Sporo będzie się działo w gamie samochodów marki sygnowanej rombem. Renault planuje sporo zmian i nie skończy się jedynie na liftingach, z czym mieliśmy do czynienia ostatnio w przypadku kilku modeli, które otrzymały „nową twarz” w celu ujednolicenia gamy produktowej.
Apetyty klientów, zwłaszcza tych z zasobniejszym portfelem, zaostrzył koncept Initiale Paris zaprezentowany przed trzema tygodniami podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Na seryjne auto przyjdzie nam jednak poczekać jeszcze rok. Zadebiutuje ono w produkcyjnej wersji najprawdopodobniej podczas Paris Mondial de l’Automobile. Zbudowane będzie na modułowej platformie CMF2 opracowanej wspólnie z Nissanem, z którym francuski koncern pozostaje w owocnym Aliansie.
W 2015 roku pojawi się całkowicie nowa gama Megane. Co ciekawe rodzina tych aut będzie większa, niż obecnie. Jak to możliwe? Korzystając z mody na SUV-y i różnego rodzaju crossovery Renault przygotuje na bazie Megane właśnie crossovera. Będzie to model siostrzany dla nowej generacji Nissana Qashqaia, który również zbudowany będzie w oparciu o platformę CMF2.
Laurens van den Acker, wiceprezes i szef stylistów Renault, zapowiedział też nowego Scenic’a, który wprawdzie będzie ukierunkowany bardziej w stronę SUV-ów, ale też będzie miał wciąż sporo rozwiązań przynależnych autom klasy MPV, nie zatraci swojej podstawowej tożsamości.
Również w roku 2015 spodziewać się należy nowej generacji Twingo, którego stylistyka nawiązywać będzie mocno do koncepcyjnego Twin’Run. Należy się spodziewać dużych możliwości personalizacji tego miejskiego autka, które być może będzie w związku z tym przesunięte w wyższe kategorie cenowe.
Całkowicie odświeżona będzie nowa Laguna. Będzie to nowa konstrukcja mająca definitywnie zerwać z podtrzymywanym przez wiele mediów wizerunkiem samochodu usterkowego. Nawet naprawdę solidna i bezawaryjna Laguna III nie zdołała poprawić obrazu tego modelu, stąd plany opracowania całkowicie nowej, odmiennej konstrukcji w segmencie D. Renault podtrzymuje zaś swoją decyzję o wycofaniu Laguny z rynku brytyjskiego. Nie wróci tam także Espace, które – zdaniem przedstawicieli koncernu – nie zostało zaprojektowane do ruchu lewostronnego.
Czekają nas więc ciekawe lata z Renault.
KG
Najnowsze komentarze