Wchodzący w skład koncernu Stellantis Fiat wykroił dla siebie 19,9% brazylijskiego rynku nowych aut w styczniu 2022 roku. Był to już 13. z rzędu miesiąc, w którym włoska marka dominowała w największym kraju Ameryki Łacińskiej. Fiat był również liderem w kanale sprzedaży detalicznej z najlepszymi wynikami w ciągu ostatnich 9 lat. Nowa Strada zakończyła 2021 rok i rozpoczęła 2022 rok w roli najlepiej sprzedającego się samochodu w kraju.
Po odzyskaniu pozycji lidera jako marka, która sprzedała najwięcej samochodów w Brazylii w 2021 r., Fiat w 2022 r. ponownie znalazł się w czołówce krajowego rankingu sprzedaży. Z 23.300 rejestracjami w styczniu Fiat zdobył przewagę nad drugą marką w rankingu o ok. 10 tys. sztuk samochodów!
Najlepiej sprzedający się w zeszłym roku pojazd – bezprecedensowy na brazylijskim rynku picku-pów – nowa Strada powtórzył swoje dobre wyniki handlowe i zakończył pierwszy miesiąc 2022 roku na pierwszym miejscu z 6.716 egzemplarzami (5,7% całkowitego udziału w rynku i 85% w segmencie!). Fiat umieścił również swojego drugiego pick-upa, nowe Toro, wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w kraju, z liczbą 3.293 zarejestrowanych egzemplarzy. Wynik ten pokazuje siłę marki w segmencie, gdyż łącznie oba modele osiągnęły 48,5% udziału w rynku pick-upów, czyli Fiat sprzedał w styczniu prawie połowę wszystkich pickupów zarejestrowanych w kraju!
Kolejnym chętnie kupowanym modelem był Pulse. To pierwszy SUV zaprojektowany i wyprodukowany przez Fiata w Brazylii. Model wykazuje stałe wyniki sprzedaży i w styczniu zanotował 3.192 rejestracji, co jest najlepszym wynikiem od czasu wprowadzenia na rynek w drugiej połowie października ubiegłego roku, co plasuje go na czwartej pozycji w segmencie (10,1% udziału).
Oprócz pick-upów Fiat prowadzi również w segmentach hatchbacków (21,3%) i vanów (40,4%).
Kolejny fakt celebrowany przez markę dotyczy sprzedaży w kanale detalicznym. Z 19,6% udziałem w rynku Fiat zakończył miesiąc na prowadzeniu z najlepszymi wynikami handlowymi w ciągu ostatnich dziewięciu lat.
„Zaczęliśmy rok dobrze” – skomentował Herlander Zola, dyrektor Fiata na Amerykę Południową i operacje handlowe w Brazylii. – „Wynik ten jest efektem udanych premier, które ostatnio zaproponowaliśmy klientom, ale także pracy sieci dealerskiej w całej Brazylii, która przygotowała się, aby dobrze służyć klientom zainteresowanym naszymi produktami”.
Fiat dostrzega też pełen potencjał SUV-a Pulse, który zaczyna wyróżniać się w tym segmencie. „Popyt na Pulse rośnie z miesiąca na miesiąc, wzmacniając nasze przekonanie, że model ten może być jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w kraju” – podsumował dyrektor Fiata.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Fiat Brazylia
Najnowsze komentarze