Nowa Dacia Duster z trzycylindrowym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM z napędem na przednie koła zagościła w naszej redakcji. Nadwozie w promowanym przez producenta pomarańczowym kolorze i wysoka wersja wyposażenia Prestige a do tego najtańsza jednostka napędowa i 5-biegowa skrzynia biegów.
https://www.youtube.com/watch?v=dQ83AlF5BDk
Zobacz: testy Dacii Duster oraz innych samochodów marki.
Porównanie mamy ułatwione, bo równolegle w naszej redakcji jeździ 150-konna wersja z napędem na cztery koła. Jest więc możliwość porównania bezpośrednio jak się oba auta zachowują. Pierwsze wrażenia? Duster ze 100-konnym silnikiem jest zaskakująco dynamiczny jak na masywne nadwozie typu SUV i zaledwie 100 KM. Dzięki silnikowi z turbiną sprawnie przyspiesza już od około 2 tysięcy obrotów.
Silnik jest nieco głośniejszy i ma zupełnie inny dźwięk niż jednostka 150-konna. Pięciobiegowa skrzynia predysponuje auto raczej do jazdy w mieście i pod miastem niż na autostrady, ale sprawdzenie tego jest dopiero przede mną.
Zobacz: wiadomości i aktualności na temat Dacii
Wyposażenie wersji, którą otrzymaliśmy do testów obejmuje między innymi automatyczną klimatyzację i bezkluczykowy dostęp. Średnie spalanie z 700 kilometrów głównie po mieście wynosi na razie 8,2 litra. Powinno spaść, gdy auto pojedzie autem w dłuższą trasę, ale to mój domysł. Pełen test samochodu opublikujemy w przyszłym tygodniu.
Dustera można skonfigurować sobie na stronie Dacia.pl.
https://www.youtube.com/watch?v=E2dfSGwhjuk
Najnowsze komentarze