Dwadzieścia sześć modeli seryjnych i sześć concept-cars (207 SW OUTDOOR, 4007 HOLLAND&HOLLAND, 908 RC, 207 EPURE, 908 HDI FAP, SPIDER 207) zostanie umieszczonych na ponad 2600 m.kw. przestrzeni wystawowej, w atmosferze luksusu, pasji, wyzwolenia i lekkości.
Światowe premiery 207
Wprowadzony do sprzedaży niespełna rok temu, model 207 okazał się godnym spadkobiercą dynamicznej serii 2, uzyskując na koniec 2006 roku wynik 334.000 wyprodukowanych sztuk. Spośród trzech całkowicie nowych sylwetek nadwozia, dwie zostaną w najbliższym czasie udostępnione klientom, 207 CC i 207 RC, natomiast trzecia z nich, 207 SW Outdoor obrazuje, czym mogłaby być w przyszłości propozycja, całkowicie dedykowana rozrywce i dynamizmowi.
207 CC, zaprezentowana jako światowa premiera, sposobi się do zapisania nowej karty w historii kabrioletów coupé marki, zastępując 206 CC, sprzedaną w ponad 360.000 egzemplarzach. Wykorzystując podstawowe rozwiązania konstrukcyjne hatchbacka, 207 CC dodaje argumenty o uwodzicielskim charakterze dla najbardziej wymagających amatorów sylwetek dających przyjemność.
Jej koci styl został podrasowany i wyważony, a w pełni automatycznie składany dach, funkcjonalność – wysokiej jakości wykończenie, bezpieczeństwo – pochodzą z najwyższej półki, dynamiczne cechy godne są reputacji marki.
Wierny tradycji zrodzonej wraz z 205 GTI, Peugeot kontynuuje mit małego pojazdu sportowego wraz z modelem 207 RC – kolejną światową premierą. 207 RC łączy, w subtelnej charakterystycznej formie, dynamizm i skuteczność na co dzień. Ten pojazd o silnej osobowości, wprowadza nowy silnik 1,6 THP TURBO z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 128 kW (około 175 KM) i momencie obrotowym 240 Nm od 1.600 obr/min, będący owocem współpracy z BMW Group.
Concept-car 207 SW Outdoor
Umieszczony w sercu stoiska, concept-car 207 SW Outdoor przejmuje najbardziej znaczące atrybuty konceptu SW – panoramiczny szklany dach, niezależnie otwieraną szybę pokrywy bagażnika, modułowość i przestrzenność. Będąc znakiem swojej przynależności do gamy 207, ten concept-car przedstawia dynamiczny styl, którego specyficzna forma nie może ukryć walecznego charakteru. Lekkość, nowoczesność i zaawansowana technologia charakteryzują 207 SW Outdoor, odpowiedź Peugeota na oczekiwania klientów poszukujących rozrywki i wielofunkcyjności użytkowej. Specyficzne szczegóły i użyte materiały – chrom z powłoką przeciwodblaskową, jasno-szara skóra, spadochronowe płótno – ożywione tu i ówdzie jaskrawym kolorem pomarańczowym, podkreślają pobudzający charakter tej sylwetki.
Światowa premiera 4007
Wraz z 4007, prezentowanym jako światowa premiera, Peugeot eksploruje nowe terytorium przyjemności samochodowej pojazdów all road. Ta nowa propozycja, efekt współpracy z Mitsubishi Motors Corporation, pokazuje styl, którego przynależność do marki nie pozostawia żadnej wątpliwości. Z przodem o kociej gracji, wyrażającej siłę i sportowego ducha, specjalnie opracowanym zawieszeniem, jak również z nowym silnikiem 2,2 HDI FAP (115kW, około 156 KM i 380 Nm momentu obrotowego), dynamicznym i przyjaznym dla środowiska, model 4007 jest idealną syntezą codziennej przygody i przyjemności prowadzenia.
