Dacia rozbuduje swoją ofertę w segmencie C i po premierach nowych modeli takich jak Duster oraz Bigster zamierza mieć co najmniej jeszcze jeden samochód w swojej ofercie. Na pewno będzie miał napęd LPG – wynika z rozmów z przedstawicielami marki, które miały miejsce dzisiaj w Warszawie.
Dacia bardzo mocno inwestuje w rozwój swojej gamy modelowej. Już za kilka miesięcy na rynku ma zadebiutować trzecia generacja niezwykle popularnego modelu Duster. Pojawi się on w salonach w pierwszym kwartale 2024 roku. Pod koniec przyszłego roku poznamy finalną odsłonę Dacii Bigster, 7-miejscowego modelu marki. Duży SUV będzie oferowany z nowymi silnikami, mówi się m.in. o mocniejszym napędzie LPG. Ale to nie jedyne plany tej popularnej marki.
Co przyciąga klientów do Dacii? Na pewno bardzo dobry stosunek ceny do możliwości, jakie oferują jej samochody. Najnowsze generacje Sandero i Dustera wyglądają bardzo dobrze, producent popracował nad designem. Jogger okazał się być strzałem w dziesiątkę, od momentu wprowadzenia wyprodukowano już ponad 100 tysięcy sztuk tego udanego modelu – tutaj kluczowym argumentem jest ogromny bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu dorosłych osób w stosunkowo niedużym nadwoziu. Na wielu rynkach, takich jak Polska, Włochy czy Turcja, kluczowy argument dotyczy możliwości zamówienia wersji z fabryczną instalacją LPG.
Dacia chce utrzymać najlepszy stosunek ceny do wartości. Auto ma mieć wszystko co niezbędne, fajne i potrzebne.
Opiera się na trzech filarach:
- Essential but cool – wszystko co niezbędne, ale fajne,
- Robust & Outdoor- solidność i możliwość jazdy w teren,
- Eco-Smart – chce być liderem rynku samochodów spalinowych szczególnie w zakresie LPG,
Dacia uważa, klienci są dzisiaj postawieni przed trudnym wyborem: samochody mają bardzo dużo opcji napędu (spalinowe, hybrydowe, ładowalne hybrydowe oraz elektryczne). Chce im ten wybór ułatwić, oferując możliwość jazdy samochodami, które emitują mało dwutlenku węgla dzięki wykorzystaniu LPG. I to właśnie LPG ma być podstawą strategii marki: paliwo to jest powszechnie dostępne, ekologiczne, nie zabiera miejsca w samochodzie i nie obciąża jego wagi. LPG nie zawiera nic poza naturalnym gazem. Nie zatruwa środowiska, jest stosunkowo stabilnym paliwem, można je przetrzymywać długi czas.
Dacia ma obecnie w ofercie jeden silnik z fabryczną instalacją gazową. To 1.0 ECO-G LPG o mocy 100 KM. Planuje jednak rozwój tych napędów o mocniejsze jednostki. Prawdopodobnie będzie to 120-konna jednostka dla nowej Dacii Bigster.
Dacia Talks to spotkanie dziennikarzy z przedstawicielami marki, które miało miejsce w dniu dzisiejszym w Warszawie w hotelu Intercontinental.
Najnowsze komentarze