poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot e-2008 kontra Toyota C-HR czyli lew okiem posiadacza japończyka

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-11-02
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 12 minut
1.4k 75
11
1.3k
UDOSTĘPNIEŃ
4.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Nowy Peugeot 2008 pojawił się na rynku kilka miesięcy temu. Samochód ma bardzo nowoczesną sylwetkę i świetnie zaprojektowane wnętrze. Jest crossoverem klasy B a jego głównym środowiskiem ma być miasto. 2008 może być wyposażony w silniki spalinowe lub napęd elektryczny i do nas trafiła ta druga wersja.  Jednak zamiast klasycznego testu postanowiliśmy porównać go z hybrydową Toyotą C-HR Selection a żeby porównanie było możliwie obiektywne, Peugeotem przez blisko tydzień jeździła osoba, która na co dzień porusza się właśnie japońskim samochodem. Jak wypadło to porównanie?

Wiele rzeczy było pierwszych. Był to m.in. pierwszy Peugeot, bo wcześniej testujący jeździł m.in. Toyotą Yaris, Mazdą 3, Fordem Mondeo, teraz jest Toyota C-HR Selection, czyli najbogatsza wersja na polski rynek. Jazdy testowe miały miejsce głównie w Warszawie.

Zobacz: Test Peugeot 2008  130 KM Active – jak wygląda i jeździ podstawowa wersja

Oddajmy więc głos naszemu testującemu:

Pierwszy raz z elektrykiem

Był to mój pierwszy kontakt z samochodem typowo elektrycznym. Auto przyjechało z częściowo rozładowanym akumulatorem, więc trzeba było go naładować. I tutaj pojawia się wyzwanie: w naszym domu jest instalacja fotowoltaiczna na dachu, ale nie ma wallboxa do szybkiego ładowania. Ładowanie ze zwykłego gniazdka Peugeota e-2008 jest niestety dość powolne i mało efektywne. Sam proces podłączenia auta z użyciem załączonego kabla nie sprawi nikomu problemów, ale musi pojawić się dyscyplina – przyjeżdżasz do domu, włączasz auto do prądu. I warto o tym pamiętać.

Wydaje mi się, że każdy samochód elektryczny oferowany w Polsce powinien mieć oferowaną w pakiecie stację do szybkiego ładowana, przystosowaną również do użytku na zewnątrz. Elektryk przy całodziennym dynamicznym użytkowaniu w Warszawie, szczególnie jesienią i zimą przy niskich temperaturach wymaga ładowania każdego dnia i ważne jest, aby odbywało się to stosunkowo szybko. Bez wallboxa ładowanie jest bardzo powolne, kilkanaście godzin nie naładuje akumulatora do pełna.

Pierwsze wrażenia z wnętrza

Peugeot e-2008 ma bardzo ładnie zaprojektowane i nowoczesne wnętrze. Szczególne wrażenie robi wyświetlacz 3D na desce rozdzielczej. Bardzo dobrze prezentuje się również oświetlenie kabiny. Nie spodobały się za to siedzenia, kubełkowa forma sprawia na początku wrażenie ciasnoty a dodatkowo uniemożliwia trzymanie kierownicy od dołu (brak miejsca na łokcie); przeszkadza brak możliwości regulacji oparcia w sposób płynny i szybki (regulacja pokrętłem podczas jazdy odwraca uwagę). Menu ustawień samochodu wydaje się na początku mało intuicyjne. Jak na samochód elektryczny użytkownik ma dość ubogą możliwość personalizacji. Jednak największym plusem w tym elektrycznym samochodzie jest cisza w kabinie dająca wrażenie, że samochód płynie. W Toyocie jest zdecydowanie głośniej.

Pierwsze wrażenia z jady

Wszystko w tym samochodzie jest inne niż w C-HR. Trzeba było się przyzwyczaić do odmiennego sposobu jazdy. Wady? Nie przypadł mi na początku do gustu tryb jazdy B (odzyskiwanie energii) oraz mocno interweniujący asystent pasa ruchu, zdawało mi się że przeszkadzają, co w pierwszym momencie, w jeździe miejskiej, dawało wrażenie jazdy nieco chaotycznej i wymagającej sporej uwagi. Po wyłączeniu wspomagania pasa oraz zmianie trybu jazdy wrażenia zdecydowanie się polepszyły. Irytował mnie też nieco dźwięk włączonych kierunkowskazów, owo pikanie jest chyba trochę zbyt głośnie. Ale jest też dużo zalet: podobało mi się bardzo dobre przyspieszenie, ciągłość prędkości oraz cisza pracy silnika. Taka jazda dawała nawet poczucie pewnej ekskluzywności.  Samochód świetnie reaguje na pedał gazu w trybie Sport.

Peugeot e-2008 czy Toyota C-HR?

Wygląd zewnętrzny: Toyota C-HR

W zakresie wyglądu zewnętrznego wygrywa w moich oczach Toyota. Nowoczesne nadwozie jest nieco mniej kanciaste od Peugeota i dla mnie lepiej wygląda na ulicy. Nadwozie jest też chyba nieco większe.

Zobacz: test Peugeot 2008 1.2 155 KM – opinie o najdroższej spalinowej wersji 2008

Wnętrze: Peugeot 2008

Wnętrze Peugeota 2008 jest ładniejsze od C-HR, może z wyjątkiem foteli. Ładna linia podświetleń, kolorystyka, organizacja przycisków jest ergonomiczna i wygodna. Jedyną niedogodnością jest małe pole zegara, trudno szybko dostrzec aktualną godzinę. Bardzo podobało się designerskie wnętrze, trójwymiarowe, ładna linia podświetleń, przestrzenność. Brakowało jedynie lepszej regulacji foteli, te w Toyocie są nieco większe i jednak wygodniejsze. Za to pod względem ogólnej ilości miejsca, przestronności kabiny, też wygrywa 2008.

Jazda: Peugeot 2008

Peugeot zdecydowanie lepiej przyspiesza, chociaż niekiedy można odnieść wrażenie, że jest to przyspieszenie skokowe. Być może to cecha napędu elektrycznego. Toyota przyspiesza bardziej jednostajnie. Komfort jazdy pod względem wyciszenia zdecydowanie większy w Peugeocie.

Zawieszenie: Peugeot 2008

Pod względem zawieszenia lepiej radzi sobie Peugeot. Mniej czuć nierówności, komfort wydaje się być wyższy niż w Toyocie, która bardziej przekazuje do wnętrza to, w jakim stanie jest jezdnia.

Peugeot 2008 kontra Toyota C-HR – podsumowanie

Peugeot e-2008 GT Toyota C-HR Selection
Wygląd zewnętrzny +
Wnętrze +
Jazda +
Zawieszenie +

Peugeot e-2008 sprawia bardzo dobre wrażenie i dobrze się prowadzi. W chwili, kiedy na jednym ładowaniu można będzie przejechać 500+km zdecydowanie będę chciał taki samochód posiadać. Bardzo dużą zaletą jest możliwość jazdy BUS pasem i bezpłatne parkowanie w centrum miasta – podsumował kilka dni z Peugeotem e-2008 właściciel Toyoty CH-R.

Dane techniczne: Peugeot e-2008 i Toyota C-HR Selection

Peugeot e-2008 GT Toyota C-HR Selection
Długość 4300 mm 4360 mm
Szerokość 1770 mm 1795 mm
Wysokość 1530 mm 1565 mm
Rozstaw osi 2605 mm 2640 mm
Prześwit 145 mm 160 mm
Bagażnik 434 l 377 l
Średnica zawracania 10,4 m 10,4 m
Maksymalny moment obr 260 Nm 142 Nm przy 3600 obr
Pojemność baterii 50 kWh 1 kWh
Przyspieszenie do 100 km/h 8,1 s (dane producenta) 11 s
Silnik elektryczny hybrydowy 1.8 CVT
Moc 136 KM 122 KM

Teraz czas przejść do kilku redakcyjnych spostrzeżeń z jazd Peugeotem e-2008: 

Nowy Peugeot e-2008 wysoko stawia poprzeczkę dla konkurencji. Nowoczesny wygląd, wysokiej jakości materiały we wnętrzu, cisza i wysoki komfort jazdy oraz spory bagażnik mogą się podobać. Samochód w wersji elektrycznej w mieście sprawdza się bardzo dobrze, minusem (dzisiaj) jest jego wysoka cena. Jeśli tylko koszty akumulatorów spadną, nie powinno być tu większej różnicy między samochodem elektrycznym a dieslem.

