Na okładce aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat”, tym razem na samej górze, pojawiło się maleńkie zdjęcie Renault Avantime’a i jest to jedyny samochód francuski goszczący tym razem na stronie tytułowej pisma. „Auto Świat” wciąż za najważniejsze na świecie uważa samochody koncernu VAG – pokazał ich tym razem na okładce cztery, zaś modeli reprezentujących motoryzację niemiecką jest aż dziewięć. Jak na czternaście wszystkich, to całkiem sporo i trudno tu mówić o bezstronności, prawda?
„Auto Świat” nr 42 (1042) z 12.X.2015
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,8 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C6, DS, Saxo, 205, 407, 5008, Avantime
Masa ambitnych planów związanych z rozbudową gamy w Grupie Volkswagena pojawiła się na stronach 4-6. Wszystko napisane niemal na klęczkach. Pytanie tylko, co z tego wyjdzie, skoro władze koncernu zapowiedziały, że wstrzymują wszelkie prace poza niezbędnymi. Czy więc faktycznie znajdą środki na takie mnożenie bytów? Wszystko zależy od kar, jakie nałożone zostaną na VAG, a ja mam nadzieję, że będą maksymalnie wysokie.
Na stronie 8. znajdziecie krótki artykuł na temat nowego Peugeota 5008, który także ma zakończyć żywot kompaktowego minivana i przekształci się w SUV-a. Pokazano nawet wizualizację tego samochodu, moim zdaniem mocno „z czapy”, bowiem moim zdaniem niewiele ma ona wspólnego z linią stylistyczną Peugeota.
Kolejna strona przynosi tabelkę z wynikami rejestracji dwudziestu najpopularniejszych w Polsce marek samochodowych. Wynika z niej, iż Renault zajmuje miejsce szóste, Dacia dziesiąte, Peugeot jedenaste, a Citroën piętnaste.
Pięć gwiazdek dla samochodu francuskiego? To zdarza się niemal tylko w sytuacji, gdy maksimum stanowi wynik sześciogwiazdkowy ;-) Gdy do dyspozycji jest pięć punktów, to auta francuskie w polskojęzycznej gazecie produkowanej przez niemieckiego wydawcę rzadko sięga po pełną pulę. Tym razem tak się zdarzyło – dokonał tego samochód, który dopiero przed miesiącem zadebiutował w wersji produkcyjnej przed szeroką publicznością. Chodzi oczywiście o Peugeota 308 GTi. Wrażenia z jazdy tym hot hatchem znajdziecie na stronach 10-11 aktualnego wydania tygodnika „Auto Świat”.
Redaktor Turek pochwalił silnik, który ma duże rezerwy mocy i momentu obrotowego i chętnie je oddaje. Nieźle oceniono też pracę skrzyni biegów, stwierdzono jedynie, że drogi prowadzenia lewarka powinny być krótsze, bo bardziej pasowałoby to do charakteru tego samochodu. Dobre noty zebrały też układy kierowniczy i hamulcowy, pochwalono też zawieszenie. Na koniec Autor podał cenę z rynku niemieckiego – 34.950 euro. Cóż – po przeliczeniu na złotówki nie jest to mało, ale kupuje się za to 270-konny kompaktowy samochód, którym naprawdę chce się jeździć!
Peugeota 407 wymieniono wśród potencjalnych rywali dla opisanego w dziale Z drugiej ręki Seata Exeo (strony 38-39).
Francuskie auta pojawiły się też w artykule opublikowanym na stronach 40-43 zatytułowanym „Samochody, na których już wkrótce możesz zarobić”. „Auto Świat” proponuje m.in. Citroëna C6 (nawiązując przy okazji do legendarnego DS) oraz Renault Avantime’a. Nie mam jedynie pojęcia, skąd w C6-tce wzięli silnik 3.5 V6, skoro w tym modelu montowano benzynową trzylitrówkę (tak naprawdę było to nawet 2.9 V6, bo pojemność skokowa wynosiła 2.946 cm³). Wśród polecanych aut jest też niewielkie, ale szalone Saxo VTS (to prawdziwe, ze 118-konnym silnikiem), w opisie którego nawiązano też do legendy Peugeota 205 GTi.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika „Auto Świat”.
Krzysiek Gregorczyk.
Najnowsze komentarze