Renault 17 TL stanęło w szranki z takimi samochodami Toyota Celica, Ford Capri, Lancia Beta Coupé, Opel Manta i Volkswagen Scirocco. Test przeprowadził brytyjski magazyn motoryzacyjny Motor. Jak wypadło Renault w porównaniu z konkurencją?
Renault 17 TL
Zmodernizowana wersja stylowego fastbacka Renault z odnowionym wnętrzem i znacznie ulepszoną deską rozdzielczą oraz eleganckimi wskaźnikami. Osiągi są dość przeciętne jak na coupe o pojemności 1600 cm3, ale za to zużycie paliwa niewielkie. Pięciobiegowa skrzynia biegów nieco haczy. Prowadzenie bardzo dobre, raczej bezpieczne niż sportowe. Nietypowe przednie fotele z regulowanym podparciem bocznym bardziej atrakcyjne wizualnie niż fizycznie. Głośny przy dużych prędkościach (w przeciwieństwie do 15 coupe). Wystarczająco duży, by w komfortowych warunkach przewieźć cztery dorosłe osoby. Dobry wybór!
Ford Capri
Trzecia generacja modelu zyskała dzięki udoskonaleniom aerodynamicznym, które wraz ze zmianą nastawów silnika sprawiły, że 2.0S jest samochodem szybszym i bardziej ekonomicznym. Silnik dość głośny i szorstki przy wysokich obrotach, a skrzynia biegów hałasuje przy dynamicznych zmianach. Dobre przyrządy na desce rozdzielczej. Radio w standardzie. Raczej ciasno z tyłu. Doskonałe trzymanie się drogi na suchej nawierzchni i przyjemne prowadzenie samochodu, w połączeniu z wygodną pozycją za kierownicą, sprawiają, że Capri jest dobrym wyborem dla entuzjastów, którzy potrzebują stylowego auta.
Lancia Beta Coupe
Eleganckie coupe oparte na układzie jezdnym sedana Beta, ale bez wspólnych części nadwozia. Nie hatchback, ale rozsądny bagażnik. Tylne siedzenia ciasne, choć lepsze niż u większości rywali. Doskonałe prowadzenie i trzymanie się drogi. Kompleksowe wyposażenie. Testowany tylko w wersji 1600, szybki i dość ekonomiczny. Wrażenie psuje głośny silnik, słabe fotele i źle zaprojektowane zegary.
Toyota Celica
Przebudowana wersja Toyoty Celica, oparta na układzie jezdnym Carina: Wersja XT oznacza luksusowe wykończenie. Ulepszony, z lepszym prowadzeniem, większą powierzchnią przeszkloną, zwiększonym wyrafinowaniem i bardziej atrakcyjnym wnętrzem. Osiągi z automatyczną skrzynią biegów dorównują wcześniejszym 5-biegowcom, ale zużycie paliwa znacznie wzrosło. Największym problemem i poważną wadą jest jednak brak miejsca w środku – przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu oraz przestrzeń nad głową z tyłu jest nieakceptowalna.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Opel Manta (Vauxhall Cavalier Coupé)
Wersja Opla Manty z Luton, montowana zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i Belgii. Imponujący model oferujący precyzyjne prowadzenie i niezłe trzymanie się drogi kosztem komfortu. Wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca. Schludne, przejrzyste przyrządy i dobra pozycja za kierownicą sprawiają, że jest to przyjemny samochód dla kierowcy. Dobre osiągi na najwyższym biegu i oszczędność paliwa.
Volkswagen Scirocco
Nieźle wyglądające coupe, które ma mechanikę Golfa. Pierwotnie wyposażony w silnik o pojemności 1500 cm3, obecnie posiada jednostkę o pojemności 1600 cm3, która zapewnia podobną moc. Osiągi dobre jak na pojemność, zmiana biegów przyjemna; jazda i prowadzenie równie dobre. Nowoczesne wykończenie wnętrza, dobre wyposażenie, ale przestrzeń nad głową ograniczona, a tylne siedzenia zdecydowanie za ciasne. Drogi!
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Najnowsze komentarze