Modelowi 4007 towarzyszy na stoisku jego alter ego o mocnej osobowości: 4007 Holland&Holland. Ten przykład ekskluzywnego stylu charakteryzuje się bezpretensjonalnym połączeniem szyku i dynamiczności. Styl 4007, tutaj na dwudziestocalowych kołach, został subtelnie ulepszony poprzez połączenie eleganckiego brązu Hagénias i elementów skórzanych.. Wnętrze kabiny jest obszyte skórą w kolorze hebanu i zieleni Chartreuse, z podwójnym szwem na desce rozdzielczej, siedzeniach, i poszyciu drzwi odsłaniając w niektórych miejscach rutenowe wkładki (czarny chrom). 4007 Hollan&Holland jest wcieleniem oryginalnego stylu życia oraz potrzeby innego sposobu podróżowania.
Ekskluzywne Concept-cars o zaawansowanej technologii
Peugeot przedstawia dwa concept-cars, które odcisnęły swe piętno na ostatniej edycji salonu samochodowego: 908 RC i 207 Epure.
908 RC jest absolutnym ucieleśnieniem wartości Peugeot: pewności, dynamizmu, estetyki i pomysłowości. Wyposażony jest w silnik V12 HDI FAP z modelu 908, który Peugeot zamierza wykorzystywać podczas mistrzostw Le Mans Series (LMS).
207 Epure z kolei świadczy o dbałości Peugeot o środowisko. Ta demonstracja technologiczna uwidacznia postęp badań Marki w dziedzinie ogniwa paliwowego: zero emisji i całkowicie cicha praca!
Peugeot 908 HDI FAP: w akcji!
Rok 2007 to powrót Peugeot do rywalizacji w sportach samochodowych najwyższej rangi, z udziałem 908 HDI FAP w mistrzostwach Le Mans Series, z mitycznym wyścigiem 24 Godziny Le Mans stanowiącym punkt kulminacyjny.
908 HDI FAP prezentowany na salonie w Genewie różni się, zwłaszcza pod względem konstrukcji aerodynamicznej, od wersji pokazanej 10 stycznia ubiegłego roku przez Peugeot Sport, tj. od daty, gdy 908 z silnikiem V12 HDI FAP (515 kW, ok. 700 KM i 1200 Nm) wykonał pierwsze oficjalne próby na torze. Do prowadzenia tego pojazdu wybrano sześciu kierowców: Francuzów Nicolas Minassian i Stéphana Sarrazin, Portugalczyka Pedro Lamy i Hiszpana Marca Gené. Dodatkowo, Sébastien Bourdais i Jacques Villeneuve wzmocnią obydwie ekipy kierowców w wyścigu 24 Godziny Le Mans, natomiast Eric Hélary będzie jednocześnie kierowcą testowym oraz rezerwowym.
Peugeot prezentuje również model Spider 207, opracowany na rzecz rozwoju koncepcji jednobryłowej. Samochód ten będzie demonstrowany w pięciu odsłonach mistrzostw LMS.
Gama silników: oferta atrakcyjna i przyjazna dla środowiska
Zaangażowanie Peugeot w ochronę środowiska zaowocowało, między innymi, gamą silników wyposażonych w najnowsze technologie mające na celu optymalizację osiągów, przy równoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa, a więc i emisji dwutlenku węgla. Zaprezentowane zostaną dwa nowe silniki benzynowe o pojemności 1.6 litra, opracowane we współpracy z BMW Group: 1.6 THP turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 110 kW (ok. 150 KM) i 128 kW (ok. 175 KM).
Cztery silniki HDi, obrazują wiedzę Peugeota z dziedziny silników diesla, technologii na usługach wszystkich modeli gamy.
Dodatkowo, silniki te w połączeniu z filtrami FAP najnowszej generacji, odznaczają się wyjątkowymi walorami w zakresie ochrony środowiska. Z wynikiem 1,4 miliona sprzedanych pojazdów z filtrem FAP, Peugeot jest światowym liderem w zastosowaniu tej technologii.
Czwarty konkurs stylu Peugeot
W czwartej edycji konkursu stylu Peugeot, projektanci amatorzy zostali zaproszeni do wysłania przez Internet projektu własnej koncepcji samochodu P.L.E.A.S.E.: samochodu dostarczającego czystej Przyjemności prowadzenia poprzez swą Lekkość i Skuteczność, pozostającego Dostępnym przez Prostotę i Ekologię koncepcji.
Goście salonu będą mogli poznać dziesięć finałowych projektów konkursu, w którym zostało zarejestrowane ponad 4000 projektów, co stanowi liczbę większą, niż w każdej poprzedniej edycji.
Gama handlowa
Na stoisku Peugeot, wystawionych będzie dwadzieścia sześć pojazdów reprezentatywnych dla oferty handlowej Peugeot w Szwajcarii.
107: zaprezentowane będą trzy egzemplarze, z czego jeden w wersji 1.0 litra, benzynowy, z manualną sterowaną skrzynią biegów 2 Tronic, z oryginalnym wykończeniem street racing.
1007: dwie wersje obrazują innowacyjny charakter tego modelu, który otrzymuje nowe wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo, jak również nowy silnik 1.6 HDI FAP o mocy 80 kW (ok. 110 KM).
207: 207 CC i 207 RC prezentowane jako światowa premiera są główną atrakcją rodziny 207, obecnej tutaj w liczbie dziesięciu modeli. Dwa nowe zaawansowane technologicznie silniki benzynowe o pojemności 1.6 litra, będące efektem współpracy z BMW Group, dołączyły do jednostki zaprezentowanej jesienią (1.6 THP o mocy 115 kW, ok. 150 KM).
Dostępne w wersjach hatchback i CC; pierwszy z nich osiąga moc 88 kW (ok. 120 KM). Silnik ten wyposażony jest w system VVT (variable valve timing), zmiennych faz rozrządu na wlocie, a także przy wylocie, jak również w system zróżnicowanego podnoszenia zaworów. Silnik ten, montowany jest w modelu 207 z automatyczną sterowaną skrzynią biegów Tiptronic systemu Porsche.
Wersja tego nowego silnika, o pojemności 1.4 litra, została zaprezentowana przedpremierowo. Dostępna będzie w późniejszym terminie; osiąga moc 70 kW (ok.95 KM) i wykorzystuje wszystkie rozwiązania technologiczne z wersji 1.6
207 RC z kolei wprowadza silnik THP TURBO Twin-Scroll, z bezpośrednim wtryskiem paliwa pod wysokim ciśnieniem overboost. Posiada moc 128 kW (ok. 175 KM) i moment obrotowy o wartości 240 Nm (260 Nm przejściowo), dostępny od 1600 obr/min.
307: prezentowane będą trzy wersje pięciodrzwiowe, oraz SW i CC.
407: prezentowane są trzy wersje: sedan, SW i coupé. Gama 407 wprowadza w nowej ofercie system telematyki, RT4, który charakteryzuje twardy dysk 30 GB zawierający kartografię sieci trzydziestu krajów europejskich i funkcję juke-box, jak również trójwymiarowy interfejs graficzny.
4007: egzemplarz tej nowej propozycji handlowej prezentowany jest w kolorze czarnym Perlé.
607, 807 i Partner: wystawiony jest jeden egzemplarz z każdego modelu.
Expert Tepee: ta nowa oferta, pokazana w ośmioosobowej wersji Business, jest odpowiedzią na inne podejście do podróży, w kontekście rodzinnym lub zawodowym. Jej komfort, zachowanie na drodze godne samochodu osobowego i gama dostępnych silników to liczne argumenty zachęcające do zajęcia miejsca na pokładzie.
Concept-car 207 SW OUTDOOR – Plenerowa klasa
Podczas, gdy 207 CC całkowicie odsłania się klientom, pokazując nową twarz rodziny 207, inną sylwetkę zapowiada concept-car wyposażony, on także, w mocno zarysowaną osobowość: concept 207 SW Outdoor. Przejawem tej osobowości jest dynamiczny styl, waleczny charakter i duża przestronność. Ten concept-car adresowany jest do adeptów sportu i rozrywki plenerowej, do poszukiwaczy czystych i skrajnych odczuć, energii i nowoczesności.
Jego styl, linia nadwozia, wnętrze i uwaga poświęcona doborowi kolorów i użytych materiałów pozwalają na połączenie w tym pojeździe marzeń o przygodzie ze sprytnymi, funkcjonalnymi rozwiązaniami.
Wygląd zewnętrzny: dynamiczny i waleczny
207 SW Outdoor osiąga sukces, łącząc harmonijnie wyrazisty przód 207 z nowym, oryginalnym tyłem, oferującym dużą przestrzeń, przy zachowaniu dynamizmu i intensywności stylu Peugeot. Linie szyb bocznych biegną do bocznych szyb za tylnymi drzwiami, których strzelisty design przypomina stylistykę 407 SW i 1007. Tylne światła, których podstawa usytuowana jest powyżej tylnych błotników, nawiązują do linii nadwozia i doskonale odpowiadają znacznie odsuniętym od siebie przednim reflektorom. Ich oryginalny, zawansowany technologicznie wygląd, dopracowany jak oprawa kamieni szlachetnych, jest przenikającą mieszanką kolorów chromu z powłoką przeciwodblaskową i intensywnego pomarańczowego.
Patrząc z tyłu, światła te podkreślają wizualnie szlachetne boki pojazdu, synonimy siły, trzymania na drodze i szerokiej przestrzeni po otwarciu pokrywy bagażnika. Tylna szyba pokrywy bagażnika może otwierać się niezależnie, co sugerują dwa widoczne uchwyty, zaprojektowane jako wypolerowane krążki.
Chromowane elementy nadwozia (poszerzające błotniki, dolna część nadwozia), biegnące wokół nadwozia, podkreślają zarazem ekskluzywny aspekt samochodu, jak i jego duszę podróżnika.
Podobnie, osłony zamontowane na przednim i tylnym pasie nadwozia, zestawione z prześwitem pojazdu podkreślają jego aspiracje „all road”.
Należy także zwrócić uwagę, na obecność tu i ówdzie jaskrawo-pomarańczowych akcentów (np. zaciski hamulcowe), które w stonowany sposób kontrastują z niebieskim kolorem „O2” nadwozia oraz chromowanymi dodatkami.
Wreszcie, aerodynamiczna linia relingów dachowych wyznacza, w bardzo oryginalny sposób, dużą, szklaną taflę panoramicznego dachu.
Wygląd wnętrza: świeżość i energia
Harmonijne wnętrze korzysta w pełni ze światła wpadającego przez szklany dach. Duch Outdoor unosi się w kabinie tej 207-ki. Deskę rozdzielczą, której projekt, lekki i o płynnych liniach, jest wspólny dla całej rodziny, pokrywa jasnoszara skóra, tworząc jednobarwny obraz z kolorem nadwozia. Siedzenia oraz poszycie drzwi wykończone są oryginalnymi materiałami technologicznymi (np. płótnem spadochronowym), rozświetlającymi wnętrze i tchnącymi świeżością z nową siłą. Pomarańczowa, fluorescencyjna nitka, symbol energii, tworzy graficzną linię nawiązującą do zewnętrznej stylistyki nadwozia.
Na oparciach przednich foteli zaprojektowano kieszenie, do przechowywania specyficznych przedmiotów, nawiązujących do przeznaczenia pojazdu (latarki, butelki, przewodnika, kompasu…)
Modularność wnętrza, ułatwia zapakowanie sportowego sprzętu wszelkiego rodzaju, dzięki systemowi tyleż prostemu, co pomysłowemu: tylna kanapa składa się za jednym pociągnięciem ręki, tworząc doskonale płaską przestrzeń – siedzisko wraz z położonym oparciem, chowają się w podłodze.
Silnik
Zamontowany w samochodzie silnik o pojemności 1,6 litra HDi 16V, z filtrem cząstek stałych (FAP), idealnie pasuje do koncepcji „sportswear”. Dynamiczny (z maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm przy 1750 obr/min, a nawet 260 Nm z overboost, i o mocy maksymalnej 80 kW, ok. 110 KM, przy 4000 obr/min), jest równocześnie ekonomiczny w eksploatacji oraz charakteryzuje się umiarkowanym poziomem emisji dwutlenku węgla. Filtr cząstek stałych przyczynia się do ochrony środowiska, zatrzymując i niszcząc cząstki sadzy.
WYMIARY (w mm)
Długość: 4.156
Szerokość na poziomie klamek: 1.748
Rozstaw osi: 2.540
Wysokość: 1.555
Zwis przedni: 836
Zwis tylny: 780
Concept-car 4007 Holland&Holland
Luksus i Przygoda
Z okazji światowej premiery modelu 4007 podczas światowego salonu samochodowego w genewie, peugeot odsłoni przykład bardzo ekskluzywnego stylu stworzony we współpracy z producentem z najwyższej półki holland&holland, znanym ze swego ducha przygody.
Wygląd zewnętrzny
Opalizująca barwa nadwozia, w kolorze brązowym Hagénias, połączona z chromowanymi elementami samochodu, zwiększa wrażenie luksusu modelu 4007, podkreślając moc i kocią grację stylu, nie zapominając o walecznym charakterze. Elementy z impregnowanej skóry wzbogacają subtelnie korpusy lusterek bocznych i relingi dachowe, natomiast logo marki Holland&Holland – kaptur sokoła królewskiego – umieszczono na bocznej części nadwozia za tylnymi drzwiami. Szlachetne, dwudziestocalowe koła z aluminiowymi felgami, podkreślają elegancję i dostojność sylwetki pojazdu.
Wygląd wnętrza
To właśnie we wnętrzu tego samochodu, szczególnie zauważalne są zalety twórczej współpracy zespołu z Centrum Stylistyki Peugeot i pracowni Holland&Holland.
Połączenie dwóch kolorów skóry, „Hebanu” i „Zieleni Chartreuse” (kody kolorów marki Holland&Holland) wzbogacone pasami z gładkiej skóry i oryginalnym stębnowaniem tworzą atmosferę zarazem naturalną, luksusową i nowoczesną.
Elementy te, wykonane w całości ręcznie przez rymarzy z Centrum stylistyki Peugeot, ozdabiają kabinę i harmonizują z deską rozdzielczą, oryginalnie wykończonymi siedzeniami oraz specyficzną linią poszycia drzwi. Podłoga z wełnianą wykładziną koloru Hebanu i wyszywane dywaniki dodają miękkości i ciepła.
Rutenowe akcenty (czarny chrom) podkreślają luksusowy aspekt tego wnętrza, zwłaszcza w obrębie konsoli i przełącznika sterowania funkcją przeniesienia napędu (napęd na dwa koła, 4 x 4 lub „Lock” ).
Z tyłu, pod dwuczęściową pokrywą, znajduje się przestronny bagażnik, mieszczący dodatkowo dwa składane siedzenia, a także torby podróżne, specjalnie zaprojektowane przez Holland&Holland.
Pod maską tej oryginalnej wersji 4007, znajdziemy silnik o pojemności 2,2 litra HDi, mocy 115 kW (ok. 156 KM), dysponujący wysokim momentem obrotowym, wynoszącym 380 Nm. Rzecz jasna, pojazd wyposażony jest w filtr FAP.
Wkrótce opublikujemy więcej zdjęć pojazdów przygotowanych na Salon Samochodowy w Genewie.
Najnowsze komentarze