Szybka jazda to przyjemność, zwłaszcza jeśli mamy możliwość pokonywania zakoli toru wyścigowego. Aby ta przyjemność była jeszcze większa, powstał Peugeot 308 GTi Arduini Corse, który może pochwalić się nowym wyglądem, wyposażeniem oraz mocą 302 KM.
Peugeot 308 GTi fabrycznie dysponuje mocą 270 KM, co może okazać się niewystarczające, w szczególności dla tych, dla których pasją jest rywalizacja na torze. Massimo Arduini, szef zespołu Arduini Corse również był podobnego zdania i postanowił wprowadzić do francuskiego hot-hatcha pewne zmiany.
Moc 302 KM, niższa masa, nowy wydech
Zachowawczy wygląd Peugeota 308 GTi stał się bardziej agresywny. Samochód został wyposażony w nowy zestaw aerodynamiczny pochodzący z modelu 308 Racing Cup. Nadwozie zostało obniżone, hamulce wymienione, a jednostka benzynowa 1.6 wzmocniona dzięki ingerencji w elektronikę. Zamiast 270 KM samochód może pochwalić się mocą 302 KM. Modyfikacje przeszedł również układ wydechowy, który teraz dostarcza bardziej adekwatny do wyścigów dźwięk. Kolejne zmiany dotyczą masy pojazdu, która została ograniczona do 1155 kg, ponadto zwiększono rozstaw kół o 22 cm, a samochód otrzymał bardziej sportowy zestaw opon oraz nowe obręcze.
A na pomysł wpadł…
„Pomysł, na samochód podsunął mi aktor Stefano Accorsi, z którym w zeszłym roku odbyłem kilka wyścigów TCR i którego poznałem przy okazji filmu „Szybki jak wiatr” – powiedział Massimo Arduini, szef zespołu Arduini Corse. „Przy okazji wielu testów na torze, zakochał się w 308 Racing Cup i wielokrotnie powtarzał mi, że” Racing Cup jest tak piękny, że powinien być również dostępny w wersji drogowej. Zaczęliśmy pracować nad tą koncepcją i ulepszyliśmy to, co było już niemal idealne bez modyfikowania poszczególnych elementów, które na swój sposób już były bardziej sportowe, jak na przykład skrzynia biegów i mechanizm różnicowy”.
Najnowsze komentarze