Peugeot 908 RC ma wszystko co jest potrzebne do konkurowania z pojazdami takich marek jak: Porsche i Ferrari: świetny wygląd, potężny silnik i luksusy wewnątrz. Francuska marka prezentując koncept w 2006 roku rozbudziła marzenia o nowym flagowym modelu. Niestety 908 RC nigdy nie doczekał się produkcji.
Debiut Peugeot 908 RC odbył się podczas salonu samochodowego w Paryżu w 2006 roku. Sylwetka pojazdu jest połączeniem coupe oraz luksusowego sedana i takie połączenie z chęcią widzielibyśmy na szczycie gamy modelowej francuskiego producenta. Seryjna wersja mogłaby zastąpić w gamie model 607.
Uwagę przyciąga nie tylko sporych rozmiarów nadwozie z płynnie poprowadzoną linią dachu, ale także twarz drapieżnika. Peugeot otrzymał zestaw 20-calowych obręczy z przodu oraz 21-calowych z tyłu. Wykonane z włókien węglowych i stopów aluminium nadwozie 908 RC mierzy 5123 mm długości. Rozstaw osi modelu wynosi 3150 mm.
Wnętrze konceptu urządzono na miarę klasy premium wykorzystując materiały takie jak: skóra, dębowe drewno i szczotkowane aluminium. Przy projektowaniu kabiny, styliści Peugeota inspirowali się również samochodami sportowymi. Widać to przede wszystkim w wyglądzie kierownicy i cyfrowych liczników.
Na pokładzie Peugeota 908 RC mogą podróżować cztery osoby a każdy z nich w indywidualnym, komfortowym fotelu. Do obsługi multimediów służy duży, pionowy ekran dotykowy umieszczony na konsoli centralnej. Na szczycie części deski rozdzielczej znajdziemy zegarek, który jest często wykorzystywany przez producentów samochodów luksusowych.
Napęd Peugeot 908 RC pochodzi od 5,5-litrowego silnika V12 HDi, który w późniejszym czasie marka zastosowała w modelu 908 HDi FAP opracowanym do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Motor generuje moc 700 KM oraz 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego i umożliwia rozpędzenie pojazdu do maksymalnych 299 km/h.
Najnowsze komentarze