Tego należało się spodziewać. Skoro Vauxhall wprowadził akumulatory trakcyjne o większej pojemności do Movano-e, a Citroën do ë-Relaya, to i Peugeot nie mógł pozostawić e-Boxera bez upgrade’u. Na razie informacje o tym docierają do nas z Wysp Brytyjskich, ale należy się spodziewać, że zmiana jest masowa i pojawi się także w Polsce.
Furgon Peugeot e-Boxer jest teraz dostępny z większym akumulatorem o pojemności 75 kWh i lepszym o 25 mil (24 km) zasięgiem. Po zmianach samochód jest jeszcze bardziej interesujący od strony kosztów użytkowania.
Nowy akumulator o pojemności 75 kWh, dostępny we wszystkich wariantach e-Boxera, zwiększy zasięg elektryczny furgonetki nawet o 15 mil (24 km), umożliwiając kierowcom przejechanie nawet 154 mil / 248 km (WLTP) i to bez ograniczania objętości ładunku w porównaniu do wersji spalinowych. Nowy akumulator 75 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 122 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, zapewniając natychmiastową reakcję bez wibracji i płynną jazdę.
Oczywiście samochód objęty jest brytyjskimi programami redukującymi koszty zakupu samochodów elektrycznych. Wersje 4-tonowe są w efekcie tańsze o 8.770 funtów. Ceny e-Boxera 440 Electric 75 kWh auto Professional zaczynają się teraz od 66.535 funtów (przed przyznaniem przez rząd Wielkiej Brytanii dotacji na pojazdy typu Plug in Vehicle PiVG), z oszczędnościami dostępnymi również w wariancie 75 kWh Peugeot e-Boxer Window.
Klienci mogą nadal korzystać z dotacji rządu Wielkiej Brytanii na pojazdy typu Plug in Vehicle Grant (PiVG), która pozwala zaoszczędzić do 5.000 funtów we wszystkich wersjach Peugeot e-Boxer.
Jak wszystkie elektryczne furgonetki Peugeot, e-Boxer nie idzie na żadne kompromisy pod względem pojemności przestrzeni ładunkowej i funkcjonalności w porównaniu z wersjami wysokoprężnymi, oferując jednocześnie wszystkie zalety silnika elektrycznego: niższe koszty eksploatacji, łatwość prowadzenia, natychmiastową reakcję przepustnicy, wysoki moment obrotowy, całkowity brak hałasu, wibracji i emisji.
Peugeota e-Boxera można naładować w zakresie 0-80% w ciągu 1 godziny za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 50 kW i, podobnie jak w przypadku całej gamy elektrycznych vanów Peugeot, auto ma swobodny wjazd do stref ograniczenia emisji spalin, a także do London Congestion Charge Zone.
A tak prezentują się ceny netto Peugeota e-Boxer po zmianach w zakresie akumulatorów po zastosowaniu ulgi PiVG:
e-Boxer 435 Electric 37 kWh L2 H2 – 51.285 GBP
e-Boxer 435 Electric 75 kWh L3 H2 – 57.035 GBP
e-Boxer 440 Electric 75 kWh L3 H2 – 61.535 GBP
e-Boxer 440 Electric 75 kWh L4 H2 – 62.435 GBP
e-Boxer Window Van 440 Electric 75 kWh L4 H2 – 62.930 GBP
e-Boxer Chassis Cab 435 Electric 75 kWh L3 – 53.960 GBP
e-Boxer Chassis Cab 440 Electric 75 kWh L3 – 58.460 GBP
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot UK
Najnowsze komentarze