Olej napędowy nie jest popularnym paliwem do aut osobowych w wielu krajach. Europa zachłystywała się nim przez wiele lat, ale wiele rynków z „gnojówki” do osobówek niemal nie korzysta. Ostatnio Grupa Volkswagena, faktyczny znaczący beneficjent aut z silnikami diesla, poprzez aferę Dieselgate przyczyniła się do spadku zainteresowania silnikami wysokoprężnymi. Debilnie podcięła gałąź, na której w dużej części siedziała. Ale diesel nie ginie. Dowodem na to jest wracający na rynek rosyjski Citroën Berlingo z dieslem.

Rosja, Stany Zjednoczone, Chiny, czy Ameryka Łacińska, to kraje i regiony, w których niewiele jeździ aut osobowych napędzanych olejem napędowym. Jest ich mniej lub więcej, ale dominują na tych rynkach benzyniaki. Jednakże silniki wysokoprężne też mają swój udział w niektórych krajach. Pewnym zaskoczeniem jest jednak fakt, iż Citroën przywraca do sprzedaży w Rosji Berlingo z dieslem.

Pojemny, praktyczny, stylowy i wielofunkcyjny Citroën Berlingo to doskonały kompan do pracy i rozrywki. Dzięki łatwo konfigurowalnemu wnętrzu i dużej pojemności bagażnika (do 3000 l), ten kombivan jest w stanie zaspokoić zróżnicowane potrzeby szerokiego grona odbiorców. Dla kierowców, którzy uważają niskie zużycia paliwa jako zachętę do zakupu samochodu, Citroën ponownie oferuje w Rosji Berlingo z dieslem pod maską.

Od lipca oprócz 120-konnego silnika benzynowego można w Rosji kupić Berlingo z dieslem. Ma on moc maksymalną 92 KM generowaną z pojemności skokowej 1.6 litra. Maksymalny moment obrotowy wynosi 230 Nm i jest dostępny przy 1.750 obr./min. Zapewnia to przyjemne podróżowanie połączone z niskim zużyciem paliwa. Producent obiecuje średnio 5,7 l/100 km i wydaje się to być bardzo realną wartością.

Citroën Berlingo jest w Rosji dostępny z trzema poziomami wyposażenia (Feel, XTR, Shine), ale Berlingo z dieslem pod maską oferowane jest jedynie w dobrze wyposażonej wersji XTR. To odmiana, która ma seryjnie m.in. wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, dwupłaszczyznową regulację kolumny kierownicy, tempomat i ogranicznik prędkości, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, siedzenie pasażera ze składanym oparciem (pozwala na przewożenie bardzo długich przedmiotów), podgrzewane przednie siedzenia, trzy niezależne siedzenia w drugim rzędzie z indywidualną regulacją pochylenia oparć, LED-owe światła do jazdy dziennej, składane stoliki w tylnej części przednich foteli, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, klimatyzację, radioodtwarzacz z RDS-em i CD z obsługą mp3, a także elementy stylistyczne kojarzące się z off-roadem.

Berlingo XTR może też być wyposażone w Grip Control, kurtyny powietrzne, wielofunkcyjny dach Modutop (przeszklony i wyposażony w bagażniki pod sufitem o łącznej objętości 93,5 litra, a także w dodatkowe nawiewy powietrza na tył), nawigację satelitarną z dotykowym ekranem o przekątnej 7”, pakiet City Plus (czujniki parkowania z przodu i z tyłu i kamera cofania) oraz pakiet Widoczność (automatyczne światła i wycieraczki, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów).

Berlingo z dieslem kosztuje w Rosji od 1,318 miliona rubli. Oferowany jest też specjalny program kredytowy, a na przedsiębiorców czekają dodatkowe zachęty rabatowe.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej sportowej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz