DPD, wiodąca firma kurierska w Czechach i Europie, pracuje nad rozszerzeniem swojej floty aut dostawczych o modele elektryczne,. Niedawno rozpoczęto testy całkowicie elektrycznego Renault Kangoo Z.E., a w późniejszym terminie na testy trafi także Renault Master Z.E.
Uwzględnienie wymogów środowiskowych jest częścią długoterminowej strategii DrivingChange Grupy DPD, która ma na celu znaczne zmniejszenie śladu węglowego możliwie duże ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Ma w tym pomóc sukcesywna zmiana floty DPD.
Aktualnie samochody Grupy DPD wykorzystywane w Czechach spełniają najnowsze normy emisji spalin. Firma dąży do maksymalnej obecności we flocie samochodów wykorzystujących napędy alternatywne. Obecnie w czeskiej flocie DPD jest 12 pojazdów elektrycznych i 38 pojazdów napędzanych CNG. Firma wykorzystuje również rowery elektryczne do dostarczania przesyłek do odbiorców, a ostatnio wprowadziła też kurierów pieszych na ulicach Pragi. Modernizacja floty jest tylko jednym z szeregu działań DPD mających na celu ogólne zmniejszenie śladu węglowego.
„Neutralność węgla jest kluczową częścią naszej wizji. Jesteśmy świadomi problemów towarzyszących naszemu społeczeństwu i chcemy się z nimi zmierzyć. Klienci są również coraz bardziej zainteresowani nie tylko zrównoważonym charakterem kupowanych towarów, ale także sposobem ich transportu. Dlatego stale rozwijamy nasze działania środowiskowe i wprowadzamy szereg inteligentnych rozwiązań. Uważam, że samochody elektryczne Renault oferują parametry, których oczekują nasi klienci i które mogą stawić czoła dzisiejszym wymagającym czasom” – powiedział Miloš Malaník, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający DPD.
Renault Kangoo Z.E. jest pierwszym masowo produkowanym autem dostawczym wykorzystującym do napędu wyłącznie energię elektryczną, a także liderem rynku europejskiego w tym segmencie. Ten model jest dostępny w dwóch długościach o maksymalnej pojemności transportowej do 4,6 m³, z których dłuższą można również kupić jako samochód 5-miejscowy. Renault Kangoo Z.E. ma akumulator o pojemności 33 kWh i oferuje zasięg do 230 km zgodnie ze standardem WLTP, co w przypadku dostaw kurierskich okazuje się często w zupełności wystarczającą wielkością. Test Kangoo Z.E. w czeskim DPD potrwa przez miesiąc przy normalnym wykorzystywaniu samochodu, a DPD monitoruje zarówno parametry techniczne i użytkowe, jak i komfort kierowcy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault Czechy
Najnowsze komentarze