III generacja Peugeot 3008 powstanie na nowej platformie eVMP, która pozwoli na wykorzystanie napędu elektrycznego. Zasięg pojazdu ma wynosić nawet 650 km.
Podczas prezentacji wyników finansowych za pierwszą połowę 2020 roku Grupa PSA zaprezentowała schemat nowej platformy o nazwie eVMP (electric vehicule modular platform), na której powstaną pojazdy hybrydowe i elektryczne, w tym nowy Peugeot 3008.
Aktualnie Grupa PSA wykorzystuje akumulatory o pojemności 50 kWh, ale dla nadchodzących modeli opartych na eVMP koncern zapowiada pojemności od 60 do 100 kWh. Dobrą wiadomością jest też to, że zasięg elektryków wzrośnie. Nowy Peugeot 3008 będzie mógł przejechać od 450 do nawet 650 km na jednym ładowaniu według cyklu WLTP. Jest to duży postęp w porównaniu z wynikiem 340 km dla samochodów opartych na platformie e-CMP, na której powstał Peugeot e-208, e-2008, Opel Corsa-e oraz DS 3 Crossback E-Tense.
Nowa płyta podłogowa pozwoli na wykorzystanie silnika elektrycznego o mocy nawet 340 KM oraz wariantów z napędem na dwa lub cztery koła. Głównym przeznaczeniem dla architektury eVMP, która jest ewolucją EMP2, są SUV-y segmentu C. PSA wykorzysta platformę nie tylko w Peugeot 3008, ale także w nowym modelu DS Automobiles, który marka zapowiadała konceptem Aero Sport Lunge. Pierwsze pojazdy na eVMP mają powstać do roku 2023.
Produkcją Peugeot 3008 nowej generacji zajmie się fabryka w Sochaux we Francji a platforma eVMP będzie montowana w Tremery.
Najnowsze komentarze