Toyocie Aygo, ale również w Subaru Justy.
Na szóstym miejscu w klasie jednostek o pojemności 1.0-1.4 dm3 uplasowała się znakomita turbodoładowana 100-konna jednostka 1.2 produkcji Renault. Montuje się ją m.in. w modelach Twingo i Clio.
W zakresie pojemności 1.4-1.8 dm3 za bezkonkurencyjną uznano wspólną konstrukcję PSA i BMW, czyli rodzinę silników 1.6. Są one montowane m.in. w Peugeotach 207 i 308. Dodatkowo silnik ten trafił do pierwszej dziesiątki (konkretnie na piąte miejsce) najlepszych silników w ujęciu pozaklasowym (w zakresie pojemności) zyskując 151 punktów. Oceniono go o 2 punkty wyżej, niż 5-litrową jednostkę V10 BMW!
Wśród silników o pojemności z zakresu 2.0-2.5 dm3 na piątym miejscu sklasyfikowano znakomitego diesla 2.2 HDi, który jest montowany m.in. w SUV-ach PSA, w Citroënach C5, C6 i C8, Peugeotach 407, 607 i 807, ale też w samochodach Lancii, Land Rovera, czy Mitsubishi.
KG
Najnowsze komentarze