Nowa Dacia Jogger zaczyna się w cenniku od 63.400 zł. Podczas spotkania prasowego dziś w południe ujawniono ceny najnowszego modelu Dacii na naszym rynku. To samochód, który w gamie marki zastąpi dwa modele osobowe – Logana MCV i Lodgy.
Dacia Jogger, to nieco podwyższone kombi, które zmieści – zależnie od wersji – pięć lub siedem osób. Auto ma przyjemną dla oka sylwetkę, choć więcej będziemy mogli powiedzieć po tym, jak obejrzymy je na żywo. Dziś, w ostatni dzień listopada, jeszcze tego samochodu w Polsce nie ma. Czekamy nań z niecierpliwością, tak jak spora grupa potencjalnych klientów.
Czy Jogger ma szansę zamieszać na polskim rynku, jak inne modele producenta wchodzącego w skład Grupy Renault? Dużo zależy od ceny. Dacia przyzwyczaiła nas do tego, że wycenia swoje samochody atrakcyjnie, z dużą dozą rozsądku, a jednocześnie zapewnia w nich wszystko to, co przeciętnemu kierowcy jest potrzebne nie popadając przy tym w przepych i zbytek. Dacii nie kupuje się po to, by pochwalić się nowatorskimi na rynku motoryzacyjnym rozwiązaniami technicznymi. Dacię kupuje się, by mieć nowe, rozsądnie wycenione, dobrze wyposażone, solidne auto, które w czasie eksploatacji także nie generuje zbędnych kosztów. Czy w to wszystko wpisuje się także Jogger?
Zdecydowanie tak. Co więcej – nie będzie odmiany Access. Stwierdzono bowiem, że tego typu samochód musi oferować pewne minimum i nie warto go kastrować z wyposażenia za wszelką cenę by zyskać dwa, trzy czy cztery tysiące złotych na cenie.
Dacia Jogger będzie walczyć w segmencie C, który w Polsce – dane importera – zajmuje nieco ponad 51% rynku. Jogger ma 455 cm długości i niemal 290 cm, rozstawu osi. Prześwit sięga 200 mm, na co wpływ mają także wysokoprofilowe opony. Na dachu relingi można łatwo przekształcić w bagażnik dachowy w postaci poprzecznych belek.
Przewiduje się trzy wersje wyposażeniowe. W gamie będzie sześć kolorów. Niewiele? Może i tak, ale spójrzmy prawdzie w oczy – w konserwatywnej Polsce i tak klienci rzadko wybierają kolory „szalone”. Na drogach królują szarości, czernie, ewentualnie brązy i biel.
Silniki
W gamie jednostek napędowych dwie nowości w gamie Dacii – silnik TCe 110 i hybryda.
– TCe 110 z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm
– TCe 100 LPG z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm
– HEV 140 znany z innych hybrydowych modeli Grupy Renault.
No i ceny – to najważniejszy dziś parametr, zwłaszcza w dobie dużej inflacji i spadającej wartości złotówki. Ceny startują z poziomu 63.400 zl.
silnik | liczba miejsc | Essential | Comfort | SL Extreme |
TCe 100 LPG | 5 miejsc | 63.400 zł | 71.400 zł | 75.400 zł |
TCe 110 | 65.400 zł | 73.400 zł | 77.400 zł | |
TCe 100 LPG | 7 miejsc | 66.400 zł | 74.400 zł | 78.400 zł |
TCe 110 | 68.400 zł | 76.400 zl | 80.400 zł |
Ceny wersji hybrydowych zostaną podane w terminie późniejszym. Te wersje trafią na rynek w 2023 roku.
Benzynowe wersje Joggera pojawią się u dealerów pod koniec I kwartału 2022 roku, a zamówienia można składać od jutra. Szczegóły dotyczące wyposażenia opublikowaliśmy tutaj.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze