Ponieważ temat dotyczy Insigni z roku modelowego 2018, a więc już czasów „panowania” w marce Grupy PSA, postanowiliśmy zamieścić komunikat UOKiK o akcji serwisowej ogłoszonej dla tego modelu.
Oto informacja UOKiK:
Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel Insignia B Sports Tourer wyprodukowanych w Niemczech, rok modelowy 2018, woda może przedostawać się do złączki wiązki drzwi, co może być przyczyną nieprawidłowego działania zamka drzwi.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 307 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wykonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Wołoska 5, 02-675 Warszawa; tel.: 22 209 17 77).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Opel
Najnowsze komentarze