W lipcu 2023 roku marki Stellantis wykroiły z całego włoskiego rynku lekkich samochodów użytkowych aż 46%. To prawdziwa dominacja w segmencie, w którym walory użytkowe i koszty eksploatacji mają tak wielkie znaczenie.
Stellantis kontynuuje szybki marsz na włoskim rynku lekkich pojazdów użytkowych. Na podstawie danych dostarczonych przez Dataforce, w lipcu we Włoszech Stellantis zdominował rynek z 46% udziałem (+1,6 punktu procentowego w porównaniu z lipcem 2022 r.), przy czym marki o największym udziale to Fiat Professional i Peugeot. Fiat Professional osiągnął udział w rynku na poziomie 27,6% (+5,2 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku), a Peugeot 6,6% (+1,9 punktu procentowego w porównaniu z lipcem 2022 roku).
Sprawdź ofertę Fiat Professional w Polsce
Dominacja jest jeszcze silniejsza w sektorze elektrycznych pojazdów użytkowych, gdzie Stellantis we Włoszech uzyskał w lipcu 69,7% udziału w rynku. W tym sektorze marką, która miała największy udział, jest Opel z ponad 40% udziałem oraz Fiat Professional (18,2%, +10 punktów procentowych w porównaniu z 2022 r.). Świetnie wyniki notuje także Citroën (7,9%, +6 punktów procentowych w porównaniu z lipcem 2022), który osiągnął najwyższy wzrost w porównaniu do lipca 2022 roku.
„Włoscy klienci biznesowi nadal doceniają produkty marek Stellantis i jest to źródłem ogromnej satysfakcji dla nas wszystkich” – powiedział Gianluca Zampese, dyrektor jednostki biznesowej pojazdów użytkowych firmy Stellantis we Włoszech. Następnie podsumował: – „To uznanie klientów jest potwierdzeniem, że strategia i oferta, którą wdrożyliśmy, są najlepsze dla włoskiej struktury gospodarczej”.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Stellantis
Najnowsze komentarze