Dacia jest producentem solidnych budżetowych samochodów, w których oferuje tylko to co niezbędne. Sandero, Jogger i Duster mają nie tylko bardzo dobry stosunek możliwości do ceny ale także wysoką wartość rezydualną. Dacia słucha swoich klientów i zna też głosy mówiące o potrzebie wyprodukowania samochodu, w którym hybryda łączy się z LPG. Jednak takiego samochodu, przynajmniej na razie, nie zobaczymy. Dlaczego?
Dacia posiada technologię napędów hybrydowych, którą kupuje od Renault. Obecnie oferuje 140-konną hybrydę w Dacii Jogger. Jego główne zalety to dynamika i niskie zużycie paliwa w mieście, ale model ten jest na razie niedostępny na polskim rynku, producent zapowiada, że pojawi się na przełomie 2023 i 2024 r. Mogą go za to kupić klienci m.in. we Francji.
Hybryda LPG byłaby hitem sprzedażowym – twierdzi wiele osób – jednak Dacia nie ma zamiaru na razie wprowadzać takiej wersji. Powodów jest kilka.
1. Wysoka cena – dołożenie do i tak już kosztownej hybrydy układu LPG podniosłoby cenę a Dacia nie chce oferować kosztownych samochodów. Woli mieć propozycje dla osób, które szukają rozsądnego stosunku między możliwościami a ceną.
2. Wyzwania techniczne – hybryda zajmuje miejsce, które jest potrzebne także na instalację LPG. Modyfikacji musiałyby ulec elementy silnika, trzeba niektóre z nich wymienić na takie, które odpowiednio dobrze tolerują nieco inne parametry paliwa. Dodanie układu zasilania autogazem niesie więc za sobą spore wyzwania techniczne.
3. Niskie zapotrzebowanie na rynku – Wysoka cena, która wynikałaby z połączenia hybrydy oraz LPG powodowałaby zmniejszenie się ilości nabywców a więc sprzedaż małej ilości egzemplarzy takiego auta. To się po prostu nie opłaca.
4. Wydłużenie procesu produkcji samochodu – fabryka w Mioveni ma określone możliwości produkcyjne, precyzyjnie zaplanowane na lata naprzód, m.in. z w związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowej generacji Dacii Duster, które jest przewidywane na początek 2024 r.
Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości taka hybryda się pojawi – ale na razie nie ma o tym mowy. Dacia koncentruje się na LPG jako napędzie głównym dla swoich samochodów, uzupełniająco stosując hybrydy, które są dla osób dużo jeżdżących w mieście i szukających oszczędności oraz dynamiki. Dlatego hybryda pojawi się zarówno w Sandero jak i w nowym Dusterze.
LPG pozostaje osobnym bytem, Dacia przygotowuje m.in. nowy silnik zasilany autogazem o większej mocy dla Dacii Bigster.
Najnowsze komentarze