Sportowa sylwetka nie zawsze idzie w parze z przestronnym wnętrzem, aczkolwiek w 2006 roku marka Renault zaprezentowała model koncepcyjny Altica, który jest doskonałym połączeniem sportowego coupe i przestronnego kombi.
Renault Altica to model o pięknej, choć nieco dziwacznej sylwetce z długą maską, szerokimi nadkolami i otwieranymi do góry drzwiami. Mierzący 4,27 m długości i 1,83 m szerokości pojazdu miał być szybki, dostarczać niezapomnianych wrażeń podczas jazdy i od czasu do czasu spełniać rolę praktycznego, przestronnego środka transportu.
Na pokładzie panowała sportowa atmosfera. Podwieszony kokpit był utrzymywany we właściwej pozycji za pomocą czterech profilowanych prętów, w nawiązaniu do świata Formuły 1. Kierowca mógł dostosować pozycję do potrzeb własnego ciała za pomocą regulacji kokpitu, pedałów oraz podłokietnika, ale fotel pozostawał nieruchomy. Podczas jazdy do dyspozycji były dwa tryby: Comfort oraz Sport. W trybie Comfort, na w centralnej części wyświetlacza widniała prędkość, a po bokach można było dostrzec obowiązujące na drodze ograniczenia prędkości. Gdy kierowca jechał zbyt szybko, zmieniały kolor na czerwony. W trybie Sport prędkość również była wyświetlana na środku tarczy, ale na obrzeżach widniały wówczas obroty oraz ciśnienie turbo.
Przestronne wnętrze Renault Altica mogło pomieścić nawet cztery osoby. Pasażerowie zasiadali na indywidualnych fotelach. Przyjemną atmosferę zapewniał przeszklony dach oraz panoramiczna szyba, które doprowadzały mnóstwo światła słonecznego do pojazdu. Koncept charakteryzował się także niskim progiem załadunku, dużym otworem przestrzeni ładunkowej oraz bagażnikiem o pojemności 1300 litrów po złożeniu oparć tylnych foteli.
Renault Altica jest napędzany za pomocą 2-litrowej jednostki dCi z filtrem cząstek stałych, która generuje 177 KM mocy oraz 380 Nm momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku Altici po upływie 7,5 sekundy. Dla poprawienia właściwości aerodynamicznych, samochód został wyposażony w opatentowany przez Renault system Synthetic Jet, który pozwalał aktywnie zmniejszyć współczynnik oporu powietrza nawet o 15% przy prędkości 130 km/h. Zlokalizowany na dachu układ wytwarza strumienie powietrza, które są wdmuchiwane i zasysane przez szczelinę o szerokości 2 mm.
Renault Altica został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku.
Najnowsze komentarze