Peugeot 308 początkowo miał być przygotowany dopiero na rok przyszły, potem prace uległy przyspieszeniu i mówiło się o jesieni roku 2007, ale koncern postanowił pokazać 308kę jeszcze przed wakacjami. My przyspieszamy ten termin i pokazujemy ją już dziś!
Nowe auto klasy kompaktowej z lwem na masce zachowuje naturalnie stylistykę, której Peugeot jest wierny od ładnych kilku lat. To dobrze – Lew ma charakter, a dynamiczne linie ów charakter podkreślają.
Co ważne – podobnie, jak Renault – Peugeot również znacznie poprawił jakość, zarówno montażu, jak i podzespołów. Czas przerwać mity krążące od lat po co poniektórych krajach, jakoby francuskie auta były awaryjne. Owszem – kiedyś tak było, ale to już strasznie dawne historie. Ponadto wiele z nich wynikało nie tyle z błędów konstrukcyjnych, czy produkcyjnych, co z niewłaściwego serwisu.
W początkowym okresie należy się spodziewać montażu pod maską 308ki głównie silników znanych już z oferty poprzednika – 307. Sporo rozwiązań technicznych zapożyczono jednak z większego modelu – 407.
Warto podkreślić, że 308 będzie pierwszym samochodem koncernu PSA, który będzie seryjnym autem hybrydowym. Wyposażony jednocześnie w silnik HDi i napęd elektryczny Peugeot ma być dostępny jeszcze w tym roku. Niedługo później pojawi się analogiczna konstrukcja skryta pod karoserią Citroëna C4.
308ka oferowana będzie jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Peugeot planuje również wprowadzenie sedana, a także modelu podwyższonego, średniej wielkości vana. Szpiegowskie zdjęcia różnych wersji nadwoziowych pokazaliśmy m.in. tutaj.
Teraz nie pozostaje nam już nic innego, jak czekać na tą wspaniałą nowość.
KG
Najnowsze komentarze