Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba popisali się najlepszym czasem, wśród Dacii Duster, podczas pierwszego OS1 Baja Szczecinek. Najszybszej załodze DDEC zabrakło jednej sekundy do pierwszego wyniku w S2 RPPST. Bardzo szybkim tempem popisali się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek – do poprzedzającej załogi stracili zaledwie 0,2 sekundy. Trzeci czas należał do duetu Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak, którzy na metę wjechali z uszkodzoną oponą.
„W Szczecinku walczymy o utrzymanie prowadzenia w grupie S2. To dla nas bardzo ważny rajd, bo jeśli chcemy je utrzymać musimy być wysoko. Na tutejszych trasach bardzo łatwo można uszkodzić samochód bo jest dużo zdradliwych miejsc. Jutro trzy razy przejeżdżamy ten sam odcinek, więc trasa będzie mocno zniszczona, ale ciśniemy od rana” – skomentował Krzysztof Wicentowicz.
W Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych najszybszy czas na OS 1 zanotowali Michał i Julita Małuszyńscy. Druga lokata należała do Tomasza Białkowskiego i Dariusza Baśkiewicza, a trzeci czas zanotowali Mirosław Zapletal i Bartosz Momot.
W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych najlepszy czas uzyskali Tomasz i Filip Gołka. Na drugimi miejscu uplasowali się Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski, a na trzecim: Cezary Woch i Przemysław Lipiński.
Pierwszy odcinek specjalny Baja Szczecinek miał 4 kilometry długości i decydował o kolejności startowej do drugiego etapu. W sobotę zawodnicy trzykrotnie pokonają 65-kilometrową trasę na poligonie w Czarnem.
Wyniki po OS1 – DDEC Baja Szczecinek:
1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba 04:49.2
2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek 04:49.4
3. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak 04:50.8
4. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel 05:20.9
5. Patrycja Brochocka / Michał Ogórek 05:46.5
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajaszczecinek.pl
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze