W tym tygodniu bardzo wielu z nas ruszy w dalsze i bliższe podróże. Już teraz życzymy Wam, by przebiegały bez problemów, bez zbędnych stresów, i byśmy się spotkali w komplecie po powrocie do domów. A tymczasem zapraszamy na pierwszy z kilku zaplanowanych na bieżący tydzień przeglądów prasy. Na początek AUTO ŚWIAT, który ukazał się z dodatkiem i znowu kompletnie zignorował na okładce francuską motoryzację. A jak w środku numeru?
AUTO ŚWIAT nr 44 (1195) z 29.X.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek specjalny „Auta używane”)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Sizaire Frères, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4 Cactus, C5, Xsara Picasso, 107, 308, 3008, 5008, Partner, Captur, Clio, Laguna, Megane, Scenic, Six, Duster, Logan
Pierwsza wzmianka o francuskich autach pojawia się dopiero na stronie 13. To krótki materiał poświęcony testom zderzeniowym EuroNCAP. Poddano im kombivany Grupy PSA w najnowszych odsłonach. Citroën Berlingo, Peugeot Partner i Opel Combo uzyskały czterogwiazdkowy wynik.
Dwanaście stron dalej znajdziecie test Citroëna C3 Elle. Dokładnie tego samego, którego my opisaliśmy ponad 1,5 miesiąca temu. AUTO ŚWIAT docenia atrakcyjną stylistykę (choć stwierdza wprost, że każde C3 jest bardzo oryginalne, ale C3 Elle w szczególności), przestronność, szeroko otwierane tylne drzwi (co pozwala łatwo operować fotelikiem i dzieckiem), a także cenę tej wersji, zwłaszcza po uwzględnieniu bogatego wyposażenia. Skrytykowano silnik (to wersja 82-konna, więc raczej miejska, acz ja poganiałem ten egzemplarz także poza miastem), prowadzenie (bo się wychyla w zakrętach), oraz elastyczność. Cóż – ja akurat za elastyczność C3 Elle pochwaliłem, widząc zalety pięciobiegowej przekładni. Ostateczna ocena wystawiona C3 Elle przez AUTO ŚWIAT, to cztery gwiazdki.
Renault Clio można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 29.
Peugeota 5008 pierwszej generacji z silnikiem 1.6 THP opisuje AUTO ŚWIAT na stronie 31. Temat dotyczy oczywiście rozrządu.
Na tej samej stronie znajdziecie materiał związany z krótkimi, bo przerwanymi testami francuskich pojazdów autonomicznych w Stanach Zjednoczonych. Dostawca tych pojazdów, firma Transdev, od długiego czasu pracuje nad tą technologią. Uzyskała stosowne zezwolenia w USA, ale okazało się, że w ramach testów miał się też odbywać transport dzieci. A na to zezwolenia nie było. W efekcie całe testy zostały przerwane.
Model Six francuskiej marki Sizaire Frères wspomniano w Historii Polskiej Motoryzacji na stronach 42-43.
Jak wynika z tabelki zamieszczonej na stronie 44. Polacy jednak lubią auta francuskie, ale używane. Renault było we wrześniu szóstą najchętniej ściąganą z Zachodu marką aut używanych. Peugeot zajął w tym rankingu pozycję siódmą, a Citroën ósmą. To wynik lepszy, niż Toyoty na przykład, albo Mercedesa.
W dodatku „Auta używane” znajdziemy przede wszystkim Top50 – najlepsze auta używane. Wcześniej jednak, na stronie III, znajdziecie krótką informację o akcji serwisowej Peugeotów – pokazano tam modele 308 II, 3008 II i 5008 I.
A wspomniany ranking zamieszczono na stronach IV-XIII. Na których miejscach znalazły się auta szczególnie nas interesujące? Oto one:
49. Citroën C4 Cactus I generacji
44. Renault Megane III
42. Dacia Duster
38. Renault Clio III
36. Citroën C3 II
31. Renault Laguna III
30. niby proponują Toyotę Aygo, ale wspominają Citroëna C1 i Peugeota 107
28. Renault Clio IV
23. Renault Captur
19. Citroën Xsara Picasso
15. Renault Scenic III
9. Citroën C5 II
Wyżej żadne auto francuskie się nie znalazło.
Za to na stronie XIV pokazano Dacię Logan I, jako jeden z samochodów z kiepskim zabezpieczeniem antykorozyjnym.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze