Rok po ogłoszeniu planu „Renaulution” Alpine odnotowuje wysoki wzrost wyników sprzedaży, o ponad 74%. W 2021 roku marka sprzedała 2659 samochodów.
Sprzedaż Alpine we Francji wzrosła o 117%.
Alpine rozwija się również intensywnie na rynkach zagranicznych. Niemal połowę sprzedaży stanowi eksport. Marka otwiera także nowe punkty sprzedaży.
Francuska marka sportowych samochodów wdraża ambitny plan strategiczny, który zakłada wprowadzenie bogatej oferty produktowej i niespotykane zaangażowanie w sporty samochodowe.
Rok 2021 to czas rozpoczęcia startów w Formule 1, doskonałych wyników w wyścigach długodystansowych, jak również rozwoju bogatej oferty produktowej. To także rok wzrostu wyników sprzedaży marki.
SILNY WZROST
Marka Alpine odnotowała silny wzrost w 2021 roku ze sprzedażą 2.659 samochodów, tj. o 74% więcej niż w 2020 roku. We Francji sprzedaż Alpine wzrosła o 117% w porównaniu z 2020 rokiem.
Rok 2021 to rok dynamicznego rozwoju marki. Zapowiedziany w styczniu plan strategiczny doprowadził do utworzenia nowej jednostki biznesowej Alpine Business Unit, której zadaniem jest zwiększenie wyników sprzedaży marki poprzez budowanie silnego wizerunku i ekspansję na rynkach zagranicznych.
W ciągu ubiegłego roku pojawiały się kolejne edycje A110: jeszcze bardziej eleganckie A110 Legend GT, wyrazista wersja, która wyszła spod ręki Felipe Pantone’a oraz barwna edycja l’Atelier Alpine.
Już w pierwszym roku startów w Formule 1 marka kilka razy stanęła na podium i odniosła swoje pierwsze zwycięstwo na Węgrzech. Jest najbardziej zaangażowaną w sport motoryzacyjny marką samochodów. Startuje w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (WEC), rajdach oraz zawodach jednomarkowych.
CEL – ROZWÓJ NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
Alpine realizuje cele ekspansji międzynarodowej i rozwija sprzedaż poza Francją, stawiając na nośne rynki zagraniczne. W 2021 roku marka odnotowała wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii o ponad 92%, w Niemczech, Austrii i Szwajcarii o ok. 24%, o 105% w Polsce i o 120% na Półwyspie Iberyjskim.
Pod koniec 2021 marka posiadała sieć 100 dealerów, głównie we Francji i w Europie (w tym 25 nowych punktów w porównaniu z końcem poprzedniego roku). W 2022 roku Alpine planuje rozwój w różnych regionach, w tym otwarcie 50 nowych salonów w Europie i na innych kontynentach.
Ambitne perspektywy na 2022 rok
W 2022 roku Alpine będzie kontynuowała aktywność w sportach samochodowych. Jako jedna z najbardziej zaangażowanych marek w tej dziedzinie startuje jednocześnie w Formule 1, wyścigach hypercarów, rajdach FIA R-GT i w innych zawodach, jak np. Alpine Elf Europa Cup. Zespół Alpine F1 Team chce wykorzystać pierwsze obiecujące wyniki duetu Alonso-Ocon w 2021 roku w pracach nad dostosowaniem bolidu do nowych przepisów, które wejdą w życie w przyszłym sezonie. Celem jest przesunięcie się w górę stawki.
Nowa gama A110, zaprezentowana pod koniec 2021 roku, pojawi się w salonach już wkrótce. Obejmuje trzy modele różniące się charakterem, a jednocześnie mające wszystkie cechy Alpine. W przygotowaniu są też inne nowości, więc rok zapowiada się intensywnie!
Alpine pokazała w tym roku swoją determinację i zaangażowanie. Nabrała nowej dynamiki, która już teraz jest widoczna w wynikach o silnej tendencji wzrostowej. Mamy duże ambicje na przyszłość związane z rozwojem na rynkach zagranicznych. Będziemy go wspierać, wykorzystując wyjątkowe zaangażowanie marki w sporty motoryzacyjne. Alpine ma w ręku wszystkie karty, by mierzyć naprawdę wysoko! – Laurent Rossi, CEO Alpine
SPRZEDAŻ ALPINE 2021 | ||
Kraj | Liczba sprzedanych
samochodów |
Zmiana
w por. do 2020 roku |
Razem | 2.659 | +74,1% |
Francja | 1.618 | +117,5% |
Niemcy | 214 | +28,9% |
Wielka Brytania | 202 | +92,4% |
Belgia i Luksemburg | 130 | +15,0% |
Szwajcaria | 93 | +32,9% |
Polska | 39 | +105,3% |
Włochy | 34 | +78,9% |
Hiszpania i Wyspy Kanaryjskie | 33 | +135,7% |
Holandia | 25 | -3,80% |
Austria | 24 | -22,60% |
Portugalia | 11 | +83,3% |
Szwecja | 8 | -11,10% |
Węgry | 4 | – |
Estonia | 1 | – |
Finlandia | 1 | – |
Liban | 1 | – |
Litwa | 1 | – |
Pozostałe kraje | 220 | +10,6% |
Alpine
Marka Alpine, stworzona w 1955 roku przez Jeana Rédélégo, z biegiem lat zdobyła sobie mocną pozycję wśród sportowych samochodów we francuskim stylu. W 2018 roku zaprezentowała nowe A110, sportowy samochód wierny ponadczasowym zasadom Alpine – lekki, kompaktowy, zwrotny i zapewniający dużą przyjemność jazdy. W 2021 roku utworzona została jednostka biznesowa Alpine Business Unit. Alpine stanie się marką innowacyjnych, autentycznych i ekskluzywnych samochodów sportowych Grupy Renault. Będzie czerpać z dziedzictwa i know-how zakładu w Dieppe, który był kolebką marki, a także z umiejętności konstrukcyjnych zespołu Formuły 1 i Renault Sport Cars.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze