Trzy lata po debiucie Renault 19 (w roku 1988) Francuzi pokazali odmianę Cabrio uzupełniającą 3- i 5-drzwiowe hatchbacki oraz 4-drzwiowego sedana Chamade (a fazie II nazwanego Bellevue). Auto w tej stylowej wersji, w obu fazach, wyprodukowano w niemal 30.000 egzemplarzy. Było nieźle wyposażone i pozwalało miłośnikom wiatru we włosach cieszyć się jazdą za niewygórowane pieniądze.
Renault 19 był ostatnim modelem firmy sygnowanym oznaczeniem liczbowym – po „19-tce” nastąpiły modele z nazwami, a ją samą zastąpiło oczywiście Megane. Obecny kompakt również występuje w wersji z otwieranym dachem (jako coupe-cabrio), w tym w limitowanej do 1.200 egzemplarzy wersji Megane Floride, nawiązującym do słynnego Renault Floride, w którym przed laty pozowała Brigitte Bardot.
20 lat kabrioletów Renault:
1991: R19 Cabriolet
1993: R19 Cabriolet phase 2
1995: Mégane Cabriolet
1997: zakończenie produkcji R19 Cabriolet
1999: Mégane Cabriolet phase 2
2003: Mégane II Coupé-Cabriolet
2006: Mégane II Coupé-Cabriolet phase 2
2009: Mégane III Coupé-Cabriolet
2010: Wind
KG
Najnowsze komentarze