W 1930 roku funkcjonowało w Polsce aż 15 salonów samochodowych marki Citroën. Był rozlokowane głównie w dużych miastach, chociaż na liście znalazły się też Kutno, Inowrocław oraz Włocławek.
Skąd to wiadomo? W prasie od czasu do czasu publikowano reklamy z adresami owych salonów. Niekiedy były to tylko małe przedstawicielstwa, zlokalizowane w hotelach, a niekiedy duże własne salony. Popatrzcie na poniższą listę.
Lista salonów Citroëna w przedwojennej Polsce
| LP | Miasto | Nazwa | Adres (ulica, nr, miejsce) |
1 | Białystok | K. Sulistrowski | hotel Ritz |
2 | Bielsko | Sirius | Kazimierza Wielkiego 8 |
3 | Bydgoszcz | Towarzystwo Sprzedaży Samochodów | Gdańska 152 |
5 | Częstochowa | Agentura Fabryk Samochodów | Kościuszki 13 |
6 | Gdańsk | Austro-Daimler g.m.b.h | Vorsadtischer Graben 49 |
7 | Inowrocław | K. Lewandowski | Rynek 16 |
8 | Kraków | Towarzystwo Budowy i Sprzedaży Samochodów | Wiślna 12 |
9 | Lwów | Towarzystwo Sprzedaży Samochodów | pasaż Mikolascha |
10 | Łódź | E.Tesche | Piotrkowska 175 |
11 | Kutno | A. Pique | Narutowicza 127 |
12 | Poznań | Towarzystwo Budowy i Sprzedaży Samochodów | Dąbrowskiego 7 |
13 | Radom | Stanisławów | Stanisławów |
14 | Warszawa | Centrala: Polskie Towarzystwo Samochodów Citroen | Czerniakowska 199 |
15 | Włocławek | Bracia Sułoccy | hotel Victoria |
Przedwojenna reklama marki Citroën

Sieć Citroëna jak na ówczesną sytuację w Polsce była więc bardzo rozbudowana. Nasz rynek, z uwagi na małą zasobność społeczeństwa, nie był zbyt chłonny – ale Citroën robił wszystko, aby punkty sprzedaży były jak najbliżej klientów. Z salonami wiązały się zresztą ciekawe historie. Warszawski punkt sprzedaży wystąpił na przykład w jednej ze scen przedwojennej polskiej komedii.
6-letnia córka dyrektora poznańskiego salonu wygrała z kolei w 1930 roku wyścig elektrycznych modeli samochodów, oczywiście na Citroënie.
źródło: czasopismo Auto, r. 1930, marzec, nr 9.