Ten Peugeot najlepiej nadaje się do miasta i na trasy podmiejskie. Jeździ się nim w zasadzie identycznie jak klasycznym 2008 z napędem spalinowym. Różnica polega głównie na ciszy w kabinie, silnika nie słychać w ogóle. Zachowanie samochodu w zakrętach jest neutralne, być może z lekką podsterownością. Masa samochodu wynosi ponad półtorej tony, ale tego się podczas jazdy nie czuje.

Peugeot e-2008 przyspiesza bardzo sprawnie do 100 km/h. Po osiągnięciu tej prędkości jest już trochę mniej żwawy, zaczyna dawać o sobie znać wysoki przód i opór powietrza. Do poruszania się na drogach miejskich i podmiejskich w zupełności wystarcza. Warto też pamiętać, że maksymalna prędkość wynosi 150 km/h, co wymaga trochę więcej planowania wyprzedzania na autostradzie, o czym przekonaliśmy się w gęstym ruchu jadąc z Warszawy do Łowicza i z powrotem.

Warto nauczyć się jeździć w trybie B (odzyskiwanie energii) i zaprzestać używania hamulca. Ma to duży wpływ na zasięg. Peugeot bardzo płynnie porusza się w trybie autonomicznym.

Producent obiecuje 325 kilometrów zasięgu przy pełnym naładowaniu 50 kWh akumulatorów. Realny zasięg jest nieco mniejszy i bardzo mocno zależy od stylu jazdy. Wskazania licznika zasięgu wymagają jednak poprawek (prawdopodobnie w oprogramowaniu), bo działa on wyjątkowo nieprecyzyjnie. Zdarzało nam się, że przy spokojnej jeździe przez kilkadziesiąt kilometrów po mieście zatrzymywał się na 200 kilometrach i dopiero po dłuższym czasie pojawiało się 180 lub 160.

Cena Peugeot e-2008 w konfiguratorze zaczyna się aktualnie od 151.500 zł. Elektryczna wersja GT to wydatek co najmniej 173.800 zł. Dla osób, które nie są jeszcze gotowe na przygodę z napędem elektrycznym dostępne są napędy klasyczne: najtańsza wersja spalinowa to 86.200 zł a GT Line z automatem zaczyna się od 117.500 zł w benzynie i od 123.700 zł z dieslem.

Wyposażenie testowego elektrycznego Peugeot e-2008 obejmowało m.in.

  • Multimedialny ekran dotykowy 10″ + Peugeot Connect NAV + DAB
  • Pakiet VisioPark 1 + czujniki parkowania z przodu
  • Tapicerka Alcantara Mistral
  • Pakiet Drive Assist
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania auta ADML Proximity
  • Światła przecimgłowe LED
  • System aktywnego monitorowania martwego pola
  • Pakiet Safety Plus
  • ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR + TSM
  • Dwupoziomowa podłoga bagażnika
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie + el. sterowane tylne szyby
  • Felgi aluminiowe 18″ BUND
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting)
  • System Peugeot Connect SOS & Assistance
  • Podgrzewane przednie fotele

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie samochodu do testu.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008e-2008elektryczny PeugeotPeugeot
Udostepnij519Tweet325Udostepnij91
Poprzedni

Historia firmy Citroën zaczęła się w Polsce, niedaleko Łodzi. Tajemnica sprzed 120 lat wyjaśniona

Następny

Czy używane samochody są bezpieczne? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 44-45/2020

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Czy używane samochody są bezpieczne? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 44-45/2020

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308: francuski rywal Golfa na nowej wizualizacji

Citroen C5 Aircross Hybrid, Peugeot 3008

Porównanie: nowy Peugeot 3008 Hybrid czy Citroen C5 Aircross Hybrid?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • chłopczyku - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • zawsze - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.