Stworzony specjalnie z myślą o rynku rosyjskim Renault Kaptur miał w połowie czerwca swoją premierę handlową. Również Rosja, choć wciąż z pewną zadyszką na rynku motoryzacyjnym, kocha SUV-y, nic więc dziwnego, że nowy model Renault opracowany specjalnie na tamtejszy rynek spotkał się z dużym zainteresowaniem klientów.
W pierwszym – niepełnym jeszcze – miesiącu oferowania rosyjscy dealerzy sprzedali 554 egzemplarzy tego samochodu. Największym wzięciem Renault Kaptur cieszył się przez dwa tygodnie czerwca (oficjalnie sprzedaż rozpoczęła się 15. czerwca) w Moskwie, gdzie sprzedano 32 egzemplarze. Cztery kolejne regiony z największą sprzedażą, to Baszkiria, Tatarstan i regiony Swierdłowska i Rostowa. Tam sprzedano w dwa tygodnie po kilkanaście sztuk.
Renault Kaptur wygląda podobnie, jak dostępny w krajach europejskich Captur, ale jest od niego zauważalnie większy. Renault Kaptur ma 4.333 mm długości, 1.813 mm szerokości (bez lusterek) i 1.613 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2.674 mm – to o 68 mm więcej, niż w Capturze i o 28 mm więcej, niż w Kadjarze! Prześwit wynosi 204 mm – to też ważny parametr w Rosji ;-)
Renault Kaptur został zaprezentowany przez Laurensa van den Ackera, wiceprezesa Renault odpowiedzialnego za design, pod koniec marca br. Auto produkowane jest w fabryce Renault w Moskwie. Ma napęd na cztery koła (w opcji), wzmocnione zawieszenie, blokadę centralnego dyferencjału, system zdalnego uruchamiania silnika, podgrzewane fotele, czy podgrzewaną przednią szybę – elementy w Rosji przydatne w wielu regionach kraju.
Renault Kaptur ma też bogate wyposażenie funkcjonalne i uprzyjemniające jazdę. Zależnie od wersji może być wyposażony np. w bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, system MediaNav z siedmiocalowym ekranem dotykowym, obsługę Bluetooth® – to wszystko ma pomóc zdobyć klientów w kraju, gdzie bogatych ludzi nie brakuje i są oni naprawdę wymagający. A jak widać po pierwszych wynikach sprzedaży – Renault Kaptur spełnia wiele oczekiwań i najwyraźniej się spodobał. Miejmy nadzieję, że kolejne miesiące będą jeszcze lepsze.
Pod maską Renault Kaptura pracują silniki benzynowe:
– 1.6 o mocy 114 KM (156 Nm maksymalnego momentu obrotowego) łączone bądź z pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi, bądź CVT X-Tronic, i zawsze z napędem na przednią oś;
– 2.0 o mocy 143 KM (195 Nm maksymalnego momentu obrotowego), które występują z napędem na cztery koła i skrzyniami manualnymi sześciobiegowymi albo automatycznymi.
Średnie spalanie waha się – zależnie od silnika i skrzyni i wyposażenia – od 6,9 do 8,9 l/100 km. Bak mieści 52 litry benzyny. Masa własna samochodu – również zależnie od silnika i skrzyni i wyposażenia – waha się od 1.262 kg do 1.426 kg. Ładowność wynosi ok. 470 kg.
Renault Kaptur kosztuje w Rosji co najmniej 799.000 rubli i jest to wartość promocyjna. Cena najlepiej wyposażonego modelu, to już jednak 1.149.990 rubli (w okresie lansowania została obniżona do 1.099.990 rubli). Dla przykładu – bazowa cena Renault Dustera, to 599.000 rubli, a Renault Sandero Stepwaya – 579.990 rubli.
Dostępne są trzy poziomy wyposażenia Renault Kaptura: Life, Drive i Style. W tej ostatniej, najbogatszej, są tylko trzy opcje ekstra płatne – lakier metalizowany za 15.990 rubli, skórzana tapicerka za 35.990 rubli oraz pakiet personalizacji wnętrza Orange za 13.990 rubli.
KG
Najnowsze komentarze