Rajd, będący piątą rundą krajowych mistrzostw Irlandii, odbywa się w północnej części wyspy, w regionie, od którego zaczerpnął swoją nazwę. Bazę rajdu zlokalizowano w mieście Letterkenny, a trasa, obejmująca 22 odcinki specjalne, przebiegać ma przez Park Narodowy Glenveach. „Drogi na tej wyspie mają charakter tak specyficzny, że chcemy wyrobić sobie pogląd o tym, czego należy się tam spodziewać w listopadzie” – wyjaśnia Guy Fréquelin, szef Citroën Sport, dodając: „Start załogi Sébastien Loeb i Daniel Elena na C4 WRC to najlepszy sposób, aby ocenić trudności tego terenu. Pomimo, że trasa rajdu Donegal wytyczona jest tylko o 100 km na północ od miejsc, w których odbywać się będzie Rajd Irlandii, nie ma z nim żadnych wspólnych odcinków specjalnych. Natomiast profil dróg, ich charakter – są wyboiste i wąskie – oraz typ nawierzchni, dostarczą wielu cennych informacji, które ułatwią nam jak najlepsze przygotowanie się do przedostatniej rundy sezonu WRC. Biorąc pod uwagę naszą obecną pozycję w obu klasyfikacjach, czyli Kierowców i Konstruktorów, uzyskanie dobrego wyniku w Rajdzie Irlandii może mieć dla nas decydujące znaczenie. Ten czerwcowy wyjazd traktować należy jako próbę zwiększenia naszych szans do maksimum.”
Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Sport, podziela opinię Guya Fréquelina i dodaje: „Ciekawie będzie móc przeanalizować zachowanie Citroëna C4 na tych drogach, które zapowiadają się jako szybkie, a są dość wąskie. Nawet, jeżeli trasa Donegal nie odzwierciedla dokładnie tej z Rajdu Irlandii, i tak zyskamy przydatne dla nas informacje, szczególnie pod względem technicznym.”
Sébastien Loeb ze swojej strony w stu procentach popiera tę inicjatywę. „Pomysł Citroën Sport, aby zgłosić naszą załogę na C4 WRC w tym rajdzie, uważam za doskonały” – mówi trzykrotny Mistrz Świata.- „Przyda się nam zebranie doświadczeń z jazdy samochodem w tym terenie, który wygląda na bardzo nietypowy. Citroënowi nie brakuje praktyki na trasach asfaltowych, ale wydaje nam się, że drogi tego kraju mają szczególne cechy, z którymi nie zetknęliśmy się jeszcze nigdy. Biorąc udział w tym rajdzie poznamy je dokładniej, co być może pozwoli nam opracować konkretne ustawienia samochodu.”
Rajd Donegal w szczegółach
* Będzie to 36. edycja tego rajdu, który liczy się do klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Irlandii – Irish Tarmac Rally Championship
* Baza rajdu znajdować się będzie w miejscowości Letterkenny, na zachód od Belfastu, w hotelu Mount Errigal.
* Różnica czasowa pomiędzy Irlandią a Francją wynosi jedną godzinę. Kiedy w Paryżu jest siódma, w Letterkenny jest szósta. Oficjalną walutą jest Euro.
* Długość trasy tegorocznej edycji rajdu wynosi 740 km, w tym 22 odcinki specjalne (11 różnych) o łącznej długości 325 km.
* Załogi korzystać będą z trzech różnych parków serwisowych: w piątek w Letterkenny, w sobotę w Milford (o 22 km na północ od Letterkenny), a w niedzielę w Downings (42 km na północ od Letterkenny).
* Na zapoznanie z trasą należy wybrać trzy kolejne dni w okresie od 9 do 14 czerwca, w godz. Od 9:00 do 18:00. Nie ma ograniczeń liczby przejazdów, nie wolno natomiast przekraczać prędkości 60 km/h.
* Odcinek testowy zaplanowano na czwartek 14 czerwca. Odbędzie się on w godz. od 12:00 do 15:00 na dystansie 5,1 km (zamknięty fragment drogi na górze Muckish Mountain, o 50 km od Letterkenny).
* Opony: Liczba opon, które wolno wykorzystać, nie jest ograniczona, nie wolno natomiast używać ogumienia z musem zalepiającym przebicia.
* Z technicznego punktu widzenia nie ma ograniczeń liczby turbosprężarek, ale w trakcie badania technicznego muszą one zostać zaplombowane.
* W wypadku nieukończenia któregoś z odcinków obowiązuje – podobnie, jak w rajdach do Mistrzostw Świata – zasada SupeRally. Załogi otrzymują po 5 minut kary za każdy odcinek specjalny, w którym nie wzięły udziału lub go nie ukończyły, a samochód przed rozpoczęciem następnego etapu musi na nowo przejść badania techniczne.
* Etap 1: piątek 15 czerwca: (6 odcinków specjalnych). Wyjazd z Letterkenny o 11:00; OS1: „Breenagh 1” (9,37 km); OS2: „Cark Mountain 1” (14 km); OS3: „Mongorry 1” (16,11 km); Serwis 1 (14:00/30 min); OS4: „Breenagh 2”; OS5: „Cark Mountain 2”; OS6: „Mongorry 2”; Serwis 2 (17:05/30 min.); Parc fermé w Letterkenny od 17:50.
* Etap 2: sobota 16 czerwca: (10 odcinków specjalnych). Wyjazd z parc fermé w Letterkenny o 8:30; OS7: „Fanad 1” (19,81 km); OS8: „Knockalla 1” (18,98 km); Komasacja (10:51/30 min); Serwis 3 (11:21/40 min.); OS9: „Fanad 2”; OS10: „Knockalla 2”; Komasacja (13:47/30 min.); Serwis 4 (14:17/30 min.); OS11: „Lough Keel 1” (10,55 km); OS12: „Carnhill 1” (10,53 km); OS13: „Garrygort 1” (10,91 km); Komasacja (16:21/13 min); Serwis 5 (16:34/50 min.); OS14: „Lough Keel 2”; OS15: „Carnhill 2”; OS16: „Garrygort 2”; Serwis 6 (19:16/30 min.); parc fermé w Letterkenny od 20:16.
* Etap 3: niedziela 17 czerwca: (6 odcinków specjalnych). Wyjazd z parc fermé w Letterkenny o 10:00; OS17: „High Glen 1” (14,64 km); OS18: „Port Lake 1” (24,47 km); OS19: „Atlantic Drive 1” (13,16 km); Serwis 7 (13:18/40 min.); OS20: „High Glen 2”; OS21: „Port Lake 2”; Serwis 8 (16:02/20 min.); OS22: „Atlantic Drive 2”; Podium o 17:54, zakończenie rajdu o 18:09.
* Rozdanie nagród odbędzie się w niedzielę wieczorem, od godz. 21:00, w hotelu Mount Errigal.
* Uwaga: Sébastien Loeb i Daniel Elena wezmą udział w tym rajdzie po raz pierwszy. Jego cechą szczególną jest wypuszczanie zawodników na trasy odcinków specjalnych co trzydzieści sekund.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze